  • 141. Data: 2009-03-12 23:43:46
    Temat: Re: hdr a Jpg
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl> napisał w wiadomości
    news:gpal7p$13gq$1@alfa.ceti.pl...

    > Nie zawsze nasz (osobisty) gust odpowiada oczekiwaniom rynku, czy aktualnie
    > obowiązującym trendom, dlatego staram się poznać różne techniki, a że dają
    > one możliwości takie trochę disco-polowe :-) - to czasem pozwolę sobie
    > "podkręcić" suwaki na maxa.

    jest taka pożyteczna zasada, że jak sie bierzesz za manipulacje suwakami, to po
    osiagnieciu tego efektu, jaki wydaje ci się poprawny, przesuwasz suwak do
    połozenia 2/3 i to jest zapewne optymalne położenie,
    aczkolwiek patrząc na to, co zrobiłes biednemu mostu, w Twoim przypadku lepiej
    przesuwac suwak do 1/3 tego, co Ci sie wydaje właściwe ;-)))

  • 142. Data: 2009-03-13 12:26:28
    Od: a402 <z...@o...pl>

    Stefan Nawrocki pisze:

    Zacząłem sie bawic tym hdri i wychodzi mi podobne gówno. Może troche
    lepsze (niektóre). I teraz pytanie: czy ta technika da sie zrobic dobra
    fotofrafie czy odpuścić i lepiej iść w plener niz siedziec przy kompie?

  • 143. Data: 2009-03-13 12:29:49
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-12 01:16:19 +0100, "Marcin Wasilewski"
    <j...@a...pewnie.je.st> said:

    > Załóżmy, że chcesz się "pobawić" ze zdjęciem, które wykonałeś dawno
    > temu. Mając plik RAW możesz się pokusić o powyciąganie "tego i owego" w
    > światłach i cieniach oraz stworzyć z tego coś a'la HDRI.

    Tylko, że to co opisujesz to nie jest HDR, nie jest nawet prawie HDR.
    To po prostu dobre wołanie rawa.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 144. Data: 2009-03-13 14:36:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    a402 pisze:
    > Zacząłem sie bawic tym hdri i wychodzi mi podobne gówno. Może troche
    > lepsze (niektóre). I teraz pytanie: czy ta technika da sie zrobic dobra
    > fotofrafie

    Oczywiście, że się da tylko wbrew pozorom nie jest to takie proste. Jest
    dobry klucz do rozwiązania problemu - hdr wyjdzie sprawnie tam, gdzie
    inaczej się nie da (przykład, który zrobiłem ''na kolanie'' w tym wątku:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/hdr2.jpg ). Jeśli da się
    zrobić zdjęcie z jednego ujęcia to istnieje duża szansa, że w
    przedobrzaniu łączenia kilku ujęć ugrzęźniemy w cukierkowych komiksach.

    > czy odpuścić i lepiej iść w plener niz siedziec przy kompie?

    A to zawsze można :)
    Ale złotym środkiem jest na tyle opanować narzędzie (czyli szopa ale też
    i zarządzanie plikami jak i w ogóle obsługę urządzenia zwanego
    komputerem), żeby nie poświęcać zdjęciu więcej niż 5-10 minut. Jak widzę
    z tym są największe trudności, znacznie większe niż opanowanie
    technicznych zawiłości aparatu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 145. Data: 2009-03-13 22:16:10
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości

    > Tylko, że to co opisujesz to nie jest HDR, nie jest nawet prawie HDR. To
    > po prostu dobre wołanie rawa.

    A co to jest, jeśli z RAWA wywołasz 3 jpegi +2EV, 0EV i -2EV i wrzucisz
    to do programu do HDR-a?

  • 146. Data: 2009-03-13 22:27:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:
    > A co to jest, jeśli z RAWA wywołasz 3 jpegi +2EV, 0EV i -2EV i
    > wrzucisz to do programu do HDR-a?

    Oszustwo :)
    Ale nie ma zakazu tak robić.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym kiedyś napisać coś takiego, co z miejsca rozśmieszyłoby mnie/

  • 147. Data: 2009-03-14 00:28:53
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> napisał w wiadomości

    > A co to jest, jeśli z RAWA wywołasz 3 jpegi +2EV, 0EV i -2EV i wrzucisz to
    > do programu do HDR-a?
    bezsensowne komplikowanie prostych rzeczy ;-)

  • 148. Data: 2009-03-14 09:03:59
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Robert pisze:
    > bezsensowne komplikowanie prostych rzeczy ;-)

    Niekoniecznie. Czasem łatwiej wrzucić zdjęcia do automagicznej maszynki
    scalającej niż kręcić suwaki w rawie. Inna sprawa, że ta automagiczna
    maszynka nie ma praktycznie żadnych regulatorów.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie śpij! - terrorysta nigdy nie śpi!/