  • 11. Data: 2010-10-27 17:09:52
    Temat: Re: gramofon Fonica GS 464 - lampka stroboskopu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Ale i tak dużo więcej niż neonówka (jakieś 50x ;-))

    Można pokombinować i wpiąć się szeregowo-pasożytniczo z tym LED-em
    w jakiś obwód w zasilaczu.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2010-10-27 17:10:49
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:8ir41pFta3U7@mid.uni-berlin.de...

    > o fioletowych też. Ale pomarańczowe świecą brudno

    o przepraszam :) zdarzają się piękne bursztynowe i podobne odcienie,
    niestety trzeba na żywo zobaczyć gdzieś w sklepie, bo faktycznie czasem
    trafiają się dziwne kolory...

    > Ale i tak dużo więcej niż neonówka (jakieś 50x ;-))

    nie za bardzo bym się zgodził z tym 50x - chyba, że jakieś szczególne
    przypadki. Raczej 5x. Pamiętaj, że mówimy o podobnej ilości światła.
    Przykładowa neonówka w wyłączniku podświetlanym ma rezystor rzędu 220k
    (widziałem różne w zakresie od 100k do 1M) na którym odkłada się chyba
    nawet więcej niż połowa napięcia. Diody świecące wyraźnym światłem przy
    1mA też już są (BTW zdaje się, że luxeon 1W mnie kiedyś mocno zadziwił).

    e.

  • 13. Data: 2010-10-27 17:13:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Wiem - zelazko w dlon i naniesc na pola jakas ladna animacje.
    > Robia toner UV ? To by moglo byc dopiero fajne :-)

    Mam farbę UV. Nadaje się do nanoszenia sitem.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2010-10-27 18:09:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Wednesday, October 27, 2010, 7:01:24 PM, you wrote:

    > Jak najbardziej LED, ale sterowana oczywiscie z generatora 100Hz
    > stabilizowanego kwarcem, a moze i GPS lub DCF77 :-)

    Po co kwarc, skoro mamy do dyspozycji 20V AC?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2010-10-27 18:14:13
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > dać LEDa przez mostek graetza i odpowiednim opornikiem do AC. Tylko po
    > co zastępować lampę neonową?

    bo świeci tylko na 230V a teraz w adapterze nie ma już tego napięcia i nie
    ma przydźwięku.

  • 16. Data: 2010-10-27 18:46:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl>
    > Hello J.F.,
    >
    > Po co kwarc, skoro mamy do dyspozycji 20V AC?

    Bo chcemy miec dokladnie, a nie byle jak :-)
    Dlugookresowa stabilnosc sieci jest co prawda swietna, ale plyta
    gra krotko :-)

    J.

  • 17. Data: 2010-10-27 19:15:48
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Gejzero SQ3OGX napisał:

    > Użytkownik "Doxent" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Z latarki nie bedziesz mial prążków bo latarka świeci światłem stałym.
    > Podłącz diodę LED przez rezystor pod te 20 V AC to powinna mrugać w rytm
    > tej neonówki, chociaż zdaje mi się że neonówka daje 100 mrugnięć na s.
    > Także trzba by podłączyć 2 diody antyrównolegle.

    Albo jedna przez mostek Graetza. Prościej dwie antyrównolegle jeśli się
    zmieszczą. Natomiast łączenia pojedynczej diody poprzez opornik do
    wyższych napięć przemiennych nie polecam - napięcie przebicia wstecznego
    jest znacząco większe niż przewodzenia, opornik ograniczy prąd do
    niewiele mniejszego niż w kierunku przewodzenia - w efekcie na diodzie
    wydzieli się znacznie większa moc - nie wiadomo czy wytrzyma.

    --
    Darek

  • 18. Data: 2010-10-27 19:18:36
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:
    > inna możliwość, to zrobienie swojego stroboskopu na czerwonym LEDzie i
    > generatorze 100Hz zrobionym choćby na 555, albo, jeszcze lepiej, na
    > kwarcu i CD4060. Jak się chce (lub może) pozostawić te 20VAC, to można
    > dać LEDa przez mostek graetza i odpowiednim opornikiem do AC. Tylko po
    > co zastępować lampę neonową?

    Bo z gramofonu ewakuowano część wysokonapięciową?

    --
    Darek

  • 19. Data: 2010-10-27 19:37:11
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2010-10-27 17:35, Doxent pisze:
> [...]
    > talerzu. Transformator daje około AC 20V na wyjściu. Kabel który zasilał
    > do tej pory transformator podłączyłem do płyty głównej gramofonu. Czym

    Ja przy takiej przeróbce tego modelu zostawiłem neonówkę, zasilaną
    osobnym kabelkiem z 230 VAC. LED w starym gramofonie Unitry wyglądała
    nijak.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 20. Data: 2010-10-27 19:41:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Wednesday, October 27, 2010, 8:46:56 PM, you wrote:

    > Bo chcemy miec dokladnie, a nie byle jak :-)
    > Dlugookresowa stabilnosc sieci jest co prawda swietna, ale plyta
    > gra krotko :-)

    Stroboskop nie stabilizuje obrotów - to tylko wskaźnik. A stabilność
    sieci mamy zdecydowanie lepszą niż wymaganie dotyczące stabilności
    obrotów płyty.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl