  • 1. Data: 2010-10-26 18:08:18
    Temat: encoder wolnoobrotowy
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Potrzebuję coś na kształt encodera do pomiaru prędkości obrotowej silnika.
    Może nie chodzi mi o sam encoder bo nie zależy mi na kierunku obrotów.
    Wal silnika obraca się średnio 1 obrót na 2 minuty więc potrzebowałbym
    jakieś 100 impulsów na obrót.
    Są jakieś gotowce?

    Dzięki za pomoc
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2010-10-26 18:30:18
    Temat: Re: encoder wolnoobrotowy
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    pawel wrote:

> [...]
    > Może nie chodzi mi o sam encoder bo nie zależy mi na kierunku obrotów.
    > Wal silnika obraca się średnio 1 obrót na 2 minuty więc potrzebowałbym

    tysiące. Wszystkie firmy sprzedające osprzęt do maszyn mają kilkadziesiąt
    różnych w programie. Choćby Sick.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-10-26 18:35:47
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    jak ma byc tanio to wygrzebac z drukarki , jak do 200stowek to na allegro
    bywaly 2500imp/obr sprawdzilem pracuja do dzis , o sklepach nie wspominam

  • 4. Data: 2010-10-26 18:39:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2010 20:08:18 +0200, pawel wrote:
    >Potrzebuję coś na kształt encodera do pomiaru prędkości obrotowej silnika.
    >Może nie chodzi mi o sam encoder bo nie zależy mi na kierunku obrotów.

    Chodzi ci o normalny enkoder, o inaczej na granicy sektorow moze uklad
    drgania generowac.

    >Są jakieś gotowce?

    Pelno. Tylko drogie :-)

    J.

  • 5. Data: 2010-10-26 18:44:35
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > Chodzi ci o normalny enkoder, o inaczej na granicy sektorow moze uklad
    > drgania generowac.
    No taki z jako taką histerezą.

    Paweł

  • 6. Data: 2010-10-26 18:48:38
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Ten który mam jest jakiś przedpotopowy.

    Jest zamontowane kółko z otworami na obwodzie zesprzęglone z wałem, otwory
    obracając się przechodzą przez transoptor umocowany na stałę i z tego
    wszystkiego wychodzą impulsy 0-5V.

    Problem jest tego typu że chyba wyrobiło się kółko i obraca się nie osiowo w
    stosunku do transoptora.
    Impulsy raz są a raz nie ma. Ciężko ustawić jest w prawidłowej pozycji.

    Więc szukam jakiegoś zamiennika.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 7. Data: 2010-10-26 19:02:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Oct 2010 20:35:47 +0200, nenik wrote:
    >jak ma byc tanio to wygrzebac z drukarki , jak do 200stowek to na allegro
    >bywaly 2500imp/obr sprawdzilem pracuja do dzis , o sklepach nie wspominam

    W drukarkach raczej nie ma :-(

    Tanio z demontazu http://www.akcesoria-cnc.pl/

    J.

  • 8. Data: 2010-10-26 19:19:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    pan pawel potrzebuje coś na kształt encodera do pomiaru prędkości
> [...]

    > Może nie chodzi mi o sam encoder bo nie zależy mi na kierunku obrotów.
    > Wal silnika obraca się średnio 1 obrót na 2 minuty więc potrzebowałbym

    Tak sobie głupio strzelę, ale może mysz optyczna się nada?

    Jarek

    --
    Zakopanie trupa w porcie, | Zanurzenie wuja w stawie,
    Zakładanie myszy w torcie, | Osaczenie pary w trawie,

  • 9. Data: 2010-10-26 19:48:51
    Od: "Filip J" <f...@o...pl>

    > Tak sobie głupio strzelę, ale może mysz optyczna się nada?
    Bardziej by się zwykła mysz nadała... Nie optyczna znaczy ;)
    Pozdrawiam
    FJ

  • 10. Data: 2010-10-26 19:57:41
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 26.10.2010 21:48, Filip J pisze:
    > Bardziej by się zwykła mysz nadała... Nie optyczna znaczy ;)

    Ale zwykłe myszy były w sumie dość "optyczne" ;)

    Michoo