  • 21. Data: 2012-01-30 01:16:28
    Temat: Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    L501 aneryS napisał:

    > Wesoła?
    > Sporo powtórek.
    > Wysiadam przy Centralnym z pociagu i taksiarzowi nawijam "Wiejska proszę".
    > Zawiezie mnie do Wesołej? Podjedzie od Traktu Brzeskiego, czy hmm...
    > Mazowieckiej?
    > Wspólna, Sienkiewicza, Broniewskiego, itd.

    Powinien od Mazowieckiej, bo bliżej. Taksiarzowi, to trzeba specjalnie
    zaznaczyć, że się chce do wesołej dzielnicy, inaczej pojedzie w kierunku
    Sejmu. Ale nawigacje samochodowe w Warszawie głupieją, i jak się im każe
    wyznaczyć trasę do danej ulicy, to biorą pierwszą z listy. Jak ta druga
    instancja jest na Żoliborzu, to wygrywa Wesoła, jako pierwsza w kolejności
    alfabetycznej.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2012-01-30 02:15:34
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Po 1989 roku, jako że Okrzeja był socjalistą, to chciano ulice
    > zdekomunizować przy pomocy bp. Aleksandra Krakowskiego, któryemu

    Chyba Kakowskiego, bez "r" w nazwisku. Taką ulicę poczyniono tuż obok mojego
    osiedla, czyniąc to samo, co księdzem Jerzym Popiełuszko ulicy Stołecznej,
    tak tutaj ulicy Parczewskiej, obie równie niewinne, co komu wadziły?

  • 23. Data: 2012-01-30 02:27:29
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

> [...]
    > instancja jest na Żoliborzu, to wygrywa Wesoła, jako pierwsza w kolejności

    Dlatego tak ważne jest, także, jeśli się pyta o drogę, podanie właściwej
    informacji, bez dobarwiania sobie pamięcią. Przykład miałem - jak na
    Cmentarz Północny jechałem z Młocin, jakaś babka zapytała, jak na ulicę XYZ
    (nie pamiętam nazwy), że ona "gdzieś tutaj". Trochę zdziwieni ludzie, w tym
    i ja, ale nie tylko, wytłumaczyliśmy pani, że ulica ta, owszem, ale znajduje
    się w Śródmieściu, a pani metrem dojedzie. Wieczorem zaciekawiony wrzuciłem
    sobie jakąś mapę z netu i okazało się, że takowa ulica istnieje znacznie
    bliżej Młocin, z tym, że już nie w Warszawie, też nie pamiętam gdzie.
    Prawdopodobne więc, pani na własne życzenie, niepotrzebnie zwiedziła pół
    Warszawy, bo nie była uprzejma sprecyzować informacji, nie wiem już, czy jak
    to u pań bywa, zignorowała dodatkowy (istotny!) szczegół, bo co ona się
    przejmować będzie, ważne, ze na ulicę XYZ, czy się po prostu pogubiła i "nie
    tuda papała", jak mawiają starożytni Rosjanie.

  • 24. Data: 2012-01-30 03:51:21
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > I na Podchorążych chyba też.

    Na Podchorazych to nie byl BOMIS, to byl normalny sklep elektroniczny.
    Mozna tam bylo upolowac jakis uszkodzony sprzet, a jako, ze byl to PRL,
    wiec byl to jedyny sposob kupienia czegos (poza Pewexem). Cos tam
    polskie firmy produkowaly, szlo to na export, jak sie trafilo cos
    zepsutego, to serwis zwykle nie mogl naprawic, bo... nie mial czesci. No
    wiec wystawiali to m.in. na Podchorazych ku wielkiej radosci Pawelka,
    albo Taty;-). Potem jechalo sie na Wolumen (wtedy chyba w innym miejscu,
    no i oczywiscie nie Wolumen, tylko gielda po prostu), tam mimo
    obowiazywania COCOMu mozna bylo dostac wszystko, naprawialo sie ten
    towar z Podchorazych i rodzinka byla wyposazona. Takim sposobem zdobylem
    radiomagnetofon Maja, ktory potem przy pomocy polskiego UL1621 uczynilem
    stereo.
    BOMIS natomiast byl na Sieleckiej, byl naprawde niezle zaopatrzony,
    niestety byl.
    Z tej trojcy ostala sie ino Promenada z II siedziba na WGE:
    https://elektronika-sklep.pl/sklep/

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 25. Data: 2012-01-30 06:02:49
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-01-30 01:26, L501 aneryS pisze:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnjibo7c.uqb.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Mój śp. Ojciec mieszkał przy ostatniej...

    Miałem ten problem jak się umawiałem z koleżanką przez telefon.
    Usłyszałem "Lidzka... od Lidii", no to pojechałem. Pół godziny później
    się okazało, że chodzi o ul. Liwską od Liwii :).

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 26. Data: 2012-01-30 10:19:08
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Ja sobie raz na kilka miesięcy ucinam wieczorną lub nocną pogawędkę
    > z kierowcami TIR-ów. Stają bidoki pod moim domem i nie wiedzą co dalej
    > robić. Teraz to jak widzę, że coś dużego stoi i warczy, to od razu
    > wychdzę i wyjaśniam, że owszem, ulica o takiej samej nazwie jak mają
    > na liście przewozowym jest kilkaset metrów dalej, ale niech nawet nie
    > próbują takim sprzętem tam wjeżdżać. Czeka ich jeszcze prawie 30 km
    > jazdy przez całą Warszawę. Tu jest kilkanaście par ulic o takich samych
    > nazwach.

    ...nie mają nawigacji?
    Myślałem, że tylko ja...:)

    Artur(m)

  • 27. Data: 2012-01-30 10:31:05
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Artur(m)" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości

    > ...nie mają nawigacji?
    > Myślałem, że tylko ja...:)

    Nawigacje nie dają rady, gdy w jednym mieście są dwie ulice o tych samych
    nazwach. Np. w Warszawie jest ulica Wspólna w Śródmieściu i ulica Wspólna w
    dzielnicy Wesoła.
    Albo jak nazwy różnią się szczegółem: Aleja Wilanowska i ulica Wilanowska.
    Trzeba mieć świadomość istnienia takich utrudnień i sprawdzić gdzie
    nawigacja chce prowadzić.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 28. Data: 2012-01-30 10:32:38
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-01-30 11:31, yabba pisze:

    > Nawigacje nie dają rady, gdy w jednym mieście są dwie ulice o tych
    > samych nazwach. Np. w Warszawie jest ulica Wspólna w Śródmieściu i ulica
    > Wspólna w dzielnicy Wesoła.

    Dają radę jak się poda kod pocztowy.

  • 29. Data: 2012-01-30 11:00:45
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:jg5rh5$ag5$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Albo jak nazwy różnią się szczegółem: Aleja Wilanowska i ulica Wilanowska.
    > Trzeba mieć świadomość istnienia takich utrudnień i sprawdzić gdzie

    Są Chylice koło Piaseczna i za Grodziskiem Maz.
    Są Mościska koło Grodziska Maz i koło Babic.

    Moje paczki już nie raz krążyły ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 30. Data: 2012-01-30 11:00:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    L501 aneryS napisał:

> [...]
    > przejmować będzie, ważne, ze na ulicę XYZ, czy się po prostu pogubiła i "nie
    > tuda papała", jak mawiają starożytni Rosjanie.

    -- Baco, daleko stąd do Poronina?
    -- Będzie tak z pół godziny.
    -- A mogę z wami.
    -- Chcecie, to chodźcie, mnie to nie wadzi.
    -- Baco, daleko jeszcze? Pół godziny już idziemy.
    -- A to teraz będzie tak z godzinę.
    -- ???
    -- Bo ja idę z Poronina.

    --