  • 31. Data: 2012-01-30 11:02:34
    Temat: Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    L501 aneryS napisał:

    > Chyba Kakowskiego, bez "r" w nazwisku.

    Święte słowa. Z "r", to Przedmieście. Albo Aleje.

    > Taką ulicę poczyniono tuż obok mojego osiedla, czyniąc to samo,
    > co księdzem Jerzym Popiełuszko ulicy Stołecznej, tak tutaj ulicy
    > Parczewskiej, obie równie niewinne, co komu wadziły?

    Mnie się zdarzyło nadawać nazwy czterem ulicom. Wszystkie były
    przedtem bezimienne. Nazwy niewinne jako leluja, wadzić nikomu
    nie powinny.

    --
    Jarek

  • 32. Data: 2012-01-30 11:36:54
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dają radę jak się poda kod pocztowy.

    Jeśli nawigacja ma taką opcję, to podanie pełnego adresu faktycznie bardzo
    pomaga.

    Informatyk wsiada do taksówki.
    - Jaki adres? - pyta taksówkarz.
    - 212.72.34.28 - odpowiada informatyk.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 33. Data: 2012-01-30 12:08:56
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2012-01-30 12:36, yabba pisze:
    > Użytkownik "Grejon" <g...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jeśli nawigacja ma taką opcję, to podanie pełnego adresu faktycznie
    > bardzo pomaga.

    "Jeśli?" :) No bez jaj - są takie co nie mają?

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 34. Data: 2012-01-30 12:56:13
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Żoliborz - Giełda Wolumen, chyba jeszcze żyje ?

    Jako patriota lokalny muszę sprostować, że to Bielany, a nie Żoliborz. W
    niedzielę na Wolumenie jest giełda elektroniczna (jeszcze jest, bo deweloper
    ma ochotę na ten plac, żeby wybudować blok). W tygodniu jest otwartych
    kilkanaście budek z częściami elektronicznymi. Jest też przy ul.
    Wólczyńskiej firma Piekarz z częściami elektronicznymi (www.piekarz.pl).

    R.

  • 35. Data: 2012-01-30 12:56:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisała:

    > Informatyk wsiada do taksówki.
    > - Jaki adres? - pyta taksówkarz.
    > - 212.72.34.28 - odpowiada informatyk.

    To gdzieś w Amsterdamie.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2012-01-30 13:15:22
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Miałem ten problem jak się umawiałem z koleżanką przez telefon. Usłyszałem
    > "Lidzka... od Lidii", no to pojechałem. Pół godziny później się okazało,
    > że chodzi o ul. Liwską od Liwii :).

    :)
    Bo Liwska, to raczej od miejscowości Liw, bądż rzeki Liwiec...

  • 37. Data: 2012-01-30 13:18:08
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Są Chylice koło Piaseczna i za Grodziskiem Maz.
    > Są Mościska koło Grodziska Maz i koło Babic.

    Marysin, gdzie to?
    A radiostacja w Raszynie to jakaś jest?
    (Amatorskich nie liczę)

    > Moje paczki już nie raz krążyły ;-)

    Się nie dziwię :)

  • 38. Data: 2012-01-30 13:19:00
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    (aby bnie zabłądzić)
    > -- Baco, daleko stąd do Poronina?
    > -- Będzie tak z pół godziny.
    > -- A mogę z wami.
    > -- Chcecie, to chodźcie, mnie to nie wadzi.
    > -- Baco, daleko jeszcze? Pół godziny już idziemy.
    > -- A to teraz będzie tak z godzinę.
    > -- ???
    > -- Bo ja idę z Poronina.

    Otóż to - esencja sprawy!

  • 39. Data: 2012-01-30 13:29:44
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Mnie się zdarzyło nadawać nazwy czterem ulicom. Wszystkie były
    > przedtem bezimienne. Nazwy niewinne jako leluja, wadzić nikomu
    > nie powinny.

    Całe szczęście, że niewinne.

    Do dziś dużo Żoliborzaków mówi "Stołeczna", a jak w "tamtych czasach"
    zapytać o "Plac Komuny Paryskiej", to była obraza dla pytanego...
    Inna sprawa, jeśli rzeczywiśce ulice były bez nazw - wtedy niech się nazywa
    jak chce, o ile jeszcze będzie czym nazwać. Aby tylko, z przeproszeniem,
    nazwy nadawane (zwłaszcza świeżo po obaleniu komunizmu) już istniejącym
    ulicom nie stanowiły tak zwanego włazidupstwa, pomieszanego z jakimś
    nieokreślonym fetyszyzmem, gdzie fetyszem jest gromadne nadawanie (także
    nowym) ulicom i placom np. imion księży wszelakich, może nawet i bardzo
    zasłużonych, lubianych), czy rozmaitych oddziałów, pododdziałów, zborów,
    grup, batalionów, etc. AK, bo jak coś/kogoś rzeczywiście trzeba będzie
    uczcić, to nagle powstanie ZONK, bo ta nazwa już istnieje gdzieś w pipidowej
    części poddzielnicy innej dzielnicy i nie tak łatwo przenieść ją w bardziej
    doniosłe, odpowiednie miejsce. I trzeba będzie siegnąć do nazw
    "obalonych"... Albo numerować "Trzecia zachodnia", choć "2-9 Poprzeczna", to
    już jest :)

  • 40. Data: 2012-01-30 13:57:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    L501 aneryS napisał:

    > Albo numerować "Trzecia zachodnia", choć "2-9 Poprzeczna", to już jest :)

    Ich jest nawet więcej, bo aż dwanaście. Tyle że mają rzymską numerację,
    od I do XII. Tu zdaje się historia była taka, że nazwy zostały nadane
    jako tymczasowe, z zamysłem zmiany na bardziej dostojne. Ale zostały,
    bo lud się przyzwyczaił. Może miał w tym udział lęk przed ryzykiem --
    wiadomo to, na co zamienią? Poza tym tak jest jakoś tak bardziej po
    amerykańsku.

    --
    Jarek