  • 11. Data: 2012-01-29 22:58:21
    Temat: Re: gdzie sklepy z elektroniką w Warszawie ?
    Od: Grejon <g...@g...com>

    > A nie na Woli?

    No nie. Na Woli to jest Ordona, ew. Olbachta :)

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 12. Data: 2012-01-29 23:08:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grejon,

    Sunday, January 29, 2012, 11:58:21 PM, you wrote:

    > No nie. Na Woli to jest Ordona, ew. Olbachta :)

    30 lat minęło, jak jeździłem na objazdy warszawskich BOMiSów. Ale
    tego, że Grażyny i Promenada przeżyły w życiu bym się nie spodziewał.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 13. Data: 2012-01-29 23:50:55
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jacek Radzikowski" <j...@s...die.die.die.piranet.org>
    napisał w wiadomości news:jg4fnq$fb$1@inews.gazeta.pl...

    > Kiedyś jeszcze był sklep ze złomem elektronicznym, najpierw przy
    > Białostockiej na Pradze, później przenieśli się na Mokotów, jakoś w
    > okolicach Akademii Medycznej. Coś z niego jeszcze zostało? Też sporo
    > pieniędzy tam zostawiłem.

    Raczej Ochota, ulica Pruszkowska. Ale już 10 lat temu słuch o nim zaginął.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2012-01-29 23:52:25
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Podobnie zareagowałem. O to samo miałem pytać.

    > To były sklepy BOMIS-u. Jeszcze był na Dolnej (też Mokotów)
    > i Okrzei (Praga Północ). I na Podchorążych chyba też.

    Ten z Okrzei przeniósł się na Jagiellońską.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2012-01-29 23:53:21
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:jg4dqf$ln1$1@news.icpnet.pl...

    > Leszczynowej. W nazwie różnica niewielka, w położeniu większa :)

    Tak mi się skojarzyło (nie dowcip) - wsiada pijak do taksówki i rzęzi
    "Iśśchoschiego"... gdzie ma taksiarz pojechać, Idzikowskiego, Idźkowskiego,
    czy Irzykowskiego? :) I wcale nie musi być zbytnio napruty... (sory, do
    nikogo nie piję - to tylko takie skojarzenie, jak trzeba uważać, co się
    mówi - hint - gdzie te ulice leżą). Ulica przy której mieszkam, też jest
    mylona z inną, odległą, hmm...5-10 km, po drugiej stronie Wisły...

  • 16. Data: 2012-01-30 00:14:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    L501 aneryS napisał:

> [...]
    > czy Irzykowskiego? :) I wcale nie musi być zbytnio napruty... (sory, do
    > nikogo nie piję - to tylko takie skojarzenie, jak trzeba uważać, co się

    Znam ten problem, znajomy mieszka na jednej z nich.

    > Ulica przy której mieszkam, też jest mylona z inną, odległą, hmm...
    > 5-10 km, po drugiej stronie Wisły...

    Ja sobie raz na kilka miesięcy ucinam wieczorną lub nocną pogawędkę
    z kierowcami TIR-ów. Stają bidoki pod moim domem i nie wiedzą co dalej
    robić. Teraz to jak widzę, że coś dużego stoi i warczy, to od razu
    wychdzę i wyjaśniam, że owszem, ulica o takiej samej nazwie jak mają
    na liście przewozowym jest kilkaset metrów dalej, ale niech nawet nie
    próbują takim sprzętem tam wjeżdżać. Czeka ich jeszcze prawie 30 km
    jazdy przez całą Warszawę. Tu jest kilkanaście par ulic o takich samych
    nazwach.

    Jarek

    --
    -- Jasiu, po lekcji weźmiesz kranik przelotowy, wyjście do baterii i pójdziesz,
    kochany, na plac Zwycięstwa.

  • 17. Data: 2012-01-30 00:16:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisała:

    > Ten z Okrzei przeniósł się na Jagiellońską.

    Przejeżdżam czasem obok, więc wiem, że sklepu już tam nie ma.
    Nie wiedziałem, że został przeniesiony. A tak przy okazji --
    nazwa ulicy też się zmieniła. Kiedyś była to ul. Stefana Okrzei.
    Teraz nazywa się ona ul. Stefana Okrzei (ale innego).

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2012-01-30 00:26:24
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Znam ten problem, znajomy mieszka na jednej z nich.

    Mój śp. Ojciec mieszkał przy ostatniej...

> [...]
    > próbują takim sprzętem tam wjeżdżać. Czeka ich jeszcze prawie 30 km
    > jazdy przez całą Warszawę. Tu jest kilkanaście par ulic o takich samych

    Wesoła?
    Sporo powtórek.
    Wysiadam przy Centralnym z pociagu i taksiarzowi nawijam "Wiejska proszę".
    Zawiezie mnie do Wesołej? Podjedzie od Traktu Brzeskiego, czy hmm...
    Mazowieckiej?
    Wspólna, Sienkiewicza, Broniewskiego, itd.

  • 19. Data: 2012-01-30 00:32:57
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > nazwa ulicy też się zmieniła. Kiedyś była to ul. Stefana Okrzei.
    > Teraz nazywa się ona ul. Stefana Okrzei (ale innego).

    Ciekawostka! Nigdzie nie znajduję informacji o zmianie nazwy. Możesz napisać
    o tym więcej?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 20. Data: 2012-01-30 01:12:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisała:

    > Ciekawostka! Nigdzie nie znajduję informacji o zmianie nazwy.
    > Możesz napisać o tym więcej?

    Trzeba by poszukać w protokołach z sesji rady dzielnicy. Nazwę
    nadano po wojnie. Patronem był Stefan [Aleksander] Okrzeja. Ten
    Stefan Aleksander, to przeszło sto lat temu zrobił zamach na carską
    policję, ale go złapano i powieszono. Zresztą w przygotowaniach
    do tego zamachu brał udział któryś z wujko-dziadków mojej żony
    -- jego też złapano, ale że niczego się nie udało z niego wydobyć,
    więc wypuszczono.

    Po 1989 roku, jako że Okrzeja był socjalistą, to chciano ulice
    zdekomunizować przy pomocy bp. Aleksandra Krakowskiego, któryemu
    planowano powierzyć zadanie patronowania ulicy. W końcu nic z tego
    nie wyszło. I tu nie wiem jak to formalnie wyglądało -- czy była
    stosowna uchwała, czy tylko przekonano autorów pomysłu zmiany nazwy
    do tego, że przecież można wszem i wobec mówić, że patronem jest
    Stefan Stanisław Okrzeja, który jako pilot zginął na początku
    września 1939 w obronie Warszawy.

    Warto tutaj dodać, że Stefan Stanisław był bratem Stefana Aleksandra
    urodzonym już po jego śmierci. Do ujawnienia swoich poglądów
    politycznych nie miał okazji (wojskowi przed wojną nie mieli nawet
    czynnych praw wyborczych), ale nie zdziwiłbym się, gdyby były
    podobne jak u starszego brata.

    --
    Jarek