    From: Technolog <t...@g...kropka.com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: gdzie można dostac telefon
    Date: Wed, 2 Sep 2009 15:44:53 +0200

    Dnia Wed, 2 Sep 2009 13:59:46 +0200, qwerty napisał(a):

    > Wydaje mi się, że źle rozumujesz. Dzieci same z siebie nie wytykają palcami,
    > że Janek ma telefon z antenką, a u Zenka nie ma kolorowego wyświetlacza.
    > Skutkiem takiego zachowania jest złe wychowanie.

    Nie skutkiem, a przyczyną. Przyczyną takiego zachowania jest złe
    wychowanie. Skutkiem złego wychowania jest takie zachowanie.

    Kwestie środowiskowe są bardzo ważne. Skromne dziecko trafiając do klasy
    snobów staje się snobem. Odwrotnie może nie działać już tak prosto: snob
    trafiający do klasy przeciętnych dzieci może pozostać snobem, jeśli będzie
    to imponowało innym. Złe zachowania wypierają dobre, jak zły pieniądz
    wypiera dobry.