  • Data: 2009-09-03 12:42:02
    Temat: Re: gdzie można dostac telefon
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jeremiasz pisze:

    > Zaraz, pisales o czasach komuny, wiec trzymajmy sie tematu. Wtedy skutki
    > byly takie jak piszesz - ktos sie wkurzyl. I tyle. Generalnie wszyscy mieli
    > tyle samo (tzn mieli miec tyle samo) i psychika zachowywala sie inaczej.

    Że jak? A Peweksy? A paczki dla dzieci działaczy partyjnych?
    A specjalne przywileje dla górników?

    > A zobacz co jest dzis, o te komórki są bójki w szkołach, zastraszanie
    > mlodszych itd.

    Zastraszanie młodszych było zawsze i będzie tak długo, jak do szkół
    łącznie ze zdrowymi jednostkami będą trafiać degeneraci z rodzin
    patologicznych. Nikt mi nie powie, że dziesięciolatek wyciągający siłą
    pieniądze albo inne przedmioty od słabszego robi to, bo jest "za mały"
    aby zrozumieć, iż robi źle. Kara powinna być surowa i bardzo dotkliwa
    dotkliwa, wręcz wywołująca traumę trwającą lata - to jedyny sposób
    wykorzeniania tego typu zachowań. Niestety w dzisiejszych czasach model
    "bezstresowy" święci tryumfy, a szkoła zaczyna być traktowana jako
    placówka resocjalizacyjna dla dzieci szumowiny z marginesu, przez co
    cierpią Ci, którzy nie są socjopatami.
    Jak czułbyś się Ty, gdyby do twojej pracy w ramach "resocjalizacji"
    sprowadzono choćby pięciu skazanych za kradzieże, rozboje i pobicia?
    Teraz wiesz, jak czują się dzieci w państwowych podstawówkach i
    gimnazjach...

    Bo to, co Ty postulujesz powyżej brzmi trochę tak, jakbyś sądził, iż
    najlepiej aby ludzie nie mieli niczego - wtedy też złodzieje nie będą
    mieli czego kraść. ;)

    > Co innego wlaczyc sie do dyskusji o to co kto ma w domu (ja mam słonia na
    > łańcuszku bylo bardzo popularne wtedy:-) ) a co innego stac twarza w twarz z
    > sytuacją, zwlaszcza dla dziecka.

    Już taka specyfika współczesnych udogodnień technicznych, że część z
    nich nie tylko możemy wziąć ze sobą do domu, ale wręcz powinniśmy mieć
    je przy sobie bo z myślą o tym zostały zaprojektowane i używanie ich w
    inny sposób traci sens.
    A dziecko niech się lepiej jak najwcześniej pogodzi z myślą, iż żyje w
    społeczeństwie zróżnicowanym pod względem dochodów i poziomu życia, niż
    tkwi w jakiejś quasi-komunistycznej fantazji. ;) Im dłużej wciska się mu
    do głowy rozmaite brednie, tym większe rozczarowanie przychodzi na końcu.

    > Ok, ale dalej nie zauwazasz roznicy w jakosci. Piszesz ogolnikami - bylo
    > zle, jest zle i bedzie zle, wiec o co sie martwic. Nie zauwazasz, ze
    > intensywnosc, poziom agresji, napiecia, strachu, wielu negatywnych zjawisk
    > bardzo sie rozni od tej ktora byla kiedys.

    Nie, wcale tak nie uważam. A już z pewnością nie uwierzę w zalatujące
    komunizmem bzdury sugerujące, że winne są temu nowinki techniczne i
    bogatsze społeczeństwo. Sam przechodziłem w podstawówce przez coś w
    rodzaju wojskowej "fali", chociaż i tak miało to dość łagodną formę w
    porównaniu z tym, czego się nasłuchałem później od ludzi z innych szkół.
    Poziom napięcia i strachu już wtedy trudno było niektórym znieść.
    To jest normalne dla systemu edukacji w którym przymus chodzenia do
    szkoły obowiązuje każdego: dzieciaka chcącego się uczyć i degenerata bez
    perspektyw.

    > Jak to kiedys powiedzial ktos madry - jesli ktos nie zainteresuje sie ludzmi
    > z marginesu, to oni zainteresuja sie nami. No i sie zainteresowali.
    > patologia nie bierze sie z nikad, wiem, ze to juz inny problem, ale technika
    > w stylu olejmy ten problem, sa wieksze nie prowadzi donikad.

    Mam właśnie odwrotne poglądy. To polityka wiecznego pochylania się nad
    ścierwem przyniosła takie efekty z jakimi mamy do czynienia obecnie.
    Jaką funkcję odstraszającą pełni dzisiaj więzienie dla takiego "byczka"
    z jakiejś meliny, skoro z jego punktu widzenia to hotel z siłownią,
    darmowym wiktem i opierunkiem? To właśnie polityka pobłażania
    doprowadziła do tego, że porządne dzieciaki są zamykane w jednych
    klasach z agresywnymi bydlakami.
    Kara chłosty, ciężkie roboty i kastracja recydywistów (nie łudźmy się -
    przekazując swoje geny i memy tylko przenoszą problem na następne
    pokolenie) to jedyne skuteczne wyjście. Rzecz jasną nie przejdzie ze
    względu na poprawność polityczną. ;)