  • Data: 2009-03-17 00:22:13
    Temat: Re: gasket - uszczelka czy teżpodkładka?
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam
    Zaciekawił mnie temat i poszperałem nieco.

    "If a plug is installed without a gasket, excessive heating and pre-ignition
    may occur due to poor heat transfer and blow-by of combustion gases...."
    - tak piszą tu :

    http://www.autohausaz.com/html/spark-plugs_spark-plu
    g-wires.html

    czyli jednak twierdzą że, poprawia chłodzenie. Uszcelniając zapobiega
    przedmuchiwaniu gorących spalin przez powierzchnię styku, zapobiegając
    nadmiernemu nagrzewaniu świecy. Pozostaje jednak słuszne pytanie dla czego
    nie jest wykonywana z materiału lepiej przewodzącego ciepło. Może miedziana,
    narażona była by na korozję na styku miedź stop aluminum - problem znany z
    połaczeń w elektryce. Może dla dostatecznego odprowadzenia ciepła wystarczy
    uszczelka z materiału o podobnym przewodzeniu ciepła co materiał korpusu
    świecy - masa podkładki jest jednak znacznie mniejsza od masy korpusu świecy.

    PP