  • Data: 2009-03-17 20:27:35
    Temat: Re: gasket - uszczelka czy teżpodkładka?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 17 Mar, 19:24, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

    > A jednak tajemnica. To że zapewnia większą powierzchnię to wie każdy kto ma
    > oczy. Nic nie wniosłeś tym punktem. Drugi punkt to zła droga. Bo ta świeca to
    > nie zawór. Żeby zawór stożkowy był szczelny nie wystarczy ze są stożki.
    > Potrzebna jest jeszcze super precyzyjna obróbka i docieranie. Bez docierania i
    > smaru nie będzie szczelny.

    Bzdury. Słyszałeś kiedyś o uszczelkach metalowych? Mają kilka rzędów
    niższy przeciek niż elastomery. Nic się nie dociera.

    > Znalazłem coś o świecach. Nic specjalnego. Są
    > tam zdjęcia świec z opisano dlaczego wygląda tak a nie inaczej. Przy świecy
    > przegrzanej wymienione są powody przegrzewania się świecy. Wśród kilku jest
    > taki"&#8226; nieszczelność świecy (niedokręcenie lub brak uszczelki), ". W to że
    nie
    > dokręcona ( ale wkręcona do końca) odpowiednio świeca jest nieszczelna nie
    > wierzę. 2 centymetry drobnego gwintu. W miarę dokładnie to wszystko wykonane.

    Nie wiem jak wymyśliłeś że walcowy gwint może być szczelny. Ale to nie
    o to chodzi. One nie przegrzewają się od nieszczelności, tylko od
    marnego styku powierzchni gwintowanych, czyli kiepskiego odprowadzania
    ciepła. Dla gościa z kluczem to jest bez znaczenia, on ma wiedzieć że
    ma być tak dociągnięte że będzie szczelne. Może nawet myśleć że
    szczelność ma związek z odprowadzaniem ciepła. Może nawet dojść do
    wniosku że ta uszczelka to ciepło odprowadza. Jeśli dzięki temu
    dokręci dobrze świece- to OK. Doktoratu może nie zrobi, ale nie musi.
    Jedyne co musi, to dobrze dokręcić.

    > Zresztą o jakich nieszczelnościach mowa. Nigdy nie słyszałem żeby spod świecy
    > psykało. Nieszczelność na poziomie kilku cm3 na minutę nie jest w stanie
    > przegrzać świecy.

    Oczywiście, ale nieszczelność wystąpi w warunkach utraty styku.
    Spaliny kiepsko przewodzą ciepło...

    Dobre. Fantazję to ty masz wielką :-)

    Konrad