  • 71. Data: 2011-08-16 20:25:16
    Temat: Re: filtry polaryzacyjne w cyfrze
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-16 21:50, Piotr Sz. pisze:

    > No to z takim bagazem zyciowym powinienes miec na tyle odwagi cywilnej,
    > zeby powiedziec: "Moze nie do konca mialem racje generalizujac", a nie
    > brnac dalej dobudowyjac do tego jakas filozofie i podpierajac sie swoim
    > autorytem, ktorego (przynajmnie u mnie) nie masz.
    > Nie masz tez monopolu na wiedze i nieomylnosc sadow. Jak to mowili
    > starozytni: "Aliquando bonum dormitat Homerus". Tak bywa, ale trzeba
    > wiedziec kiedy sie obudzic. :-)

    Nie miałem racji w nazwaniu chama chamem. To zawsze tak się kończy.
    Koniec pieśni.

    --
    pozdrawia Adam
    /...i żeby każdy miał lizaka i watę z cukru bym chciał!/

  • 72. Data: 2011-08-16 20:34:21
    Od: "Piotr Sz." <n...@s...pl>

    > Nie miałem racji w nazwaniu chama chamem. To zawsze tak się kończy.
    > Koniec pieśni.

    No i widzisz sam, ze znowu wylazl z Ciebie prostak :-)
    Nie potrafisz sie nigdy przyznac do bledu? Musi Ci byc w zyciu naprawde
    ciezko.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 73. Data: 2011-08-16 20:36:32
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Janko Muzykant napisał:
> [...]
    pg

    > Przydałby się jakiś cyfrowy z dobrym ekranem i emulacją analoga jako
    > ''polaroid''. Pstrykasz, oglądasz i jak jest ok, pstrykasz klasykiem.

    Czy nie istniało coś takiego kiedyś dla dużego/średniego formatu
    (jeszcze chyba analogowego). Najpierw dołączali dupkę polaroidową,
    pstrykali i dopiero kiedy byli zadowoleni z aranżacji przyczepiali
    "prawdziwy" sprzęt.

    m.

  • 74. Data: 2011-08-16 20:46:59
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Aug 16, 4:25 pm, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Nie miałem racji w nazwaniu chama chamem. To zawsze tak się kończy.
    > Koniec pieśni.

    Coraz wiecej ludzi na tobie sie poznaje i zaczynaa o tym pisac.
    Jest takich wiecej, tylko siedza cicho jak trusie, bo wiedza, ze tez
    zostana chamami jak przeciwstawia ci sie swoim zdaniem a juz nie daj
    boze, zeby swego zdania zaczeli bronic odpowiednimi agumentami, na
    ktore nie bedziesz zdolny odpowiedziec.

    --------
    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 75. Data: 2011-08-16 20:50:21
    Od: "Piotr Sz." <n...@s...pl>

    > Tak w ogóle, można by się pokusić o pracę w ten sposób z jakimś
    > istniejącym sprzętem. Ciekawe, czy precyzja naświetlania wzrosłaby
    > względem klasycznej metody.

    Taki "probny strzal" na polaroidzie raczej nie sluzyl ocenie rozpietosci
    tonalnej sceny pod katem "czy sie zmiesci na materiale docelowym", bo od
    tego sa swiatlomierze. To raczej chodzilo o sam "kadr" i rozklad swiatel (i
    odbic) przy uzywaniu oswietlenia blyskowego.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 76. Data: 2011-08-16 21:11:59
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Aug 16, 4:50 pm, "Piotr Sz." <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > tego sa swiatlomierze. To raczej chodzilo o sam "kadr" i rozklad swiatel (i
    > odbic) przy uzywaniu oswietlenia blyskowego.

    Bedziesz coraz wiekszym chamem, bo znow smiesznego chlopaczka
    zaginasz.

    Co do uzycia polaroidow, to chodzilo przede wszystkim o sprawdzenie
    oswietlenia/awiatlocienia.
    Do ustalenia prawidlowej ekspozycji stosowano swiatlomierze.
    Kadr bylo widac doskonale na matowce.
    Scianki polaroida stosowano do nie tylko do formatu sredniego i
    wielkiego ale i do profesjonalnych maloobrazkowcow.
    Do dzisiaj mam w pracownii wiele takich scianek, lacznie z procesorami
    do formatu 8x10

    ---------

  • 77. Data: 2011-08-16 21:22:00
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Jak w rawie, to brak odpowiedniej obróbki. Jak w jpg, to brak
    > odpowiednich ustawień kontrastu, nasycenia, wb, gradacji, odcienia i co
    > tam jeszcze masz na pokładzie :)
    > Samo się nie zrobi, slajd robiła maszyna, a poza tym miał mniejszą
    > dynamikę i takie obrazki wypełniały go w pełni.

    Czyli, ta scena nie pokryła całego zakresu dynamiki matrycy i jak dalej
    się to rozegrało w aparacie?

  • 78. Data: 2011-08-16 21:28:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-16 23:22, J-L-F pisze:
    > Czyli, ta scena nie pokryła całego zakresu dynamiki matrycy i jak dalej
    > się to rozegrało w aparacie?

    Nie rozegrało się. Powinno się było porozciągać (w uproszczeniu
    wielkim). Na początek zwiększ kontrast w menu. Albo skorzystaj z
    programów tematycznych.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdy w towarzystwie chcę zabłysnąć, mówię: ''lorem ipsum dolor sit amet''/

  • 79. Data: 2011-08-16 21:34:18
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Ale nie masz czegoś na wzór, z sieci? Zobaczylibyśmy, co się da zrobić.

    Dobre postawienie sprawy.
    Zacząłem szukać odpowiednich zdjęć i na razie szukam.
    Mam co takiego:

    http://www.pbase.com/image/137288007

    Nie dokładnie to jest to samo, mało nieba, ale chodzi mi o odwzorowanie
    widzianej rzeczywistości - zdjęcie przedstawia dokładnie to, co widziałem.

  • 80. Data: 2011-08-16 21:44:37
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Nie rozegrało się. Powinno się było porozciągać (w uproszczeniu
    > wielkim). Na początek zwiększ kontrast w menu. Albo skorzystaj z
    > programów tematycznych.

    Ok, to się da zrobić.
    Przetestuję w Zakopcu.