  • 131. Data: 2011-08-19 08:26:31
    Temat: Re: filtry polaryzacyjne w cyfrze
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Aug., 09:41, "Piotr Sz." <a...@a...pl> wrote:
> [...]
    -24220.html

    > Dywagowanie na temat jakis subtelnosci obrazu zapisanego na danym materiale
    > poprzez wyswietlenie jego skanu na monitorze, gdzie kazdy ma przed oczami co
    > innego, jest bardzo pouczajace.

    zgadzam sie , tak jest
    ludzie probuja czesto ocenic jakosc obrazu robionego analogowo na
    podstawie jego scanu i obrazu widocznego na monitorze , nie myslac o
    tym ze jakosc jest limitowana przez obraz monitora i wogole obrobke A/
    D.
    dopoki nie pojawia sie monitory 16 bitowe , a wkazdym razie poslugiwac
    sie bedziemy monitorami 8-mio bitowymi , proba oceny jakosci materialu
    analogowego po zeskanowaniu nie ma najmniejszego sensu.
    musi byc gorzej.
    nie ma fizycznych mozliwosci aby rozpietosc i rozdzielczosc tonalna
    obrazu obserwowanego na monitorze 8b dorownala tej z dobrze zrobionego
    przezrocza. takie porownania sa pozbawione jakiegokolwiek sensu.

  • 132. Data: 2011-08-19 08:29:19
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > A ja widzę dwóch atakujących. Trochę chyba mało jak na walkę z ''grupowym
    > głupkiem''.

    Jestes chyba dla siebie zbyt surowy. Ja Cie nigdy tak nie nazwalem
    A zreszta kto oprocz nas czyta jeszcze ten watek. ;-).

    > Część tych jeleni tu siedzi i czyta (pozdrawiam przy okazji) :)

    Masz chlopie tupet. :-)

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 133. Data: 2011-08-19 08:31:37
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > A sobie zadawałeś to pytanie?

    Po co sie nad tym rozwodzisz? Tak i nadal nie moge znalezc jakiejs sensownej
    odpowiedzi. Wyglada mi na to, ze chcesz sie koniecznie pochwalic "wiedza".
    :-)

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 134. Data: 2011-08-19 08:36:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-19 10:25, Piotr Sz. pisze:

    > Juz Ci o statystyce, jadrach i jajnikach napisalem. Ja bym tak bardzo nie
    > brnal fotografujac w "ststystyke" (chyba, ze chcesz wydawac tylko
    > pocztowki).

    He, twój przykład dowodzi bardzo wyraźnie, że nie rozumiesz tej nauki.
    Statystyka głosi, że można mieć dwa jądra albo dwa jajniki, albo być w
    bardzo małej grupie upośledzonej.
    Przy rzucie monetą nie można mieć orłoreszki.

    > No bo ten przyklad z "rozciagnieciam zakresu tonalnego" to chyba nic nie
    > wnosi do "naszej polemiki", wiec co mam sie nad nim rozwodzic.
    > Zreszta autor watku powiedzial, ze to nadal jest dalekie od tego, co
    > "widzial oczami" i to chyba temat wyczerpalo.

    Ale bliższe temu, co sam pokazał, a o to chodzi w tym wątku.

    --
    pozdrawia Adam
    /autorytet? - no, nie wiem, zupełnie nic mi do głowy nie przychodzi.../

  • 135. Data: 2011-08-19 08:39:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-19 10:29, Piotr Sz. pisze:

    > Masz chlopie tupet. :-)

    No ale to niestety prawda, miałem przyjemność w zacnym gronie dzielić
    się widzą z czterdziestką fajnych ludzi (których nazwałeś jeleniami).
    Szkoda, że to upadło, niestety pewna pani (nota bene prowadząca nadal
    jeden z największych portali foto w Polsce) połakomiła się na
    kilkadziesiąt tysięcy. Sprawa w sądzie od dwóch lat, ale to już inna
    historia.

    --
    pozdrawia Adam
    /moja ulubiona lektura? - moje curriculum vitae/

  • 136. Data: 2011-08-19 08:46:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-19 10:26, XX YY pisze:
> [...]
    > D.
    > dopoki nie pojawia sie monitory 16 bitowe

    Jakie szesnastobitowe? :)
    Mogą być nawet stubitowe i skalibrowane idealnie, na odbiór obrazu wpływ
    ma światło otoczenia, warunki poprzedzające obserwacje (do co najmniej
    kilkunastu minut) i choćby zmęczenie.

    Wszystko można traktować najwyżej w jakimś przybliżeniu.
    Poza tym rozdzielczość bitowa nie ma znaczenia wprost dla dynamiki. Jej
    iloczyn z rozdzielczością obrazu dopiero może coś o tym mówić (patrz -
    jednobitowe na kanał drukarki, było niedawno).

    --
    pozdrawia Adam
    /odpowiedź jest natychmiastowa: tak - albo nie; nie wiem... znaczy wiem!/

  • 137. Data: 2011-08-19 08:48:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-19 10:31, Piotr Sz. pisze:

    > Po co sie nad tym rozwodzisz? Tak i nadal nie moge znalezc jakiejs sensownej
    > odpowiedzi. Wyglada mi na to, ze chcesz sie koniecznie pochwalic "wiedza".
    > :-)

    Pochwalić wiedzą? Pochwalić to się można skomponowaną uwerturą, a nie
    wnioskami z broszurki ''podstawy photoshopa''.

    --
    pozdrawia Adam
    /największa teoria spiskowa na świecie? - każdy chce zarabiać/

  • 138. Data: 2011-08-19 09:03:57
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Pochwalić wiedzą? Pochwalić to się można skomponowaną uwerturą, a nie
    > wnioskami z broszurki ''podstawy photoshopa''.

    No to widze, ze w koncu to zrozumiales.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 139. Data: 2011-08-19 09:15:59
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.plwww.facebook.com/smialekadam
    > /największa teoria spiskowa na świecie? - każdy chce zarabiać/

    sorry staram sie unikac twoich postow gdyz piszesz jedno glupote za
    druga, akurat ten przeczytalem zanim zorientowalem sie od kogo
    pochodzi.

    przypominasz mi mojego syna kiedy byl w wieku przekory. tyle tylko ze
    on z tego wyrosl, jest tez lepiej wychowany.

  • 140. Data: 2011-08-19 09:32:00
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 19 Aug 2011 01:26:31 -0700 (PDT), XX YY napisał(a):

    > dopoki nie pojawia sie monitory 16 bitowe

    A jesteś pewien że to zobaczysz?

    Henry