  • 121. Data: 2011-08-19 06:15:14
    Temat: Re: filtry polaryzacyjne w cyfrze
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 18 Aug., 14:51, "Piotr Sz." <n...@s...pl> wrote:

    > Jesli ogolnie = do kazdego ujecia, to jak najbardziej przeszkadza i to
    > mocno. To juz jest naduzywanie i o taka skrajnosc, to raczej nikogo nie
    > podejrzewam. :-)
    >
    > Ja uzywam Heliopanow SH PMC i pomimo, ze to dosyc dobre jakosciowo fitry,
    > to negatywny wplyw na jakosc obrazu jest. Sa jednak sytuacje, w ktorych
    > zysk z zastosowania filtra PL jest na tyle znaczacy, ze te minusy mozna
    > spokojnie pominac (zdejmujac krajobraz z niebem lub woda praktycznie zawsze
    > podpieram sie filtrem PL). Nawet przy zapisie cyfrowym obrazu. W takim
> [...]

    o tym wlasnie pisze. filtr PL zawsze wiaze sie ze strata jakosci
    ogolnej obrazu ( glownie rozdzielczosc szumy a takze nawet w PL
    kolowych niekorzystny wplynw na prace AF .) pytanie - co dostajemy w
    zamian? W takim celu jak uwydatnienie chmurek , nieba , nasycenie barw
    technologia cyfrowa oferuje nam rozwiwzania alternatywne - sa
    wygodniejsze w stosowaniu , prowadza skuteczniej do wyniku i bardziej
    mozna je kontrolowac- sa moim zdaniem lepsze.. PO kiego grzyba
    inwestowac w matryce optyke , zeby pozniej psuc jej potencjal filtrem
    PL?

    Sa tez sytuacje jak np koniecznosc uslabienia odbic , reflexow , ktore
    trudno lub sie nie da w zadawalajacym stopniu ususnac w trakcie
    obrobki cyfrowej , lub tez okupione to byloby duzym nakladem pracy a
    wuiec byloby to rozwiazanie drogie . Wowczas PL ma oczywiscie sens -
    jest mniejszym zlem -calkowity bilans zyski / straty jest jednak
    korzystny.

    niedawno musialem usunac potezne odbicia z obrazu -jako, ze byla to
    wysokorozdzielcza panorama to wyboru mialem filtr PL co okupione
    zostaloby pogorszeniem jakosci rowniez zdjec niedotknietych
    odbiciami , lub tez metoda bez filtru .
    wybralem te druga - w sumie dwie godziny obrobki ale wynik
    wystraczajacy.
    ten przyklad - obrot w lewo o 90 stopni wisi obraz odrefleksiony.
    na lewo na scianie bocznej wisi wyzej inny widoczny z boku bez
    usunietych odbic.

    takie mial odbicia wczesniej obraz odrefleksiony glowny w gornej
    czesci.

    http://spherapan.vot.pl/kmzpanorama/start.html

  • 122. Data: 2011-08-19 07:20:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-18 11:11, Janko Muzykant pisze:
    > Tak, to np. podkoloryzowane granatem cienie o rozkładzie jasności
    > zupełnie innym niż przy zapisie cyfrą, silnie skompresowane barwy o
    > wysokiej chrominancji, często przesuniętej widmowo (prześwietlenie
    > sąsiednich ''kanałów'' czyli ziaren; w cyfrze raczej się nie zdarza na
    > rzecz przesterowania) itp.

    Akurat się pojawił przykład dobry, w którym widać wymienione zjawiska:
    http://www.swiatobrazu.pl/nowy-jork-latem-1960-roku-
    24220.html
    Polecam zwrócić uwagę na głębokie cienie i wysycone szczegóły.
    Oczywiście da się to zasymulować na cyfrze, choć nie tak po prostu -
    jednym suwakiem.

    --
    pozdrawia Adam
    /kto pisze inaczej to jest po prostu niequmaty w piłce dyletant [pis.oryg.]/

  • 123. Data: 2011-08-19 07:41:24
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Akurat się pojawił przykład dobry, w którym widać wymienione zjawiska:
    > http://www.swiatobrazu.pl/nowy-jork-latem-1960-roku-
    24220.html

    Dywagowanie na temat jakis subtelnosci obrazu zapisanego na danym materiale
    poprzez wyswietlenie jego skanu na monitorze, gdzie kazdy ma przed oczami co
    innego, jest bardzo pouczajace.
    Rozjasnij nieco obraz i odejmij kontrastu a wyjdzie Ci Astria. Mozesz tez
    przyciemnic i wtedy bedzie temat do rozmowy o bardzo gestych cieniach w
    Velvi 50. Mozemy tez smialo dyskutowac o poprawnym oddaniu kolorow przez
    dany material, bo u mnie wyglada to jak Kodak na podswietlarce. :-)))))

    Jak tak sie mocniej wczytac w to co tutaj wypisujesz, to zaczyna byc nawet
    smieszno. ;-)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 124. Data: 2011-08-19 07:45:41
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Zapomniałeś odpowiedzieć na ten fragment:
    > "Ja pomogłem teorią, przykładami, ty nie kiwnąłeś palcem."

    Z ta "teoria" to wlasnie staram sie jakos "dojsc do ladu", bo wiele tam
    bzdur, a chyba za przyklad to, na Boga, chyba nie masz tego koszmarka ktory
    Jasko wyprodukowal w PSie i zaprezentowal jako "statystycznie ladny"? :-)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 125. Data: 2011-08-19 08:09:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-19 09:41, Piotr Sz. pisze:
> [...]
    > materiale poprzez wyswietlenie jego skanu na monitorze, gdzie kazdy ma
    > przed oczami co innego, jest bardzo pouczajace.

    Ale ja właśnie ''dywaguję na temat jakiś subtelności obrazu zapisanego
    na danym materiale poprzez wyświetlenie jego skanu na monitorze, gdzie
    kazdy ma przed oczami co innego'' :)

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/

  • 126. Data: 2011-08-19 08:11:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-19 09:45, Piotr Sz. pisze:

> [...]
    > bzdur, a chyba za przyklad to, na Boga, chyba nie masz tego koszmarka
    > ktory Jasko wyprodukowal w PSie i zaprezentowal jako "statystycznie

    Ale on jest statystycznie ładny. Pięćdziesiąt księgowych, którymi
    opiekuje się moja firma właśnie ten wybrałoby (podobne mają na pulpitach).
    Statystycznie fajna jest Doda (albo była), cola, mcdonald, grill z
    piwkiem i polsat.

    Oczywiście raczyłeś przemilczeć drugie podejście, nie statystyczne,
    tylko pod gusta autora wątku.

    --
    pozdrawia Adam
    /chłód chudł, chód wlókł ciała spocone po mieście, znudzone... środa,

  • 127. Data: 2011-08-19 08:17:41
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Ale ja właśnie ''dywaguję.....

    Widze, ale zastanawiam sie po co? :-)

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 128. Data: 2011-08-19 08:22:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-18 14:27, Piotr Sz. pisze:
    > Jacy "wszyscy"? Jakos nie widze zbiorowej "obrony" Twoich niedorzecznych
    > tez

    A ja widzę dwóch atakujących. Trochę chyba mało jak na walkę z
    ''grupowym głupkiem''.

    > No sam o tym pisales w kotryms poscie "budujac swoj autorytet". Dla mnie
    > tez
    > to bzdura, bo takich jeleni to jestem pewien, ze nie ma. To tylko Twoja
    > wyobraznia. ;-)

    Część tych jeleni tu siedzi i czyta (pozdrawiam przy okazji) :)
    Ale zupełnie nie zależy mi na tym, żebyś w to uwierzył, albowiem
    zupełnie nie zależy mi na opinii czy autorytecie. Po prostu znam swoją
    wartość i nie muszę jej weryfikować. (ach, jak takie słowa wkurzają
    pewnych ludzi...)

  • 129. Data: 2011-08-19 08:23:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-19 10:17, Piotr Sz. pisze:

    > Widze, ale zastanawiam sie po co? :-)

    A sobie zadawałeś to pytanie?

    --
    pozdrawia Adam
    /a może teraz coś przerażającego? RMF ma już dziesięć milionów słuchaczy.../

  • 130. Data: 2011-08-19 08:25:40
    Od: "Piotr Sz." <p...@W...com>

    > Ale on jest statystycznie ładny.

    Juz Ci o statystyce, jadrach i jajnikach napisalem. Ja bym tak bardzo nie
    brnal fotografujac w "ststystyke" (chyba, ze chcesz wydawac tylko
    pocztowki).

    > Oczywiście raczyłeś przemilczeć drugie podejście, nie statystyczne, tylko
    > pod gusta autora wątku.

    No bo ten przyklad z "rozciagnieciam zakresu tonalnego" to chyba nic nie
    wnosi do "naszej polemiki", wiec co mam sie nad nim rozwodzic.
    Zreszta autor watku powiedzial, ze to nadal jest dalekie od tego, co
    "widzial oczami" i to chyba temat wyczerpalo.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com