  • 111. Data: 2011-08-18 09:11:54
    Temat: Re: filtry polaryzacyjne w cyfrze
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-18 10:55, XX YY pisze:

    > fakt , ale to nie dzis- tak bylo zawsze odkad wynaleziono fotografie
    > barwna. To "dziwaczne oddanie barw" to barwy dopelniajace albo
    > odwrocone i dlatego nazywa sie barwnym materialem negatywowym nie
    > ( "negatywem kolorowym ").
    > na nie nalozona jest maska barwna .

    Nie miałem na myśli powodu tylko skutku, slajd czy negatyw ma swój
    charakter, nienaturalnej barwy. Trudno mi to nawet opisać, ale widać to
    od razu (i nie mam na myśli swojego dziadostwa ze strychu, tylko
    najwyższą jakość).

    > a jak ta "nieliniowosc dynamiczna " latwo poznajesz?

    Tak, inna charakterystyka w głębokich cieniach, inna w paśmie
    deklarowanym przez producenta jako użyteczne, inna w najwyższych światłach.

    > jest to dynamicznosc jakas spiralna , schodkowa , przyrywana , sa
    > dziury ?

    Ale chcesz podyskutować czy się tak pokłócić po prostu pisząc jakieś
    głupoty?

    > tak latwo wlasnymi oczyma poznajesz nieliniowsc dynamiczna ?

    Tak, to np. podkoloryzowane granatem cienie o rozkładzie jasności
    zupełnie innym niż przy zapisie cyfrą, silnie skompresowane barwy o
    wysokiej chrominancji, często przesuniętej widmowo (prześwietlenie
    sąsiednich ''kanałów'' czyli ziaren; w cyfrze raczej się nie zdarza na
    rzecz przesterowania) itp.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kompresja_dynamiki

    --
    pozdrawia Adam
    /podobno każdy ma jakieś sympatie polityczne - ja nie mam/

  • 112. Data: 2011-08-18 12:27:20
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Problem jest taki, że wiem, że nie ma tu żadnych farmazonów i wiedzą to
    > prawie wszyscy.

    To dokladnie precyzuje problem. Najpierw pojscie w zaparte a potem
    powolywanie sie na "wszystkich".
    Jacy "wszyscy"? Jakos nie widze zbiorowej "obrony" Twoich niedorzecznych tez
    przez "wszystkich" ktorym sprawdzily sie w praktyce. Bo to z praktyka mam
    niewiele wspolnego. W wiekszosci belkocik. :-)

    > A że postawa ''wiem'' drażni określone charaktery,

    Raczej postawa : Wydaje mi sie ze wiem i to jest jedyna wiedza objawiona
    ktora przyjmijcie za dogmat.

    > to właśnie przy takich okazjach wyłazi z nich pokręcona logika i
    > wymyślanie różnych bzdur jak np. o tym, że biorę 20 tysięcy za wykłady
    > (fajno by było).

    No sam o tym pisales w kotryms poscie "budujac swoj autorytet". Dla mnie tez
    to bzdura, bo takich jeleni to jestem pewien, ze nie ma. To tylko Twoja
    wyobraznia. ;-)

    Serdecznie pozdrawiam
    Piotr Szkut
    p...@e...com.pl
    GSM 602-701-560

  • 113. Data: 2011-08-18 12:51:24
    Od: "Piotr Sz." <n...@s...pl>

    > po pewnym czasie dojdziesz do wniosku ze filt PL ogolnie stosowany
    > bardziej przeszkadza niz pomaga.

    Jesli ogolnie = do kazdego ujecia, to jak najbardziej przeszkadza i to
    mocno. To juz jest naduzywanie i o taka skrajnosc, to raczej nikogo nie
    podejrzewam. :-)

    Ja uzywam Heliopanow SH PMC i pomimo, ze to dosyc dobre jakosciowo fitry,
    to negatywny wplyw na jakosc obrazu jest. Sa jednak sytuacje, w ktorych
    zysk z zastosowania filtra PL jest na tyle znaczacy, ze te minusy mozna
    spokojnie pominac (zdejmujac krajobraz z niebem lub woda praktycznie zawsze
    podpieram sie filtrem PL). Nawet przy zapisie cyfrowym obrazu. W takim
    wypadku IMHO nie ma co wybrzydzac.

    Piotr Sz.
    www.szkut.com

  • 114. Data: 2011-08-18 17:58:03
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-08-17 23:13:14 +0000, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > A ja mam ładne buty.
    > Co z tego, że masz ładne slajdy? Czy ja mówiłem, że nikt nie ma ładnych
    > slajdów? Nie, mówiłem, że większość nie ma.
    > Jezu, co ja robię, jak do panienki w kasie pkp...

    Napisałeś emulacja slajdu. A to oznacza, że ten koszmarek wygląda
    podobnie jak slajd. A to oznacza, że slajd tak wygląda. A to po prostu
    nieprawda.
    To że ludzie nie potrafią czegoś zrobić, nie znaczy, że wszyscy nie potrafią.

    A wystarczyło napisać "emulacja skopanego slajdu"

    EOT
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 115. Data: 2011-08-18 18:49:22
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 18 Sie, 09:35, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > No ale to się da zasymulować (i teraz pewnie padną głosy, że jest to
    > niemożliwe).
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam:www.smialek.prv.plwww.facebook.com/smialekadam
    > /wymyśliłem patent na pomniki, co korpusy są stałe, a tylko głowy się
    > zmienia/

    jest to niemożliwe. lata 70te, wyblakłość, instagramowatość - bez
    problemu, ale velvi nie udaje mi się. Może ktoś ma do tego jakieś
    presety (xmp. lrtemplate)?

  • 116. Data: 2011-08-18 19:15:23
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2011-08-18 20:49, Grzegorz Maj pisze:
    > jest to niemożliwe. lata 70te, wyblakłość, instagramowatość - bez
    > problemu, ale velvi nie udaje mi się. Może ktoś ma do tego jakieś
    > presety (xmp. lrtemplate)?

    Kiedyś coś takiego czytałem ale wątpię aby to było coś super odkrywczego:
    Symulacja słynnej Velvii jest dla wielu dużym wyzwaniem, dlatego też nią
    zajmiemy się jako pierwszą. Jej charakterystyczne odwzorowanie barw
    uzyskamy, ustawiając balans bieli na dzienny i delikatnie zwiększając
    kontrast suwakiem Contrast. Nasycenie zwiększymy, delikatnie przesuwając
    w prawo suwak Saturation i nieco mocniej - Vibrance. Suwakiem Clarity
    przesuniętym w prawo uzyskamy charakterystyczną dla Velvii prezencję
    zdjęcia. Końcowy etap pracy nad zdjęciem to regulacja parametru Blacks -
    wiele zdjęć wykonanych na Velvii charakteryzuje się gwałtownym obcięciem
    cieni i tym suwakiem można to symulować.

    Tu jest cały artykuł:
    http://www.swiatobrazu.pl/mobile/zapanuj-nad-swoim-s
    przetem-cz-xii-symulacja-technik-klasycznych-23078.h
    tml

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 117. Data: 2011-08-18 19:56:01
    Od: "Arekmet" <a...@w...pl>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    > Kupiłem filtr polaryzacyjny kołowy Marumi DHG Super do (głównie) EF 35mm
    > 2,0 i nie jestem zadowolony z rezultatów.
    > Zaczynam mieć wątpliwości, czy w cyfrze te filtry mają sens?
    >
    > Pozdrawiam,
    > Jan

    Ja też kupiłem sobie filtr Marumi nie super tylko ten zwykły.
    Z tego co zauważyłem to filtr polar można nie zdejmować jedynie gdy jest
    zbyt mało światła (zaszło za chmury) lub nie ma chmur które trzeba
    uwydatnić to przekręcić go aby nie polaryzował.
    Inaczej zdjęcie będzie bure a niebo jakieś brudne.
    Zresztą wszystko widać przez wizier.

  • 118. Data: 2011-08-18 20:24:52
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 18 Sie, 21:15, cichybartko <c...@g...com> wrote:

> [...]
    > wiele zdjęć wykonanych na Velvii charakteryzuje się gwałtownym obcięciem
    > cieni i tym suwakiem można to symulować.

    no nie do końca to działa, podejrzewam, ze problem polega na tym, że
    velvia różnie odpowiada w zależności od temperatury światła.

  • 119. Data: 2011-08-18 21:53:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-08-18 22:24, Grzegorz Maj pisze:

    > no nie do końca to działa, podejrzewam, ze problem polega na tym, że
    > velvia różnie odpowiada w zależności od temperatury światła.

    I przedziału naświetlenia.

    --
    pozdrawia Adam
    /jedynie skromność ogranicza mój geniusz/

  • 120. Data: 2011-08-18 23:02:19
    Od: Marek K <m...@W...pl>

    W dniu 2011-08-18 14:27, Piotr Sz. pisze:

> [...]
    > tez
    > to bzdura, bo takich jeleni to jestem pewien, ze nie ma. To tylko Twoja

    Zapomniałeś odpowiedzieć na ten fragment:
    "Ja pomogłem teorią, przykładami, ty nie kiwnąłeś palcem."
    --
    M.

    P.S. podpis też mógłbyś mieć prawidłowy