  • 51. Data: 2012-02-07 21:29:33
    Temat: Re: filtr
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    wacek wrote:

    > Użytkownik "Mario" napisał:

    http://books.google.pl/books?id=H5SGdMGiEVAC&pg=PA24
    &lpg=PA24&dq=model+zast%C4%99pczy+indukcyjno%C5%9Bci
    &source=bl&ots=N_6LY0jQux&sig=Jvu5-
    ARI4gViCPkQWMDshP6z3po&hl=pl&sa=X&ei=eoMxT6zRIIS2-
    waP08zCBQ&ved=0CC0Q6AEwAjgU#v=onepage&q=model%20zast
    %C4%99pczy%20indukcyjno%C5%9Bci&f=false

    > oczywiście ze uprościłem, ale w książce wskazanej przez ciebie jest tam
    > dokładnie takie samo uproszczenie, masz tam schemat zastępczy gdzie
    > rezystancja strat jest równoległa do Rs, więc jeśli zajdzie rezonans
    > równoległy to reaktancje indukcyjna i pojemnościowe wyniosą zero, więc ci
    > zostanie jedynie równolegle połączona znikoma rezystancja szeregowa i
    > spora rezystancja strat, czy nie tak?

    Chłopie, popatrz też na wzory. Przy rezonansie wychodzi Lz = oo. Miłego
    liczenia z nieskończonościami.

    > napisałem "pewnie" dlatego ze ty nie wiesz, bo gdybyś te studia skończył
    > to wiedział byś ile czasu zajmuje jeden egzamin z kilkoma takimi
    > zadankami, prawda?

    "Takich" zadanek nie było na uczelni, bo nawet największy skurczysyn spośród
    wykładowców by czegoś takiego nie dał. To może być na projekt, a i tak
    trzeba ustalić warunki brzegowe, choćby i częstotliwości graniczne. Bo ten
    sam kawałek krzywego drutu może być cewką, kondensatorem, opornikiem, albo
    wszystkim na raz, w zależności od częstotliwości. I tak, coś takiego
    mierzyłem na uczelni, choć w chwili obecnej mi to do szczęścia nie
    potrzebne. Ale jakby mi było, to wiem, gdzie szukać i jak interpretować
    wyniki.

    > to był żart, ale znowu nie zrozumiałeś.

    Twoje żarty są mało śmieszne, już ci to powiedziano. Po prostu słoma ci z
    butów wyłazi i udowadniasz tym swój debilizm. Oczywiście żartuję.

    Waldek

  • 52. Data: 2012-02-07 21:34:04
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 22:16, wacek pisze:
> [...]
    > równoległy to reaktancje indukcyjna i pojemnościowe wyniosą zero, więc
    > ci zostanie jedynie równolegle połączona znikoma rezystancja szeregowa i

    A patrzyłeś na wzorek na wypadkową rezystancję szeregową? Masz tam w
    mianowniku (1-?^2*L*C). A jako dobry w obliczeniach, policz sobie jak to
    się zachowuje w pobliżu rezonansu. A reaktancje nie wynoszą zero tylko
    są przeciwnych znaków i suma susceptancji tych elementów (wszak L i C są
    łączone równolegle) dała by zero czyli wyszłaby nieskończona impedancja.
    Oczywiście w praktyce dodajesz admitancję obwodu szeregowego Rs-L co
    komplikuje obliczenia oraz konduktancję 1/Rd.

    > napisałem "pewnie" dlatego ze ty nie wiesz, bo gdybyś te studia skończył
    > to wiedział byś ile czasu zajmuje jeden egzamin z kilkoma takimi
    > zadankami, prawda?

    Biorąc twoją, wykazaną powyżej kompletną nieporadność w wyliczaniu
    wypadkowej impedancji układu LC to twój egzamin trwa zapewne mniej niż 5
    minut.

    > to był żart, ale znowu nie zrozumiałeś.

    To daruj sobie żarty bo w tym tez nie jesteś dobry.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 53. Data: 2012-02-07 22:17:09
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 22:29, Waldemar Krzok pisze:

> [...]
    > liczenia z nieskończonościami.

    > "Takich" zadanek nie było na uczelni, bo nawet największy skurczysyn spośród

    Oj bywały. W końcu to tylko cztery elementy połączone
    szeregowo-równolegle. Robi się się z tego wielopiętrowy ułamek ze
    zmiennymi zespolonym ale da radę policzyć. Ale do tego trzeba na
    początek wiedzieć kiedy dodaje się admitancje a kiedy impedancje. A
    roboty byłoby na 2 godziny. Od wyrysowania modelu zastępczego do
    wykreślenia charakterystyk częstotliwościowych.
    Ale bywałem na egzaminach (bynajmniej nie z obwodów) trwających po 4-5
    godzin i około 5 zdających było porozrzucanych na sali audytoryjnej aby
    nie mogli od siebie ściągać.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 54. Data: 2012-02-07 22:33:25
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał:
    > Zobacz sobie rysunek na końcu podlinkowanego pdfa.
    > http://www.intusoft.com/articles/inductor.pdf
    > Tam jest schemat tego modelu z rezystancją równoległą i szeregową
    > bo nie chce mi się tego rysować. W inny poście linkowałem do
    > googlebooks ale mogło mi coś nie wyjść. Zredukuj sobie teraz RDC
    > do zera i przemyśl czy w efekcie uzyskasz wypadkową rezystancję
    > równoległą równą zeru.

    dzięki za sensowny dokument, z niego wyszło na czym polega nieporozumienie,
    mianowicie charakterystyki przedstawiają impedancję zastępczą wynikającą z
    elementów pasożytniczych, natomiast nie wynika ona z żadnego rezonansu a my
    rozważamy rezonans niepotrzebnie.

    odnośnie tego dławika skompensowanego producent podaje parametry takie same
    jak dla zwykłego dławika i o to mi chodziło, zabrakło mi tam przynajmniej
    indukcyjności wzajemnej, której zdaje sie policzyć nie można, tylko trzeba
    zmierzyć, więc skoro jest indukcyjność wzajemna to i charakterystyka też
    powinna być dla sygnału wspólnego i przeciwnego,
    nie mam pojęcia, ale pewnie ta indukcja wzajemna też nie jest stała w
    częstotliwości, a wiec pewnie i tłumienie sygnałów przeciwnych nie jest
    funkcją stałą, tak więc bez charakterystyk sie nie obejdzie,

    zdaje sie ze link jaki mi podano:
    http://www.epcos.com/inf/30/db/ind_2008/b82793c0_s0.
    pdf
    to jest to o co mi chodziło, niemniej z charakterystyk wynika że dławiki te
    są na pasma mega i giga herców, a mnie interesuje pasmo w okolicach do kilo
    herców.

    > Kreujesz się na kogoś kto ma problem konstruktorski. Dostajesz
    > sensowna odpowiedź inżynierską jak rozwiązać problem a ty
    > człowiekowi zarzucasz, że niechęć do liczenia wynika z braku
    > edukacji. Nie są ty mile widziane drwiny pytającego z osób
    > chcących pomóc. Zwłaszcza gdy pytający wygląda na cwaniaczka
    > szukającego kogoś kto mu rozwiąże zadanie domowe.

    ja niczego nie kreuję, to ty kreujesz siebie na wybitnego specjalistę po
    studiach, mającego zawsze rację racje i który pozjadał wszystkie rozumy a
    innych masz za głąbów, wiedz że inni też kończą studia, część nawet lepiej
    od ciebie i jakoś z tego problemu nie robią,
    natomiast na żarty odnośnie twojej postawy reagujesz histerycznie jak
    dziecko,
    całe szczęście że uniknęliśmy batalii na oceny na świadectwie i czerwone
    paski (to też żart;)

  • 55. Data: 2012-02-07 22:39:15
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Mario wrote:

> [...]
    > roboty byłoby na 2 godziny. Od wyrysowania modelu zastępczego do
    > wykreślenia charakterystyk częstotliwościowych.

    Takiego ciu...łacza też przeżyłem. Ale nie dawał tego na egzaminy, tylko
    trzeba było liczyć transmitancję jakichś czwórników z elementami RLC. 10-20
    sztuk co tydzień. Robota głupiego dla automatów. W końcu robiliśmy tak, że
    każdy liczył jedną sztukę, a reszta odpisywała. Ale samo odpisywanie
    zajmowało kilka godzin.

    > Ale bywałem na egzaminach (bynajmniej nie z obwodów) trwających po 4-5
    > godzin i około 5 zdających było porozrzucanych na sali audytoryjnej aby
    > nie mogli od siebie ściągać.

    A to też znam. W 5 osób na ustnym w dużej sali. Profesor chodzi od jednego
    do drugiego, odpytuje i zadaje następne pytanie. Po 5h wybawienie: wchodzi
    sprzątaczka i pyta, czy pan prof jeszcze długo, bo ona musi posprzątać i do
    domu...

    Waldek

  • 56. Data: 2012-02-07 22:59:15
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 23:33, wacek pisze:

> [...]
    > zastępczą wynikającą z elementów pasożytniczych, natomiast nie wynika
    > ona z żadnego rezonansu a my rozważamy rezonans niepotrzebnie.

    No bo sam dławik ma tylko 2 podstawowe parametry: indukcyjność i
    rezystancję szeregową. Chciałeś znać koniecznie inne parametry a inne to
    są właśnie elementy pasożytnicze powodujące, że na charakterystyce
    samego dławika pojawiają się rezonanse zamiast monotonicznie rosnącej
    wartości impedancji czy insertion loss (odwrotność transmitancji).
    Dopiero dodanie pojemności daje ci odpowiednią charakterystykę.

> [...]
    > częstotliwości, a wiec pewnie i tłumienie sygnałów przeciwnych nie jest
    > funkcją stałą, tak więc bez charakterystyk sie nie obejdzie,

    Indukcja wzajemna (czy tu właściwie indukcja rozproszenia) jest stała
    ale też oddziałuje z pojemnościami pasożytniczymi dając w efekcie te
    rezonanse na znacznie wyższych częstotliwościach. W praktyce indukcja ta
    pozwala wykorzystać dławik skompensowany do tłumienia także zaburzeń
    różnicowych ale pojemności muszą być znacznie większe. np 100 nF do
    zaburzeń różnicowych a tylko 2*2.2nF do wspólnych.

> [...]
    > to jest to o co mi chodziło, niemniej z charakterystyk wynika że dławiki
    > te są na pasma mega i giga herców, a mnie interesuje pasmo w okolicach

    Wystarczy wyjść do menu głównego tej stronki i wybrać zakładkę z innymi
    filtrami:
    http://www.epcos.com/inf/30/db/ind_2008/b82732f.pdf

> [...]
    > dziecko,
    > całe szczęście że uniknęliśmy batalii na oceny na świadectwie i czerwone

    Spójrz na swoje pierwsze reakcje gdy dostałeś odpowiedzi. Szyderstwa,
    pretensje do grupy, do producentów ukrywających informację czy do
    sklepów. W dodatku to wszystko przy żenującej nieumiejętności
    sprecyzowaniu problemu i korzystaniu z dostarczonych informacji.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 57. Data: 2012-02-07 23:08:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Tuesday, February 7, 2012, 11:59:15 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > wartości impedancji czy insertion loss (odwrotność transmitancji).
    > Dopiero dodanie pojemności daje ci odpowiednią charakterystykę.

    Trzeba pamiętać, że każdy dławik liczony z jego pojemnościa
    pasożytniczą to tak naprawdę element o stałych rozłozonych i przyjęta
    pojemność pasożytnicza to tylko jeden ze stopni uproszczenia. W
    rzeczywistości pojawiają się jeszcze inne, bardzo dziwne rezonanse
    związane np. ze sposobem ułożenia warstw uzwojeń w dławiku.

    [...]

    > Indukcja wzajemna (czy tu właściwie indukcja rozproszenia) jest stała

    Błagam nie myl indukcyjności z indukcją.

> [...]
    pdf
    > Wystarczy wyjść do menu głównego tej stronki i wybrać zakładkę z innymi

    Przede wszystkim - zakłócenia przewodzone podlegaja pomiarowi od
    150kHz i producentów elementów do filtrów niższe częstotliwości nie
    obchodzą.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 58. Data: 2012-02-07 23:25:53
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > rzeczywistości pojawiają się jeszcze inne, bardzo dziwne rezonanse
    > związane np. ze sposobem ułożenia warstw uzwojeń w dławiku.

    Widziałem ostatnio analizę pomiarów sondy prądowej BCI (zrobionych przy
    pomocy VNA) robioną programem ic-emc. W sumie model miał 4 obwody
    rezonansowe dla 50, 200. 900 MHz i dla 4 GHz.
    ATSD ten program to ciekawe narzędzie jak ktoś się chce zajmować emc.

    > [...]
    >
    > Błagam nie myl indukcyjności z indukcją.

    Sorry. Poprawię się.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 59. Data: 2012-02-09 13:24:21
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" napisał:
    > Twoje żarty są mało śmieszne, już ci to powiedziano. Po prostu
    > słoma ci z butów wyłazi i udowadniasz tym swój debilizm.
    > Oczywiście żartuję.

    No i od razu widać komu to słoma z butów wyszła!
    Faktycznie na poczucie humotu stać tylko ludzi inteligentnych!

  • 60. Data: 2012-02-09 13:30:16
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał:
    > Biorąc twoją, wykazaną powyżej kompletną nieporadność
    > w wyliczaniu wypadkowej impedancji układu LC to twój
    > egzamin trwa zapewne mniej niż 5 minut.

    dokładnie tyle powinno zająć policzenie obwodu RLC osobie po studiach, więc
    ty i tobie podobnie po prostu robicie z siebie publicznie idiotów
    wychwalając się skończonymi studiami, i latami pracy w zawodzie, jesteście
    prostaki i ciemniaki a innych macie za debili co prostego obwodu RLC nie
    potrafią policzyć, trochę pokory i kultury!