  • 1. Data: 2012-02-04 10:41:11
    Temat: RFID - zasięg
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Witam

    Czy czytnik tego typu:
    http://img10.allegroimg.pl/photos/oryginal/20/88/04/
    05/2088040551
    plus pastylka-brelok ma szansę zadziałać na 10-ciu centymetrach odległości,
    po drodze okno z podwójną szybą?

    Irokez

  • 2. Data: 2012-02-04 10:58:09
    Temat: Re: RFID - zasięg
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    05/2088040551
    > plus pastylka-brelok ma szansę zadziałać na 10-ciu centymetrach
    > odległości, po drodze okno z podwójną szybą?

    Jaki standard RFID?
    Ogólnie, to będzie na granicy zasięgu. Musisz sam przetestować.
    Breloki odczytują się z trochę mniejszej odległości niż karty.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2012-02-04 11:14:27
    Od: "adriano" <a...@w...pl>

    Mam przy furtce zrobiony czytnik RFID do otwierania zamka. Praktycznie można
    otworzyć z odległości ok. 10cm. Wątpię, w zasięg 10cm + podwójna szyba.
    Jeżeli już to tylko z kartą clamshell, która ma większy zasięg - pastylki
    mają mniejszy zasięg.

  • 4. Data: 2012-02-04 11:15:42
    Od: "adriano" <a...@w...pl>

    > Jaki standard RFID?
    > Ogólnie, to będzie na granicy zasięgu. Musisz sam przetestować.
    > Breloki odczytują się z trochę mniejszej odległości niż karty.

    To jest czytnik z allegro co widzę i standard unique.

  • 5. Data: 2012-02-04 11:19:10
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "adriano" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To jest czytnik z allegro co widzę i standard unique.

    Czyli tak jak piszesz w swoim poście. Z kartą do 8-10 cm, z pastylką do
    około 4-6. Przez szybę jeszcze troszkę mniej.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 6. Data: 2012-02-04 11:41:03
    Od: saper/nolin11 <n...@g...com>

    On 2012-02-04 12:14, adriano wrote:
> [...]
    > otworzyć z odległości ok. 10cm. Wątpię, w zasięg 10cm + podwójna szyba.
    > Jeżeli już to tylko z kartą clamshell, która ma większy zasięg - pastylki

    Tak, Karty Clamshell mają największy zasięg, potem karty ISO, a breloki
    najmniejszy - mam brelok taki:
    http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz=5024&producent= między kluczami i
    praktycznie muszę przyłożyć cały komplet kluczy do anteny ażeby zamek mi
    złapał. Lepiej wypadają te:
    http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz=5021&producent= mają ciut większy
    zasięg :).

    Zrobiłem testy na swoim zamku, antena fi=5cm i tak się prezentuje:
    - karta clamshell - 8,5cm łapie
    - karta iso - 8,5cm łapie
    - brelok "przeźroczysty" (ten z 1 linka) - 5cm łapie
    - brelok "nie przeźroczysty" (2 link) - 6cm łapie

    Oczywiście rozmiar anteny ma też znaczenie, w moim przypadku 5cm to tak
    trochę mało...

    > Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    05/2088040551

    Szyba nie stanowi przeszkody dla fali RF (chyba, że ja o czymś nie wiem
    i szyby teraz robi się z metalu...)
    A brelok z 10cm to wątpię.

    --
    Saper/nolin11
    n...@g...com

  • 7. Data: 2012-02-04 11:56:31
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "saper/nolin11"

    > Szyba nie stanowi przeszkody dla fali RF (chyba, że ja o czymś nie wiem
    > i szyby teraz robi się z metalu...)

    Co do szyb... to napylają jakąś warstwę.

    Robert

  • 8. Data: 2012-02-04 13:47:10
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "saper/nolin11" <n...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jgj5l0$23t$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
    > http://www.seguro.pl/sklep/?zobacz=5024&producent= między kluczami i
    > praktycznie muszę przyłożyć cały komplet kluczy do anteny ażeby zamek mi

    Myślę właśnie o tych z drugiego linka. Porządniej wykonane i dają rady u
    mnie w pracy (tylko że Euchner)

> [...]
    > - brelok "nie przeźroczysty" (2 link) - 6cm łapie
    > Oczywiście rozmiar anteny ma też znaczenie, w moim przypadku 5cm to tak

    ..
    > Szyba nie stanowi przeszkody dla fali RF (chyba, że ja o czymś nie wiem
    > i szyby teraz robi się z metalu...)

    W domu przed szybą GPS łapie satelity a za już nie, więc coś tam dodają.
    Chyba pozostaje testy zrobić.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2012-02-04 16:50:49
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "saper/nolin11" <n...@g...com> napisał w
    wiadomości news:jgj5l0$23t$1@news.dialog.net.pl...

    > Szyba nie stanowi przeszkody dla fali RF (chyba, że ja o czymś nie wiem
    > i szyby teraz robi się z metalu...)

    Szyba, szybie nierówna - np. szkło optyczne robi się z domieszką ołowiu,
    gdyż zwiększa on własność załamywania promieni światła. Często też można
    spotkać jakieś warstwy metaliczne mające za zadanie odbijać promieniowanie
    cieplne itp.

  • 10. Data: 2012-02-04 19:50:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Wasilewski" jgjnl7$f9t$...@i...gazeta.pl

    > Szyba, szybie nierówna - np. szkło optyczne robi się z domieszką ołowiu,

    Tak zwane szkło kryształowe? ;) Metale dodawano do okiennego szkła
    celem barwienia tegoż szkła. Rubinowy kolor otrzymywano poprzez
    dodawanie złota. :) Metodę ponoć opracowali alchemicy, którzy
    wprawdzie złota nie produkowali wprost, ale pozyskiwali je
    dzięki sprzedaży tegoż ,,rubinowego szkła''. :)

    Dosypanie soli kuchennej do ognia daje pomarańczowy (sodowy właśnie) kolor.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'