  • 41. Data: 2012-02-07 19:07:23
    Temat: Re: filtr
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał:
    > Pisałeś że chcesz sobie policzyć ale nie możesz znaleźć
    > parametrów. Twierdziłeś, że policzenie zajmie ci mniej
    > czasu czyli z tego wnioskowałem, że wiesz jak liczyć.

    nie zrozumieliśmy się,
    mnie wydaje sie że brakuje mi teorii na temat czegoś takiego jak dławik
    skompensowany, a nie aparatu matematycznego, teraz rozumiesz?
    według mojej wiedzy jeśli takim dławikiem puścimy sygnał to powinien on
    przepuścić jedynie składową stałą, składowa zmienna powinna być silnie
    tłumiona, myle sie czy mam racje?
    a chcę policzyć bo chcę taki filtr do zasilacza wstawić, przy okazji
    zorientowałem sie że tam sporą rolę grają elementy pasożytnicze, ale jak by
    taki dławik był idealny to czym różniłą by się jego charakterystyka w
    porównaniu do identycznego dławika nieskompensowanego?

  • 42. Data: 2012-02-07 19:39:39
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 20:07, wacek pisze:

    > nie zrozumieliśmy się,
    > mnie wydaje sie że brakuje mi teorii na temat czegoś takiego jak dławik
    > skompensowany, a nie aparatu matematycznego, teraz rozumiesz?

    Po tym jak ci się rezystancja równoległa zwarła rezystancja szeregową to
    mam wątpliwości co do twojego aparatu.

    > według mojej wiedzy jeśli takim dławikiem puścimy sygnał to powinien on
    > przepuścić jedynie składową stałą, składowa zmienna powinna być silnie
    > tłumiona, myle sie czy mam racje?

    Przecież ustaliliśmy już, że pojemność rozproszona daje rezonans. W
    sytuacji idealnej dając nieskończoną rezystancję a w praktyce równą
    rezystancji równoległej rzędu kilku - kilkudziesięciu kiloomów.]

> [...]
    > by taki dławik był idealny to czym różniłą by się jego charakterystyka w
    > porównaniu do identycznego dławika nieskompensowanego?

    Charakterystyka opisuje przebieg jakiejś funkcji. Idealny dławik
    skompensowany miałby charakterystykę właściwą indukcyjności jedynie dla
    sygnału wspólnego. Charakterystyka dla sygnału różnicowego byłaby jak
    zwykłego rezystora bo by się idealnie skompensowały obie indukcyjności.
    W praktyce istnieje indukcyjność rozproszenia (ze 2-3 rzędy słabsza od
    indukcyjności każdego z uzwojeń). Daje to dla sygnału różnicowego
    charakterystykę z rezonansem dla częstotliwości rzędu dziesiątek MHz.
    W każdym razie tak mi się wydaje a zaznaczę, że nie jestem specem od
    indukcyjności.
    ATSD to twoje zaczepki personalne, sugerujące braki w edukacji paru
    osób, były stanowczo nie na miejscu i ciesz się, że mimo tego uzyskałeś
    trochę informacji.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 43. Data: 2012-02-07 20:04:20
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał:
    > Jak ci wyszło, że się rezystancja równoległa dławika połączyła
    > równolegle z jego rezystancją szeregową?
    > Pojęcia nie masz o tym co robisz.

    jeśli masz czwórnik z rezystancją szeregową (szeregowo z wejścia na wyjście)
    i do niej masz podpiętą rezystancję równoległą (między wejściem, lub
    wyjściem), to licząc rezystancję zastępczą w oczku masz równoległe
    połączenie Rs i Rr, dla Rs<<Rr => Rz=Rs proste?
    czy ty chciałeś w tym czwórniku szeregowo połączyć RS i Rr do liczenia Rz?
    Więc ci tłumaczę, jeśli tam występuje rezonans równoległy, to dla rezonansu
    impedancja jest równa rezystancji zastępczej a ta jest bliska szeregowej,
    czyli są to miliomy, co nie pasuje do megaomowych szpilek z charakterystyk,
    teraz zrozumiałeś

> [...]
    > dwóch kondensatorów i dwóch rezystorów. Nie jesteś nawet w stanie
    > narysować obwodu zastępczego dławika i podać wzoru na jego impedancję.
    > Zadanko jest na przynajmniej 2 godziny liczenia ręcznego na kartce. Sporo
    > czasu zajmie sprowadzenie do funkcji wymiernej. Potem wyliczenie Re(Z),
    > Im(Z) czy ewentualnie |Z|. Na końcu wyrysowanie charakterystyki metodami z
    > badania przebiegu funkcji. Kiedyś było w liceum, teraz podobno na studiach
    > w żałosnym wymiarze. Nawet jeśli masz opanowaną w wystarczającym stopniu
    > analizę matematyczną polegniesz na podstawach teorii obwodów.

    ja oceniam ludzi po tym co mówią, a nie po tym czym się chwalą że skończyli,
    a twoje zadanko prędzej zajęło by mi 2minuty niż 2godziny, na egzaminie z
    teorii obwodów pewnie masz rozwiązać kilka takich zadanek w czasie jednej
    godziny, więc nie unoś się niepotrzebnie i nie chwal skończonymi studiami bo
    jeszcze robotę stracisz.

  • 44. Data: 2012-02-07 20:18:48
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał:
    > Po tym jak ci się rezystancja równoległa zwarła rezystancja
    > szeregową to mam wątpliwości co do twojego aparatu.

    no to oblicz zastępczą takiego czwórnika, jak ty chcesz tam uzyskać
    równoległą?
    jak chcesz równoległą łączyć w szereg z szeregową? wtedy ta równoległa by
    była szeregową.

> [...]
    > sygnału różnicowego charakterystykę z rezonansem dla częstotliwości
    > rzędu dziesiątek MHz. W każdym razie tak mi się wydaje a zaznaczę,

    to dla sygnału wspólnego mi się zgadza, natomiast dla różnicowego mi bardzo
    nie pasuje, w każdym razie dzięki za opinię, przetrawię to i może do czegoś
    dojdę.

    > ATSD to twoje zaczepki personalne, sugerujące braki w edukacji
    > paru osób, były stanowczo nie na miejscu

    to był żart a ty to zaraz na poważnie wziąłeś

  • 45. Data: 2012-02-07 20:39:31
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 21:04, wacek pisze:

> [...]
    > rezonansu impedancja jest równa rezystancji zastępczej a ta jest bliska
    > szeregowej, czyli są to miliomy, co nie pasuje do megaomowych szpilek z

    W ten sposób rozumując to nigdy idealny rezonans równoległy nie dawałby
    w granicy wartości nieskończonej rezystancji obwodu ale zerową przez
    zerową wartość rezystancji szeregowej (z którą według twojej analizy
    nieskończona rezystancja równoległa dała by wypadkową wartość zero) :)
    Przecież rezystancja równoległa nie jest równolegle łączona do
    rezystancji szeregowej ale do indukcyjności połączonej szeregowo z
    rezystancją szeregową.
    http://books.google.pl/books?id=H5SGdMGiEVAC&pg=PA24
    &lpg=PA24&dq=model+zast%C4%99pczy+indukcyjno%C5%9Bci
    &source=bl&ots=N_6LY0jQux&sig=Jvu5-ARI4gViCPkQWMDshP
    6z3po&hl=pl&sa=X&ei=eoMxT6zRIIS2-waP08zCBQ&ved=0CC0Q
    6AEwAjgU#v=onepage&q=model%20zast%C4%99pczy%20indukc
    yjno%C5%9Bci&f=false
    Oczywiście że można to sprowadzić do modelu szeregowego ale nie w tak
    absurdalny sposób jak to zrobiłeś. Skoro jesteś biegły z analizy to
    wylicz sobie jak się zachowa wypadkowa rezystancja w pobliżu rezonansu.

    > ja oceniam ludzi po tym co mówią,

    I ci ludzie mówią ci jak krowie na rowie, że tego się nie liczy jeśli
    chcesz po prostu zabezpieczyć urządzenie przed zakłóceniami. Widocznie
    nie jesteś elektronikiem mającym problem z zakłóceniami ale
    studencikiem, który chce żeby ktoś za niego zrobił projekt.

    a nie po tym czym się chwalą że
    > skończyli, a twoje zadanko prędzej zajęło by mi 2minuty niż 2godziny,

    Poległbyś nie umiejąc zrobić modelu zastępczego dzielnika LC. Ani samego
    dwójnika L.

    > na
    > egzaminie z teorii obwodów pewnie masz rozwiązać kilka takich zadanek w
    > czasie jednej godziny,

    To nawet nie wiesz skoro piszesz "pewnie". To co? Technikum?

    > więc nie unoś się niepotrzebnie i nie chwal
    > skończonymi studiami bo jeszcze robotę stracisz.

    Spoko. Sam siebie nie wyrzucę. Ale mam wewnętrzne przekonanie, że ty nie
    jesteś zawodowo czynnym elektronikiem by z twoim nieporadnym podejściem
    to zagadnienia szef by cię dawno wywalił. Ja bym w każdym razie nie
    chciał mieć tak nieporadnego pracownika, nie potrafiącego poszukiwać
    informacji ani ich właściwie zinterpretować gdy mu je ktoś podsunie pod
    nos.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 46. Data: 2012-02-07 20:42:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wacek,

    Tuesday, February 7, 2012, 6:11:55 PM, you wrote:

    [...]

    > jakie kłamstwa? nigdzie na ich stronie nie znalazłem ani sklepu, ani
    > informacji o cenach

    Chyba całkiem oślepłeś.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 47. Data: 2012-02-07 20:45:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wacek,

    Tuesday, February 7, 2012, 7:42:38 PM, you wrote:

    [...]

    > przyznaję się do błędu, teraz faktycznie jest sklep online i allegro, ale
    > coś mi się wydaje że wcześniej tego nie było, nawet jestem pewien że na
    > allegro nie było nic pod chasłem "dławik skompensowany" bo sprawdzałem, a
    > teraz jest, albo ja ślepy byłem, albo chłopaki z ferystera wzięli się do
    > roboty;)

    Mam dosyć.

    *PLONK!* za kłamstwa i insynuacje.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 48. Data: 2012-02-07 21:00:00
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 21:18, wacek pisze:

    > no to oblicz zastępczą takiego czwórnika, jak ty chcesz tam uzyskać
    > równoległą?
    > jak chcesz równoległą łączyć w szereg z szeregową? wtedy ta równoległa
    > by była szeregową.

    Przede wszystkim to jest na razie dwójnik. Ma połączone w szereg Rs i L.
    Do szeregowego połączenia tych elementów czyli do skrajnych zacisków
    dopinasz teraz rezystancję równoległą Rr (oraz pojemność rozproszenia
    C). Gdy ci się rezystancja szeregowa zmniejszy do zera pozostaje tylko L
    z dopiętym równolegle Rr. I wartość tego Rr jest nadal Rr, a nie zero
    mimo, że Rs wynosi zero :)

    Zobacz sobie rysunek na końcu podlinkowanego pdfa.
    http://www.intusoft.com/articles/inductor.pdf
    Tam jest schemat tego modelu z rezystancją równoległą i szeregową bo
    nie chce mi się tego rysować. W inny poście linkowałem do googlebooks
    ale mogło mi coś nie wyjść. Zredukuj sobie teraz RDC do zera i przemyśl
    czy w efekcie uzyskasz wypadkową rezystancję równoległą równą zeru.

> [...]
    > do czegoś dojdę.

    > to był żart a ty to zaraz na poważnie wziąłeś

    Kreujesz się na kogoś kto ma problem konstruktorski. Dostajesz sensowna
    odpowiedź inżynierską jak rozwiązać problem a ty człowiekowi zarzucasz,
    że niechęć do liczenia wynika z braku edukacji. Nie są ty mile widziane
    drwiny pytającego z osób chcących pomóc. Zwłaszcza gdy pytający wygląda
    na cwaniaczka szukającego kogoś kto mu rozwiąże zadanie domowe.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 49. Data: 2012-02-07 21:02:28
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-07 19:42, wacek pisze:

> [...]
    > na allegro nie było nic pod chasłem "dławik skompensowany" bo
    > sprawdzałem, a teraz jest, albo ja ślepy byłem, albo chłopaki z

    Troszkę pokory. Szukaj może winy w sobie a nie w jakichś spiskach innych :)
    Zaglądam tam często. Nawet z tydzień temu sprawdzałem ceny toroidów.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 50. Data: 2012-02-07 21:16:08
    Od: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał:
> [...]
    > nie w tak absurdalny sposób jak to zrobiłeś. Skoro jesteś biegły
    > z analizy to wylicz sobie jak się zachowa wypadkowa rezystancja

    oczywiście ze uprościłem, ale w książce wskazanej przez ciebie jest tam
    dokładnie takie samo uproszczenie, masz tam schemat zastępczy gdzie
    rezystancja strat jest równoległa do Rs, więc jeśli zajdzie rezonans
    równoległy to reaktancje indukcyjna i pojemnościowe wyniosą zero, więc ci
    zostanie jedynie równolegle połączona znikoma rezystancja szeregowa i spora
    rezystancja strat, czy nie tak?

    > To nawet nie wiesz skoro piszesz "pewnie". To co? Technikum?

    napisałem "pewnie" dlatego ze ty nie wiesz, bo gdybyś te studia skończył to
    wiedział byś ile czasu zajmuje jeden egzamin z kilkoma takimi zadankami,
    prawda?

    > Spoko. Sam siebie nie wyrzucę.

    to był żart, ale znowu nie zrozumiałeś.