  • 1. Data: 2012-02-04 01:48:42
    Temat: I stała się ciemność...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    Zauroczony sloganem: ,,niech moc będzie z Tobą'',
    połakomiłem się na moc... A było to tak...

    -===-

    Miałem 5 żarówek halogenowych (zasilanych napięciem
    zmiennym/przemiennym/naprzemiennym o napięciu 12 V)
    o mocy 20 W każda i kącie świecenia 30° -- bez względu
    na to, co miałby oznaczać ów kąt. Świeciły w łazience
    (3 sztuki) i w WC (2 sztuki) od ponad 11 lat. :)

    Jedną z nich, świecącą w łazience wymieniłem ze 4 lata
    temu (nie wiem, którą) na taką samą, :) bo uległa przepaleniu.

    Teraz jedną z tych łazienkowych wymieniłem na halogenową żarówkę
    o mocy 35 W i kącie świecenia 30°, zaś drugą wymieniłem na
    tradycyjną multiLEDKę o sumarycznej mocy 1.5 W i kącie
    świecenia 60°. Nie zmieniłem napięcia zasilania ani gniazd.
    A jeśli napięcie zmieniłem, to tylko w efekcie ubocznym. jakim
    jest inny pobór mocy. W sumie miałem 3x20 W a mam teraz
    20 W + 35 W + 1.5 W, czyli niemal tyle samo. Było 60 W, jest 56,5 W.

    Żarówka o mocy 35 W pobiera prąd około 2.7 A i świeci na oko
    znacznie ciemniej niż żarówka o mocy 20 W pobierając prąd około
    1.6 A, a nawet ciemniej niż multiLEDka o mocy 1.5 W, która na
    oko świeci tylko nieco ciemniej niż żarówka o mocy 20 W.

    35 W Polux http://www.sanico.com.pl/ <-- strona w budowie; kosztowała około 4
    złotych
    20 W Philips -- kupiłem ją dawno i nie pamiętam, ile kosztowała, ale bardzo drogo
    1.5 W Polux http://www.sanico.com.pl/ <-- strona w budowie; kosztowała około 24
    złotych

    Mogłem kupić blister zawierający 3 żarówki halogenowe o mocy 25 w -- za około 4
    złote.

    -===-

    Połakomiłem się na moc i stała się nie tylko ciemność, ale i strata
    w portfelu?... Straty w portfelu spowodowanej zakupem pojedynczej,
    zapudełkowanej żarówki (zamiast blistrowanych trzech) pewnie nie ma,
    bo i po co mi te żarówki? :) Natomiast jest strata spowodowana
    zwiększoną mocą... Zapewne i oprawka szybciej ulegnie uszkodzeniu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 2. Data: 2012-02-04 10:37:43
    Temat: Re: I stała się ciemność...
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:jgi2uv$cjk$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > 1.6 A, a nawet ciemniej niż multiLEDka o mocy 1.5 W, która na
    > oko świeci tylko nieco ciemniej niż żarówka o mocy 20 W.

    Ja ostatnio na lumeny patrzę a nie moc pobieraną

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-02-04 10:55:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2012 11:37:43 +0100, Irokez napisał(a):
    > Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    >
    > Ja ostatnio na lumeny patrzę a nie moc pobieraną

    Nie wszyscy podaja (swoja droga - unia powinna taki obowiazek wprowadzic),
    i wtedy moc zostaje.

    Ale niektorzy podaja - i to bywa smieszne, 70 lm - komu to potrzebne ?

    Przypominam ze 100W "zwykla zarowka ma ok 1300, a 40W ok 400 lm

    J.

  • 4. Data: 2012-02-04 12:00:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Feb 2012 02:48:42 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
    > Żarówka o mocy 35 W pobiera prąd około 2.7 A i świeci na oko
    > znacznie ciemniej niż żarówka o mocy 20 W pobierając prąd około
    > 1.6 A,

    Ale cos tu jest nie tak. Np mylisz zarowki. Albo jakis odpad produkcyjny.
    Reklamowac ?

    > 35 W Polux http://www.sanico.com.pl/ <-- strona w budowie; kosztowała około 4
    złotych

    Po co dawac linki do stron w budowie ?

    > Mogłem kupić blister zawierający 3 żarówki halogenowe o mocy 25 w -- za około 4
    złote.

    A ja kupilem blister z 5 swietlowkami za 20 zl. I swiatla mi nie brakuje
    :-)

    J.

  • 5. Data: 2012-02-04 17:05:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." m...@4...net

    > Ale cos tu jest nie tak. Np mylisz zarowki. Albo jakis odpad produkcyjny.

    Może mylę nieco (0.1 A) prąd żarówki o mocy 3.5 W.
    Nie chce się mi wyciągać i jeszcze raz sprawdzać.

    > Reklamowac ?

    Kupiona w Leroju -- mogę po prostu zwrócić jako nieużywaną. ;)
    Być może przede mną miało ją wielu... ;)

    złotych

    > Po co dawac linki do stron w budowie ?

    Napisałem od razu, że w budowie, żeby inni nie tracili czasu.
    Po co dawać? Po to, aby pokazać, jakim szacunkiem obdarza ów Polux swoich klientów.

    złote.

    > A ja kupilem blister z 5 swietlowkami za 20 zl. I swiatla mi nie brakuje

    Drogo -- ja za 9.99 kupiłem 3 po 18 watów. Wyglądają jak odpady. :)
    Na przykład mają pokrzywione gwinty. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2012-02-04 17:05:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Irokez" 4f2d0a7a$0$1273$6...@n...neostrada.pl

    > Ja ostatnio na lumeny patrzę a nie moc pobieraną

    MultiLEDKa ma 90 lm -- lumenami żarówek ich prodecenci nie chwalą się.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2012-02-04 17:10:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 7c8tzmtakn27.gt56ljwhehme$....@4...net

    > Nie wszyscy podaja (swoja droga - unia powinna taki
    > obowiazek wprowadzic), i wtedy moc zostaje.

    > Ale niektorzy podaja - i to bywa smieszne, 70 lm - komu to potrzebne ?

    Gdy umieścisz kilka takich obok siebie -- będziesz miał jasność
    co do tego, po co to komu. ;) Dla rozproszenie światłą. :)

    Ja chętnie bym zobaczył cały sufit świecący równomiernie. :)
    Albo jakoś podobnie -- na krawędziach, jak monitor oświetlany świetówkami.

    Na razie IMO LEDki są za drogie, aby z nimi eksperymentować na duża skalę.
    Zamontować coś na cały sufit i (gdy się nie spodoba) wywalić w śmietnik. :)

  • 8. Data: 2012-02-04 17:14:19
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > Zamontować coś na cały sufit i (gdy się nie spodoba) wywalić w śmietnik.

    Przecież są gotowe lampy do kupienia. Najlepsze na OLED. Płyty sufitowe,
    kafelki na ścianę itp. Ale tanie to nie jest.

    Waldek

  • 9. Data: 2012-02-04 18:04:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldemar Krzok" 9...@m...uni-berlin.de

    > Przecież są gotowe lampy do kupienia. Najlepsze na OLED. Płyty sufitowe,
    > kafelki na ścianę itp. Ale tanie to nie jest.

    No właśnie -- tanie to nie jest. A ja mam oprawców ;) w suficie
    na halogenowe żarówki i chciałem tanim kosztem uniknąć ciemności,
    jakich spodziewałem się z uwagi na długi czas świecenia tychże
    halogenek i wykruszanie się ich.

    Jedna przepaliła się kilka lat temu, druga przestała świecić
    jakiś czas temu -- uznałem zatem, że nadszedł kres wszystkich
    poza jedną nową, więc kupiłem LEDkę na próbę oraz halogenką
    na wypadek wpadki LEDki. W trakcie wymiany rzekomo przepalonej
    halogenki okazało się, że ta żyje, zatem być może i inne nie
    są na skraju śmierci, ale LEDka i halogenka już była kupiona.

    W wolnej chwili (jaką miałem wczoraj) postanowiłem wypróbować nowe nabytki.

    Wypróbowałem i opisałem efekty.

    Mam teraz zapasowe dwie żarówki halogenowe o mocy 20 W każda.

    -=-

    Noszę się z zamiarem testowania LEDek -- na przykład mogę podświetlić
    jakimś wodoodpornym (nawet mam jeden, ale zbyt krótki) wężem wnętrze
    umywalki wiszącej pod blatem -- nieco przykrytej na krawędziach tymże
    blatem. :) Albo powiesić lustro oświetlone na krawędziach, z tyły.

    -=-

    Na razie opisałem to, co mnie spotkało z żarówką halogenową mocy 35 W. :)
    Miałem nadzieję na ,,zajebiste'' świecenie, tymczasem jest takież grzanie. :)

    To małe żarówki o średnicy kryjącego je szkła wynoszącej 35 mm -- takich
    jest mało, mocowane na dwa druty. MR11, GU4, GZ4.

    MultiLEDka może być zasilana zarówno napięciem stałym, jak i przemiennym,
    co mnie cieszy, albowiem nie muszę niczego zmieniać w instalacji 12 V.
    Ponoć nie każdą LEDke można zasilać napięciem zmiennym -- ponoć niektóre
    po czymś takim przepalają się.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 10. Data: 2012-02-04 21:00:57
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:jgjoho$htk$1@inews.gazeta.pl...
    > "Irokez" 4f2d0a7a$0$1273$6...@n...neostrada.pl
    > MultiLEDKa ma 90 lm -- lumenami żarówek ich prodecenci nie chwalą się.

    Jak nie mają czym to a i owszem.
    A ci co mają czym to a i owszem

    --
    Irokez