    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: filtr
    Date: Tue, 07 Feb 2012 23:59:15 +0100
    <4f317503$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <jgrulv$kh9$1@mx1.internetia.pl>
    <4f31858c$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <jgs3ci$3fd$1@mx1.internetia.pl>
    <4f31a50b$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2012-02-07 23:33, wacek pisze:

    > dzięki za sensowny dokument, z niego wyszło na czym polega
    > nieporozumienie, mianowicie charakterystyki przedstawiają impedancję
    > zastępczą wynikającą z elementów pasożytniczych, natomiast nie wynika
    > ona z żadnego rezonansu a my rozważamy rezonans niepotrzebnie.

    No bo sam dławik ma tylko 2 podstawowe parametry: indukcyjność i
    rezystancję szeregową. Chciałeś znać koniecznie inne parametry a inne to
    są właśnie elementy pasożytnicze powodujące, że na charakterystyce
    samego dławika pojawiają się rezonanse zamiast monotonicznie rosnącej
    wartości impedancji czy insertion loss (odwrotność transmitancji).
    Dopiero dodanie pojemności daje ci odpowiednią charakterystykę.

    > odnośnie tego dławika skompensowanego producent podaje parametry takie
    > same jak dla zwykłego dławika i o to mi chodziło, zabrakło mi tam
    > przynajmniej indukcyjności wzajemnej, której zdaje sie policzyć nie
    > można, tylko trzeba zmierzyć, więc skoro jest indukcyjność wzajemna to i
    > charakterystyka też powinna być dla sygnału wspólnego i przeciwnego,
    > nie mam pojęcia, ale pewnie ta indukcja wzajemna też nie jest stała w
    > częstotliwości, a wiec pewnie i tłumienie sygnałów przeciwnych nie jest
    > funkcją stałą, tak więc bez charakterystyk sie nie obejdzie,

    Indukcja wzajemna (czy tu właściwie indukcja rozproszenia) jest stała
    ale też oddziałuje z pojemnościami pasożytniczymi dając w efekcie te
    rezonanse na znacznie wyższych częstotliwościach. W praktyce indukcja ta
    pozwala wykorzystać dławik skompensowany do tłumienia także zaburzeń
    różnicowych ale pojemności muszą być znacznie większe. np 100 nF do
    zaburzeń różnicowych a tylko 2*2.2nF do wspólnych.

    > zdaje sie ze link jaki mi podano:
    > http://www.epcos.com/inf/30/db/ind_2008/b82793c0_s0.
    pdf
    > to jest to o co mi chodziło, niemniej z charakterystyk wynika że dławiki
    > te są na pasma mega i giga herców, a mnie interesuje pasmo w okolicach
    > do kilo herców.

    Wystarczy wyjść do menu głównego tej stronki i wybrać zakładkę z innymi
    filtrami:
    http://www.epcos.com/inf/30/db/ind_2008/b82732f.pdf

    > ja niczego nie kreuję, to ty kreujesz siebie na wybitnego specjalistę po
    > studiach, mającego zawsze rację racje i który pozjadał wszystkie rozumy
    > a innych masz za głąbów, wiedz że inni też kończą studia, część nawet
    > lepiej od ciebie i jakoś z tego problemu nie robią,
    > natomiast na żarty odnośnie twojej postawy reagujesz histerycznie jak
    > dziecko,
    > całe szczęście że uniknęliśmy batalii na oceny na świadectwie i czerwone
    > paski (to też żart;)

    Spójrz na swoje pierwsze reakcje gdy dostałeś odpowiedzi. Szyderstwa,
    pretensje do grupy, do producentów ukrywających informację czy do
    sklepów. W dodatku to wszystko przy żenującej nieumiejętności
    sprecyzowaniu problemu i korzystaniu z dostarczonych informacji.

    --
    pozdrawiam
    MD