    From: "wacek" <roman221@ poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <4f317503$0$26681$65785112@news.neostrada.pl>
    <jgrulv$kh9$1@mx1.internetia.pl>
    <4f31858c$0$26700$65785112@news.neostrada.pl>
    <jgs3ci$3fd$1@mx1.internetia.pl>
    Subject: Re: filtr
    Date: Tue, 7 Feb 2012 23:33:25 +0100

    Użytkownik "Mario" napisał:
    > Zobacz sobie rysunek na końcu podlinkowanego pdfa.
    > http://www.intusoft.com/articles/inductor.pdf
    > Tam jest schemat tego modelu z rezystancją równoległą i szeregową
    > bo nie chce mi się tego rysować. W inny poście linkowałem do
    > googlebooks ale mogło mi coś nie wyjść. Zredukuj sobie teraz RDC
    > do zera i przemyśl czy w efekcie uzyskasz wypadkową rezystancję
    > równoległą równą zeru.

    dzięki za sensowny dokument, z niego wyszło na czym polega nieporozumienie,
    mianowicie charakterystyki przedstawiają impedancję zastępczą wynikającą z
    elementów pasożytniczych, natomiast nie wynika ona z żadnego rezonansu a my
    rozważamy rezonans niepotrzebnie.

    odnośnie tego dławika skompensowanego producent podaje parametry takie same
    jak dla zwykłego dławika i o to mi chodziło, zabrakło mi tam przynajmniej
    indukcyjności wzajemnej, której zdaje sie policzyć nie można, tylko trzeba
    zmierzyć, więc skoro jest indukcyjność wzajemna to i charakterystyka też
    powinna być dla sygnału wspólnego i przeciwnego,
    nie mam pojęcia, ale pewnie ta indukcja wzajemna też nie jest stała w
    częstotliwości, a wiec pewnie i tłumienie sygnałów przeciwnych nie jest
    funkcją stałą, tak więc bez charakterystyk sie nie obejdzie,

    zdaje sie ze link jaki mi podano:
    http://www.epcos.com/inf/30/db/ind_2008/b82793c0_s0.
    pdf
    to jest to o co mi chodziło, niemniej z charakterystyk wynika że dławiki te
    są na pasma mega i giga herców, a mnie interesuje pasmo w okolicach do kilo
    herców.

    > Kreujesz się na kogoś kto ma problem konstruktorski. Dostajesz
    > sensowna odpowiedź inżynierską jak rozwiązać problem a ty
    > człowiekowi zarzucasz, że niechęć do liczenia wynika z braku
    > edukacji. Nie są ty mile widziane drwiny pytającego z osób
    > chcących pomóc. Zwłaszcza gdy pytający wygląda na cwaniaczka
    > szukającego kogoś kto mu rozwiąże zadanie domowe.

    ja niczego nie kreuję, to ty kreujesz siebie na wybitnego specjalistę po
    studiach, mającego zawsze rację racje i który pozjadał wszystkie rozumy a
    innych masz za głąbów, wiedz że inni też kończą studia, część nawet lepiej
    od ciebie i jakoś z tego problemu nie robią,
    natomiast na żarty odnośnie twojej postawy reagujesz histerycznie jak
    dziecko,
    całe szczęście że uniknęliśmy batalii na oceny na świadectwie i czerwone
    paski (to też żart;)