  • 1. Data: 2012-02-04 16:34:46
    Temat: dcf na mrozie
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    czy taki układ
    http://www.ebay.pl/itm/DCF-77-Receiver-Module-DCF77-
    5-DCF-77-5-DCF-Modul-/230685890543?pt=LH_DefaultDoma
    in_0&hash=item35b5f357ef
    będzie działał na dworze w zimie (takiej jak obecna)?

  • 2. Data: 2012-02-04 16:45:25
    Temat: Re: dcf na mrozie
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jgjmn2$kg6$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > http://www.ebay.pl/itm/DCF-77-Receiver-Module-DCF77-
    5-DCF-77-5-DCF-Modul-/
    > 230685890543?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item35b5f357

    Kwarce są dużo bardziej stabilne temperaturowo niż układy RC, tak więc czemu
    zakładasz, że nie będzie działał? Mam termometr zewnętrzny, który wysyła
    pomiar radiowo (a więc posiada kwarc) i jakoś temperatury ujemne mu nie
    szkodzą. Podsumowując - bardziej obawiał bym się zakłóceń, na które DCF
    modulowany AM jest dość mało odporny - wystarczy komputer w pobliżu.

  • 3. Data: 2012-02-04 17:17:30
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    http://www.pvelectronics.co.uk/rftime/SYM-RFT-XX.pdf ...

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 4. Data: 2012-02-04 17:41:05
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    5-DCF-77-5-DCF-Modul-/230685890543?pt=LH_DefaultDoma
    in_0&hash=item35b5f357ef
    > będzie działał na dworze w zimie (takiej jak obecna)?

    O ile się nie mylę to główny problem w elementach na niskie temperatury to
    odpowiednia rozszerzalność termiczna materiału nóżek i obudowy aby przy
    wyprowadzeniach nie powstawały pęknięcia.
    Jakie elementy zastosowano w module ?
    Jak na temperatury 0..70 to będzie działał, ale prawdopodobnie wytrzyma
    mniej cykli wychładzania niż taki z elementami na temperatury od -30.
    P.G.

  • 5. Data: 2012-02-05 16:04:25
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2012-02-04 17:45 Marcin Wasilewski napisał(a):

> [...]
    > mu nie szkodzą. Podsumowując - bardziej obawiał bym się zakłóceń, na
    > które DCF modulowany AM jest dość mało odporny - wystarczy komputer w

    BTW: Znacie może inne dostępne od ręki odbiorniki DCF? No i nieco
    mniejsze, bo ten z wielką cewą na ferrycie to spora przesada. Mam
    synchronizowany DCF zegarek naręczny i działa znakomicie, więc pewnie
    jakiegoś małego gotowca do DCFu (np. z wyjściem RS232) też się da zrobić
    za sensowną cenę.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 6. Data: 2012-02-05 16:17:19
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Adam Dybkowski wrote:

> [...]
    > synchronizowany DCF zegarek naręczny i działa znakomicie, więc pewnie
    > jakiegoś małego gotowca do DCFu (np. z wyjściem RS232) też się da zrobić

    Nie wiem, co to dla ciebie "wielka cewa". W Conradzie były kiedyś odbiorniki
    do ichnich modułów, po parę EUR. Możliwe, że pearl.de je ma, oni mają różne
    dziwne duperele. Cewka na ferrycie była, koło l=4cm, fi 10mm. Nie wiem, czy
    jeszcze mają. Potrzebujesz ich więcej?

    Waldek

  • 7. Data: 2012-02-05 16:34:36
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    a przy okazji, ta antena powinna być równolegle czy prostopadle do linii
    polska-niemcy?

  • 8. Data: 2012-02-05 17:16:09
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "identifikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jgmb2t$bq4$1@node2.news.atman.pl...
    >a przy okazji, ta antena powinna być równolegle czy prostopadle do linii
    >polska-niemcy?

    a Tatuś nie wie ?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Antena_ferrytowa

  • 9. Data: 2012-02-05 23:06:24
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:jgm9aa$3tj$2@news.icm.edu.pl...

> [...]
    > synchronizowany DCF zegarek naręczny i działa znakomicie, więc pewnie
    > jakiegoś małego gotowca do DCFu (np. z wyjściem RS232) też się da zrobić

    http://www.nordelektronik.pl/pl/p/KZ-300-ELEKTRONICZ
    NY-ODBIORNIK-SYGNALU-RADIOWEGO-775kHz/80

  • 10. Data: 2012-02-06 20:39:01
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2012-02-05 17:04, Adam Dybkowski pisze:
> [...]
    > synchronizowany DCF zegarek naręczny i działa znakomicie, więc pewnie
    > jakiegoś małego gotowca do DCFu (np. z wyjściem RS232) też się da zrobić

    Testowałem coś w tym stylu (ale nie identyczny):
    http://www.jm.pl/karty/EB6180B1COB.pdf

    To część radiowa tylko - dekodowanie trzeba przeprowadzić samodzielnie.
    Nie, nie działało znakomicie - raczej tak sobie, a warunki odbioru mam
    wcale nie najgorsze jak na Polskę.
    Zegarek to aplikacja ruchoma, nie złapie sygnału w jednej pozycji, czy
    lokalizacji to złapie w innej. W aplikacjach stacjonarnych raczej będzie
    loteria :-/

    pzdr
    mk