  • 1. Data: 2012-02-03 11:35:56
    Temat: Miniaturowa przetwornica 230V -> 12V
    Od: saper/nolin11 <n...@g...com>

    Witam,

    Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie :)
    Gdzie można kupić w Polsce małe przetwornice AC/DC 230V na 12V najlepiej
    w formie małego modułu (PCB lub zalewany). Wydajność prądowa jaka mnie
    interesuje to jakieś 300-500mA .
    Ilość to pojedyncze sztuki (na razie powstaje prototyp ;) ).

    --
    Saper/nolin11
    n...@g...com

  • 2. Data: 2012-02-03 12:02:11
    Temat: Re: Miniaturowa przetwornica 230V -> 12V
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "saper/nolin11" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >najlepiej
    >w formie małego modułu (PCB lub zalewany). Wydajność prądowa jaka

    Wiekszosc w takiej sytuacji kupuje gotowe zasilacze wtyczkowe.

    J.

  • 3. Data: 2012-02-03 12:04:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello saper/nolin11,

    Friday, February 3, 2012, 12:35:56 PM, you wrote:

> [...]
    > interesuje to jakieś 300-500mA .
    > Ilość to pojedyncze sztuki (na razie powstaje prototyp ;) ).

    Taniej wyjdzie zamówić transformatory i zrobic samemu przetwornice -
    nie swięci garnki lepią. Osobiście odradzam małe, chińskie
    przetworniczki - nie spełniaja norm ani bezpieczeństwa ani EMC, pomimo
    naklejki CE (China Esport).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2012-02-03 12:05:38
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F,

    Friday, February 3, 2012, 1:02:11 PM, you wrote:

    > Wiekszosc w takiej sytuacji kupuje gotowe zasilacze wtyczkowe.

    Najtańsze rozwiazanie ale jakość - loteria.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2012-02-03 12:09:25
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-02-03 12:35, saper/nolin11 pisze:
> [...]
    > interesuje to jakieś 300-500mA .
    > Ilość to pojedyncze sztuki (na razie powstaje prototyp ;) ).

    Traco Power TML05112 (5W) lub mocniejsze TML10112. Lub jeszcze
    mocniejsze TML20112 (20W) Rozmiary rzędu 65x45 mm. Do dostania w
    Distrelec/Elfa, RS-Components, Farnell. Kosz rzędu 150 zł. Tańsze są
    Mean Well PM-10-12 - kosztowały chyba poniżej 100 zł. Można było kupić w
    TME i Distrelec. Mean Well nie miały zacisku PE więc nie miały w
    filtrze sieciowym tłumienia zakłóceń symetrycznych. Do warunków
    przemysłowych zalecałbym Traco Power.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2012-02-03 12:27:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Friday, February 3, 2012, 1:09:25 PM, you wrote:

> [...]
    > TME i Distrelec. Mean Well nie miały zacisku PE więc nie miały w
    > filtrze sieciowym tłumienia zakłóceń symetrycznych. Do warunków

    Przy takich cenach to już zdecydowanie albo kupić wtyczkowy za 5PLN
    albo zrobić samemu. Na przykład na tej podstawie:
    http://www.feryster.pl/polski/der-215.php?lang=pl
    http://www.feryster.pl/polski/PDFFiles/der215.pdf
    PCB 81x35mm

    Cena hurtowa (dla firm) kitu, czyli elementów indukcyjnych, PC i
    sterownika poniżej 17PLN netto. Do tego dochodzi kilka elementów za
    jakies 5-10 PLN i zasilacz gotowy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2012-02-03 12:51:47
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Przy takich cenach to już zdecydowanie albo kupić wtyczkowy za 5PLN
    > albo zrobić samemu. Na przykład na tej podstawie:
> [...]

    Jak się robi coś hobbystycznie to wtyczkowy można dać. Do zabudowy w
    warunkach przemysłowych to takie rozwiązanie odpada. Można dać zasilacz
    na szynie ale koszty te same co lutowanego a wymaga miejsca na zabudowę
    w skrzynce. Pisałem na podstawie własnych doświadczeń i założyłem, że
    skoro pytek chce zasilacz do wlutowania to znaczy, że nie che wtyczkowego.

    > Cena hurtowa (dla firm) kitu, czyli elementów indukcyjnych, PC i
    > sterownika poniżej 17PLN netto. Do tego dochodzi kilka elementów za
    > jakies 5-10 PLN i zasilacz gotowy.

    Jak robiłem prototyp urządzenia to nie chciałem wchodzić w uczenie się
    projektowania przetwornic i skupiłem się na swojej specjalności, czyli
    pomiary z wykorzystaniem mikrokontrolera. Po roku dojrzałem do tego żeby
    zrobić własny zasilacz. Jest i działa, w znacznym stopniu dzięki pomocy
    Twojej i kilku osób z Ferystera. ATSD gdzie w Polsce kupić DPA425 w
    obudowie TO-263-7C aby zasilacz 48V AC (TOP255Y) zaadoptować do
    zasilania z 24V DC?

    Podsumowując: Masz rację, że docelowo lepiej dać własny zasilacz, ale na
    etapie prototypu, zasilacz lutowany do pcb pozwala skupić się na
    wykonaniu i uruchomieniu podstawowej funkcjonalności urządzenia. Potem
    można nawet nie zmieniać reszty płytki i zaprojektować zasilacz na
    miejscu tego lutowanego.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2012-02-03 13:15:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Friday, February 3, 2012, 1:51:47 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > skoro pytek chce zasilacz do wlutowania to znaczy, że nie che wtyczkowego.
    > Jak robiłem prototyp urządzenia to nie chciałem wchodzić w uczenie się

    Ale nie zajrzałeś w podane linki, prawda? Tu niczego nie trzeba się
    uczyć - wtykasz elementy i lutujesz. Podałem rozwiązanie dla amatora,
    tańsze niż kupno przetwornicy.

> [...]
    > wykorzystaniem mikrokontrolera. Po roku dojrzałem do tego żeby
    > zrobić własny zasilacz. Jest i działa, w znacznym stopniu dzięki

    Ale to był trudny zasilacz. 12 pinów wykorzystanych na
    transformatorze...

    > ATSD gdzie w Polsce kupić DPA425 w obudowie TO-263-7C aby zasilacz
    > 48V AC (TOP255Y) zaadoptować do zasilania z 24V DC?

    Zawsze w takich sytuacjach podpowiadam skorzystanie z UC3843.

> [...]
    > wykonaniu i uruchomieniu podstawowej funkcjonalności urządzenia. Potem
    > można nawet nie zmieniać reszty płytki i zaprojektować zasilacz na

    Ale zajrzyj do linków, proszę. Bo wyciągasz daleko idace wnoski.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2012-02-03 16:11:03
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    >
    > Ale nie zajrzałeś w podane linki, prawda? Tu niczego nie trzeba się
    > uczyć - wtykasz elementy i lutujesz. Podałem rozwiązanie dla amatora,

    No zgadza się. Nie ma tylko filtra sieciowego ale to drobiazg.

    > Ale to był trudny zasilacz. 12 pinów wykorzystanych na
    > transformatorze...

    Owszem. Nie było Łatwo :)

    > Zawsze w takich sytuacjach podpowiadam skorzystanie z UC3843.

    Wydawało mi się, że DPA pasowałby bez zmiany płytki. Tylko przełożyć
    inaczej 2 czy 3 piny. No i na transformatorze inna ilość zwojów - może
    tylko na pierwotnym. Docelowo chciałbym zrobić żeby tę samą płytkę z
    zasilaczem (i resztą układu), dało się użyć do 24V.

    > Ale zajrzyj do linków, proszę. Bo wyciągasz daleko idace wnoski.

    Faktycznie. Kiedyś gdy patrzyłem to przykłady wydawały mi się trochę za
    duże geometrycznie. Nie jest tak źle al;e płytka mogłaby być trochę
    mniejsza.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 10. Data: 2012-02-03 16:25:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Mario,

    Friday, February 3, 2012, 5:11:03 PM, you wrote:

    [...]

    > No zgadza się. Nie ma tylko filtra sieciowego ale to drobiazg.

    Ależ ma. Nie na dławiku skompensowanym ale nadal jest to filtr.
    Wystarczajacy dla tej mocy.

    [...]

> [...]
    > tylko na pierwotnym. Docelowo chciałbym zrobić żeby tę samą płytkę z
    > zasilaczem (i resztą układu), dało się użyć do 24V.

    Dlatego tez zawsze namawiam do umieszczania zasilacza na odrębnej
    płytce.

    [...]

    > Faktycznie. Kiedyś gdy patrzyłem to przykłady wydawały mi się trochę za
    > duże geometrycznie. Nie jest tak źle al;e płytka mogłaby być trochę
    > mniejsza.

    Oczywiście, że mogłaby. To jest realizacja projektu wzorcowego.
    Przecież na podstawie rysynku tej płytki można zrobić własną - lepszą.
    I użyć dławika skompensowanego - na przykład maleństwo DUS-9,8:
    http://www.feryster.pl/polski/dus98uu.php

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl