  • 11. Data: 2012-07-19 21:35:59
    Temat: Re: emyto...
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    J.F wrote:

    > Chyba nie calkiem - bo strata czasowa olbrzymia a oszczednosc kwotowa
    > niewielka.

    > Z punktu widzenia myta - wrecz odwrotnie :-P
    > Co prawda tu mamy dylemat, bo myto obejmuje i autostrady, gdzie
    > osobowki placa, i zwykle drogi, gdzie nie placa.
    >
    > Autostrada pewna przepustowosc ma i 40 osobowek nie stanowi problemu,
    > 400 tez nie.
    >
    > Ale chyba lepiej jeden pociag niz 40 autobusow ? ;-P
    >
    > J.

    Jeszcze lepiej rowerem obowiązkowo wyposażonym we viatoll.

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 12. Data: 2012-07-19 21:38:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

> [...]

    [...]

    > Autobusy regularnych linii transportu publicznego powinny być zwolnione
    > z opat - bo lepiej mieć na drodze jeden autobus jak czterdzieści osobówek...

    Lepiej pod jakim względem? Bo jeśli chodzi o korki, to prawda, ludzi ze
    czterdziestu samochodow można pomieścić w jednym autobusie. Ale gdy idzie
    o zużycie jezdni, to powyżej napisano samą prawdę -- proporcja nie jest
    jak jeden do kilku dziesiątek, tylko jeden do kilku tysięcy! Gdyby tak po
    Warszawie jeździły tylko samochody osobowe, to remonty ulic by starczały
    na dłuuugie lata.

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2012-07-19 21:44:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Z punktu widzenia myta - wrecz odwrotnie :-P
    > Co prawda tu mamy dylemat, bo myto obejmuje i autostrady, gdzie
    > osobowki placa, i zwykle drogi, gdzie nie placa.

    Gdyby rzetelnie rozliczano według zużycia drogi, to ciężarowe (i autobusy)
    powinny płacić kilka razy więcej niż teraz, a osobowe wcale. Albo, jak to
    postulaowano -- od ciężarowego dychę, a od osobowego grosz. W tej chwili
    polskie autostrady utrzymują kierowcy samochodów osobowych, co jest po
    prostu żywą niesprawiedliwością..

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2012-07-19 23:41:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 19 Jul 2012 19:44:07 GMT, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > postulaowano -- od ciężarowego dychę, a od osobowego grosz. W tej chwili
    > polskie autostrady utrzymują kierowcy samochodów osobowych, co jest po

    I tak jest lepiej niz niedawno, gdy tir kupowal winietke roczna za 2000 zl,
    a w zamian panstwo mu oplacalo wszystkie przejazdy przez prywatne
    autostrady.

    Ale ... to przeciez osobowkom najbardziej zalezy na autostradach -
    ciezarowym po co one - zeby jechac 10km/h szybciej ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2012-07-20 00:03:54
    Od: "Aha...." <n...@s...com>

    W dniu 2012-07-19 23:41, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > Ale ... to przeciez osobowkom najbardziej zalezy na autostradach -
    > ciezarowym po co one - zeby jechac 10km/h szybciej ? :-)

    Ty widziales kiedykolwiek prawdziwa autostrade ?

  • 16. Data: 2012-07-20 11:20:25
    Od: masti <g...@t...hell>

    widziałeś kiedyś prawdziwą ciężarówkę?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 17. Data: 2012-07-20 12:12:32
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > I tak jest lepiej niz niedawno, gdy tir kupowal winietke roczna za 2000
    > zl,
    > a w zamian panstwo mu oplacalo wszystkie przejazdy przez prywatne
    > autostrady.

    nie wiem ile w tym prawdy, ale słyszałem historię, jakoby właściciel
    płatnego odcinka A2
    posiadający wiele innych firm
    nakazał aby wszystkie jego ciężarówki z winietami jak nie mają nic innego do
    roboty,
    żeby na pusto jeździły "w tę i we w tę" przez bramki...
    (państwo z opłat za winiety trafiających do budżetu zwracało operatorowi A2
    za każdy przejazd)

    inna legenda mówi nawet że specjalnie na ten cel zakupiono ileś tam
    ciężarówek...

  • 18. Data: 2012-07-20 12:14:20
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik qlphon napisał:

> [...]
    > (osobówki też! - ale proporcjonalnie do swojej masy i zużycia jezdni
    > jakie czynią - czyli kilka tys. razy mniej - naprawdę tyle mogę płacić

    W takim układzie należałoby zlikwidować podatek drogowy który jest
    obecnie wliczony w cenę paliwa. To z niego teoretycznie utrzymuje się
    drogi w tym tworzy nowe.

    [..]

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 19. Data: 2012-07-20 12:24:58
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Lepiej pod jakim względem? Bo jeśli chodzi o korki, to prawda, ludzi ze
    > czterdziestu samochodow można pomieścić w jednym autobusie.

    mała korekta: w autobusie jest powiedzmy 50 miejsc siedzących,
    ponieważ mówimy o ruchu na autostradzie, nie zajmujemy sie autobusami
    miejskimi z miejscami stojącymi
    zakładając równą % obsadę pojazdów masz mniej korzystny współczynnik,
    powiedzmy 1:10
    teoretycznie, bo prawie nigdy autobusy nie są pełne a samochody przewożą
    średnio 1,5 osoby...

    > Ale gdy idzie o zużycie jezdni, to powyżej napisano samą prawdę --
    > proporcja nie jest
    > jak jeden do kilku dziesiątek, tylko jeden do kilku tysięcy!

    i to jest sedno problemu: za co właściwie płacimy na autostradzie...

    > Gdyby tak po Warszawie jeździły tylko samochody osobowe, to remonty ulic
    > by starczały
    > na dłuuugie lata.

    myślisz w dobrym kierunku, ale pamiętaj, że autobusy mają znacznie mniejsze
    dmc niż tiry - to one głównie dewastują drogi...

  • 20. Data: 2012-07-20 12:30:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > autostrady.
    >
    > Ale ... to przeciez osobowkom najbardziej zalezy na autostradach -

    Z tego zależenia wynikają ceny, jakie płacimy. Jest popyt, więc przywalmy
    cenę od czapy. Zapłacą i ani pisną.

    > ciezarowym po co one - zeby jechac 10km/h szybciej ? :-)

    Dwa razy siedziałem za kierownicą takiego potwora. Dużo się nie najeździłem,
    nie mam uprawnień. Ale to wystarczy, by mieć inne zdanie na temat "na co
    one". Te kilkadziesiąt ton trzeba przyspieszyć, potem wyhamować przed
    terenem zabudowanym albo światłami. I jeszcze skręcić trzeba, a nie wszędzie
    się da.

    Ponadto zależy zarządcom dróg -- o ile da się zbudować względnie tiroodporną
    autostradę, to mniejszej drogi raczej nie.

    --
    Jarek