    From: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [elektrozawory] Czy jest możliwe
    Date: Tue, 2 Apr 2019 23:09:31 +0100

    W dniu 02.04.2019 o 21:56, s...@g...com pisze:

    > Masz dodatkowe 150ms po tej pol godzinie za pierwszym razem czy za kazdym razem?

    Po pół godzinie nieużywania poprzednio zapisany czas był za długi. By
    uzyskać podobny efekt jak na początku, musiałem skrócić czas o ok 150ms.

    > Jestes pewny ze ci woda nie wyparowuje albo nie podcieka w czasie gdy nie masz tego
    procesu uruchomionego?

    Jeśli prawdą jest, że butelka Mariotta gwarantuje że ciśnienie jest
    stałe, to ilość wody (pojemnik jest na 250ml) nie ma znaczenia.

    > Czy po dluzszym uzywaniu tego zestawu masz caly czas powtarzalne zachowanie czy po
    polgodzinnym uzywaniu sie tez te czasy rozkalibrowuja?

    to było mniej więcej tak - bawiłem się w sumie ok pół godziny
    (ustawienie opóźnienia, wyzwolenie aparatu, błysk). Znalezłem optymalne
    opóźnienie, zapisałem je i inne parametry i zająłem się fotografowaniem
    ze zmienionymi innymi ustawieniami. Potem wróciłem znów do tych
    zapisanych i nadal uzyskiwałem efekty podobne jak przed
    kilkoma/kilkunastoma minutami.
    Tu nastąpiła półgodzinna przerwa, po której opóźnienie lampy musiałem
    zredukować o ok 150ms. Przez następne kilkanaście minut fotografowałem
    znów zmieniając różne ustawienia, po czym wróciłem do tych zapisanych
    (gdzie opóźnienie było krótsze - sesja po przerwie) i znów uzyskałem
    oczekiwany, poprawny efekt.
    Z tego wynika, że w ramach jednej sesji zabawka jest mniej-więcej
    powtarzalna, nie lubi zaś dłuższych przerw. Następny wniosek to to, że
    przed każdą sesją trzeba znaleźć optymalny czas opóźnienia. Co nie jest
    specjalnie dobrą wiadomością, bo bardzo utrudnia (lub wręcz
    uniemożliwia) uzyskiwanie powtarzalnych efektów. No chyba że w ramach
    jednej sesji...

    > Cos mi sie wydaje ze producent tego elektrozaworu ma zbyt wielkie zaufanie do jego
    precyzji.

    Wiesz, MIOPS to w końcu zabawka. Inne urządzenia do tego celu są
    kilkakrotnie droższe i pozwalają sterować kilkoma zaworami, bądź używać
    różnych sposobów wyzwalania kropli i lampy/aparatu.

    --
    Michał