  • Data: 2019-04-03 20:47:49
    Temat: Re: [elektrozawory] Czy jest możliwe
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 03.04.2019 o 12:30, J.F. pisze:

    > Jak sie kolega postara, to moze nam ladne fotki podesle kropel roznych
    > wielkosci :-)

    chciałbym. Póki co udało mi się wygospodarować kilkanaście minut w pracy
    i ważyłem te kropelki.

    Poniżej drop size = 200ms widać wyraźnie że zwiększenie czasu otwarcia
    zmienia masę kropli. A jeśli masę to chyba i wielkość.

    Takie wyniki uzyskałem na wadze pokazującej 2 miejsca po przecinku,
    jednak niezbyt precyzyjnej w zakresie małych mas (informacja od pań z
    laboratorium):

    50ms - 0.16g
    100ms - 0.28g
    150ms - 0.42g
    200ms - 0.64g
    250ms - 0.71g
    300mg - 0.96g
    350ms - 0.99g
    400ms - 1.10g
    450ms - 1.20g
    500ms - 1.32g

    wyraźnie widać że prawidłowości w całym zakresie nie ma, no może
    poniżej 200ms można by jeszcze uznać ale trzeba by użyć lepszej wagi
    żeby to potwierdzić.

    Z drugiej - od ok 200ms woda zaczyna wypływać strumieniem, więc powyżej
    tej wartości raczej nie ma sensu próbować

    > P.S. czas opadania moze zalezec od wielkosci kropli, a ta moze zalezec
    > od paru czynnikow, ktore sie moga w pol godziny zmienic :-)

    wymienisz te czynniki?

    --
    Michał