  • Data: 2019-04-02 23:15:07
    Temat: Re: [elektrozawory] Czy jest możliwe
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 02.04.2019 o 21:37, Kaczin pisze:

    > Też zgoda. Tylko, że to nic nie da. Popłynie pewna ilość wody, kropla
    > się oderwie, a pozostała część wody pozostanie przy wylocie jako
    > niepełna kropla.

    Być może masz rację, nie ma sensu strzępić klawiatury bez możliwości
    sprawdzenia tego.

    > Ale mówimy o kroplach czy strumieniu cieczy?

    mówię o sytuacji gdy wody nie ma wystarczająco dużo by popłynął
    strumień, a jest więcej niż potrzeba do stworzenia kropli.

    content/uploads/2018/05/NEW-Image-for-Post-May-10.pn
    g?resize=717%2C1275&ssl=1

    > No jest podane. Tyle, że ten link niczego nie wyjaśnia. To że znalazłeś
    > coś w Internecie nie oznacza, że ma to jakiś sens. Oczekiwałem opisu
    > użytej aparatury a ty mi tu screena z telefonu pokazujesz. Czego on niby
    > dowodzi?

    Postawmy pytanie inaczej - dlaczego producent urządzenia podaje wielkość
    kropli w milisekundach? Nie sądzisz, że najprostszym wyjaśnieniem jest
    że jest to czas otwarcia zaworu? Dodatkowo taki sposób podania wielkości
    kropli uniezależnia od tego, jaki płyn jest użyty.
    Być może masz rację, być może potrzeba innych czynników by zwiększyć
    wielkość kropli, tyle ze w malutkim pudełku w którym MIOPS jest
    zamknięty niczego takiego nie stwierdzono... tylko bateria, płytka
    kontrolera i elektrozawór.
    Poza tym to nie jest coś, co znalazłem w internecie. To jest screenshot
    z aplikacji którą producent urządzenia zaleca do sterowania MIOPSem, a
    że z internetu a nie mojego telefonu to tylko i wyłącznie dlatego ze tak
    mi było łatwiej.

    > No właśnie. Ale ten twój zestaw ponoć nie bardzo działa, więc wnioski
    > takie sobie.

    Pozwól że przypomnę że zastrzeżenia mam co do braku powtarzalności po
    dłuższej przerwie w działaniu, w zakresie pojedynczej sesji wyniki są
    powtarzalne.
    Wniosek zaś jest "taki sobie" nie dlatego, że zestaw "ponoć nie bardzo
    działa" tylko dlatego że oparty jest nie na pomiarze tylko obserwacji.

    Nie wiem czy to ma sens, ale spróbuję porozmawiać z koleżankami z
    laboratorium czy dałoby się taka kroplę, na przykład, zważyć...

    --
    Michał