    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: dziwny problem
    Date: Mon, 13 Mar 2017 15:40:42 +0100

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:2mTdb8phrI7vhNv8%gof@news.chmurka.net...

    > Chodzi o hamowanie po tym, jak już wyrżnie, urwie się i zacznie spadać.

    JEŚLI się urwie, to zadziała mechanizm prędkościowy.

    > Tzn. przeciwwaga dotknie ziemi szybciej, niż kabina dotknie sufitu?

    Dokładnie tak! I odwrotnie, kabina osiądzie na odbojniku, zanim przeciwwaga
    spotka się z sufitem. Dzięki temu traci się siłę klinującą linę w bębnie i
    może się ona w miarę z niewielkim tarciem ślizgać, gdyby napęd nadal
    pracował.

    > No, to co innego, ale jednak jestem sobie w stanie wyobrazić taką traumę.
    > A traumy rzadko poddają się logice. Nawet jeśli prawdopodobieństwo, że
    > kogoś dwa razy spotka awaria windy, jest mniejsze, niż że raz :)

    To prawda... Nie powiem... swego czasu niemal dzień-w-dzień śniła mi się
    jakaś awaria windy... Ale bardziej bałem się wejść do niej we śnie, niż w
    realu.

    > Ciekawe co na to prokurator... i czy w ogóle wchodzi w takich przypadkach.

    Nawet nie wiem, czy ktoś to z tej strony prowadził.

    > IMO powinien, a każdy taki wypadek powinien być analizowany tak, żeby
    > wyeliminować możliwość jego wystąpienia w przyszłości.

    > Miało i ma, nie wiem jakim cudem. To, że sterownik w kabinie czasem sam z

    Może na czas kontroli doprowadzali to-to do stanu możliwego, a potem użyte
    cześci szły do innych wind "na czas kontroli"...?

    > siebie się resetował, to norma, ale ta winda wariowała od włączenia przy
    > niej PTT na 70cm (sterownik się zawieszał, wybierały się losowe piętra,

    Jeszcze żadna winda mi tak nie zrobiła... ergo... ta felerna była
    "niekompatybilna elektromagnetycznie"?

    > słyszałem jak kłapały przekaźniki). A jeśli tak się zachowuje, to skąd
    > mieć gwarancję, że kabina nagle nie pójdzie do góry z otwartymi drzwiami?

    To jeszcze zależy, jakie obwody wtedy się zamkną. Teoretycznie, bez
    zamknięcia drzwi, nie powinien zamknąć się obwód napędu (technicy to omijają
    swoimi sposobami), ale kto wie? Mnie też raz winda zaczęła wachlować
    drzwiami wewnętrznymi, z jakąś babką byłem, nie pamiętam jak, ale chyba
    zaraz się wydostaliśmy, kazałem pani uciekać z windy, na wypadek, gdyby
    zaczęła bardziej fiksować. Ja tam bym sobie poradził, już raz na siłę
    wychodziłem, gdy stanęła (na piętrze akurat, ale drzwi otworzyć nie
    chciała), ale pani już była raczej starszawa i sama by rady nie dała. A temu
    facetowi w Chile? Pewnie komputer zwariował...? A gorsze wypadki w windach
    można znaleźć na YT... (najpewniej, ale nie tylko, hasło "elevator crash",
    lub nasze "awaria windy")

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz