eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikadziwny problemRe: dziwny problem
  • Data: 2017-03-13 15:15:50
    Temat: Re: dziwny problem
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:2lTdb8pf2I7vhNv8%gof@news.chmurka.net...
    > HF5BS <h...@...pl> wrote:
    >
    >>> Co ten alarm w praktyce oznaczał i jakie były czynności po jego
    >>> wykryciu?
    >>
    >> Proste - jeśli impuls nie odświeżył odliczania uniwibratora, to znaczyło,
    >> że
    >> impuls nie nadszedł, bądź uległ zakłóceniu.
    >
    > Czyli ktoś miał 3 minuty rozmowy za darmo?

    3 minuty, to dopiero pod koniec centrali było.
    A brak odświeżenia nie musiał się równać brakowi taryfikacji. Ale, jeśli
    fizycznie zabrakło - tak, ten zgubiony impuls był za darmo.

    >
    > Czy mogło to wskazywać na celowe działanie abonenta?

    Abonent nic tu nie miał do rzeczy.

    >
    >> Pierwszą czynnością było po prostu, zgaszenie alarmu. Jeśli jednak (co
    >> zdarzyło się moooże raz, czy dwa na 6 lat moich tam) powtórzy się, wtedy
    >> trzeba działać.
    >
    > Na czym to działanie polegało?

    Gaszenie alarmu, to sygnał dla obwodu alarmującego, aby już nie płakał.
    Jeśli zabrakło fizycznie impulsu taryfikacji, to trzeba było pierwsze,
    sprawdzić, czy wychodzi z maszyny i na tę okoliczność maszyna była
    zabezpieczona, mając wszystkie obwody zdublowane, drugie, jeśli wychodziło,
    a nie docierało, trzeba było sprawdzić, gdzie ginie. Nie pamiętam teraz
    dokładnie, w sumie po 24 latach trochę trudno o to, np. zasyfiony styk, to
    przeważnie było problemem, okablowanie raczej się nie urywało. Wystarczyło
    przeczyścić styk, czy doregulować uniwibrator i problem znikał. Nie pamiętam
    poważniejszej awarii w tym temacie, czasem próbnik takserów (takser - zespół
    fizycznie przypisany do translacji przyjściowej, na sztywno, na podstawie
    informacji z rejestru (1) ustawia się do zadanej taryfy i zapodawał okresowe
    zadziałanie przekaźnika taryfikującego w translacji) wyłapał jakiś problem,
    zwykle pomagało przeczyszczenie styków.

    (1) Rejestr dostawał tę informację z przelicznika, lub z wymiany R2 z
    centralą międzynarodową (w tym przypadku najpierw była z przelicznika
    informacja o taryfie 00, a potem rejestr dawał właściwą). Przekazywanie
    numeru taryfy nie pamiętam, chyba odbywało się za pośrednictwem cechownika
    MP. Możliwych taryf było 36, ale najwyższa zestawiona, to była 16.

    --
    Wyobraź pan sobie taką sytuację, pracujesz pan do 67 roku życia,
    co miesiąc wpłacasz 1000 złotych na ZUS, później dostajesz
    700 złotych miesięcznie emerytury. I kto jest złodziejem?
    (C) Kabaret Neo-Nówka.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: