  • Data: 2017-03-13 19:50:08
    Temat: Re: dziwny problem
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2017-03-13 13:47, Adam Wysocki wrote:
    > Btw, zastanawiam się nad grzaniem wody w basenie, w zeszłym roku miałem
    > sobie zrobić taki podgrzewacz z grilla (węgiel na grillu, nad nim, lub
    > nawet w nim, rurki miedziane, i pompa), ale lato się skończyło a ja nie
    > zrobiłem. Przez to korzystałem z basenu może ze dwa razy :(

    Basen 3.5m średnicy, 70cm wysokości lustra wody. Do ogrzania do 36
    stopni potrzebuje kilku godzin i mniej więcej 20kg wegla. Temperatura
    startowa około 20 stopni po nocy. Basen izolowany od kostki zwykła
    (tylko grubsza) gabką do paneli. Grzanie potem w podtrzymaniu zjada już
    niewiele i może tak dotrwać do późnej nocy co skrzętnie wykorzystujemy
    nawet we wrześniu.

    > Wodę przez wymiennik ciepła?

    Czekaj bo się watek rozjechał.

    a) dodatkowoa pompa to wstawiona w szereg druga pompa CO. Musi być bo
    pompy wielokrotnie strzelały jakieś fochy od kamienia.

    b) do grzania basenu mam wymiennik i osobną pompę ktora pompuje wode
    basenowa (zwykła do CO tylko duża bo robi też za filtrowanie).

    > To czemu używasz jeszcze tego pieca węglowego? Jest taniej?

    Znacząco. Obliczam na podstawie zuzycia sasiadow mających *identyczne*
    budynki ze koło 2x.

    > Może przez to że odpalany tylko na 100h?

    Jest cały czas zasilany, więc sobie powinien przekręcić raz na jakiś
    czas ta pompa. W dodatku w obiegu ma nie więcej niż pare litrów bo musi
    być obieg zamknięty a piec weglowy otwarty, więc jest wymiennik.

    > Hmm, "mój" (w cudzysłowie, bo wynajmuję ten dom) piec (używam go tylko do
    > CO, bo do CWU mam bojler) ma czujnik ciśnienia - jak ciśnienie spadnie
    > poniżej 1 bar lub przekroczy 3 bar, to piec się wyłącza. Co ma swoje
    > problemy, bo odpalanie zimnego pieca powoduje wzrost ciśnienia, więc
    > trzeba nabić ten 1 bar, odpalić piec, poczekać aż ciśnienie wzrośnie,
    > upuścić, jak zacznie się zbliżać do 3 bar... i tak będzie działał, aż go
    > nie wyłączę i ciśnienie znowu nie spadnie poniżej 1 bara, uniemożliwiając
    > włączenie.

    Brak naczynia cisnieniowego lub nie napompowaleś balonika w nim.

    > Myślałem nawet, że może to kwestia odpowietrzenia, ale układ wydaje się
    > odpowietrzony...

    Nie masz balonika w obwodzie. Nie masz gdzieś zaworu który wygląda jak
    od dętki w rowerze wystającego z małego zbiorniczka?