  • 1. Data: 2009-11-17 10:43:59
    Temat: dziwne iso 1600 w canonach ;)
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    Ostatnio robiłem reportaż wziąłem Canona 40D i starą 350...
    Tak jakoś w trakcie pstrykania (zdjecia robilem na manualu - te same
    ustawienia - takie same lampy blyskowe) zauważylem ze zdjecia z 40D sa
    wyraznie ciemniejsze...
    Sprawdzilem w studio - ten sam obiektyw, te same ustawienia - to samo
    iso... (wlasnie 1600)
    40D daje zdjecia wyraznie ciemniejsze - dopiero na ISO 3200 zdjecia sa
    porownywalne - choc jeszcze tutaj widac przewage 350...
    Ki czort???
    Wyzsze iso to chwyt dla naiwniaków???
    Czy po prostu jeden z moich aparatów ma coś nie tak... (poza tym dziwnym
    zachowaniem sprawuje sie znakomicie) ;)
    Moglby ktos to potwierdzic albo wyjasnic? :)

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio

  • 2. Data: 2009-11-17 10:56:45
    Temat: Re: dziwne iso 1600 w canonach ;)
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Bernard Wybierała napisał(a):
> [...]
    > zachowaniem sprawuje sie znakomicie) ;)
    > Moglby ktos to potwierdzic albo wyjasnic? :)

    No popatrz, im też podobnie wyszło (zakładka ISO sensitivity):

    http://tiny.pl/hx9v3

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2009-11-17 11:46:22
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > 40D daje zdjecia wyraznie ciemniejsze - dopiero na ISO 3200 zdjecia sa
    > porownywalne - choc jeszcze tutaj widac przewage 350...

    To 350-ka ma ISO 3200? ;-))

  • 4. Data: 2009-11-17 12:09:04
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    Robert_J pisze:

    > To 350-ka ma ISO 3200? ;-))

    Wszystko bylo w 1600 w 40 przekrecilem na 3200 i ... bylo porownywalne z
    1600 canona

  • 5. Data: 2009-11-17 12:26:10
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    John Smith wrote:

    > No popatrz, im też podobnie wyszło (zakładka ISO sensitivity):
    >
    > http://tiny.pl/hx9v3

    aż strach pomyśleć czego jeszcze nie wiemy jak się popatrzy na taki wykres:
    http://tiny.pl/hx9z5

    a ponoć D70 tak zajebiście szumiało ;)
    a się okazuje, ze 1600 = 3200 z 5d2 :)

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 6. Data: 2009-11-17 12:37:39
    Od: John Smith <u...@e...net>

    zkruk [Lodz] napisał(a):
    > aż strach pomyśleć czego jeszcze nie wiemy jak się popatrzy na taki wykres:
    > http://tiny.pl/hx9z5
    >
    > a ponoć D70 tak zajebiście szumiało ;)
    > a się okazuje, ze 1600 = 3200 z 5d2 :)

    Tylko jak spojrzymy pixel w pixel (zakładka "Screen").
    Jak obejrzymy odbitki (zakładka "Print"), to widać prawdę. :-)

    --
    Mirek