  • 1. Data: 2009-11-17 08:13:25
    Temat: Głównie makro, głównie motyle
    Od: Jarek <j...@p...tezusun.pf.pl>

    Witam.
    Jestem stałym, choć cichym czytelnikiem tej grupy. Ostatnio zaktualizowałem
    swoje galerie, dodając tegoroczne fotki. Zapraszam do oglądania:

    http://krokus.tpn.pl/wenta/index.html

    Krajobrazy, ssaki i ptaki fotografuję "przy okazji", więc proszę bez
    mieszania z błotem ;-)

    PS.
    Kilka miesięcy temu pytałem na grupie o sprzęt typu lustrzanka, który mógłby
    zastąpić mojego wysłużonego Lumixa FZ50 (który zresztą nadal działa przy
    stanie licznika > 62000). Po wyciągnięciu wniosków z dyskusji kupiłem na
    Allegro używanego FZ50, ale jeszcze na gwarancji, który powoli zastępuje
    weterana. I nie żałuję!

    Pozdrawiam.
    --
    Jarek

  • 2. Data: 2009-11-17 08:41:01
    Temat: Re: Głównie makro, głównie motyle
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Nov., 09:13, Jarek <j...@p...tezusun.pf.pl> wrote:
> [...]
    > stanie licznika > 62000). Po wyciągnięciu wniosków z dyskusji kupiłem na
    > Allegro używanego FZ50, ale jeszcze na gwarancji, który powoli zastępuje

    ja tez tak zrobilem
    z tym ze zastapilem fz30 -ka fz 50 -ka.
    i zaluje ze nie ma juz fz 30 - jednak rysowala troce

  • 3. Data: 2009-11-17 08:52:49
    Od: Zegarmistrz <g...@x...wp.pl>

    Jarek pisze:
    > Witam.
    > Jestem stałym, choć cichym czytelnikiem tej grupy. Ostatnio zaktualizowałem
    > swoje galerie, dodając tegoroczne fotki. Zapraszam do oglądania:
    >
    > http://krokus.tpn.pl/wenta/index.html

    (...)

    > Pozdrawiam.

    Witam!
    Bardzo sympatyczne robale :-)
    Wiele zdjęć, na moje amatorskie oko, wygląda na doświetlane
    lampą błyskową, czy masz jakiś "szczególny" patent na dyfuzor?
    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2009-11-17 09:24:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 17 Nov., 09:41, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > ja tez tak zrobilem
    > z tym ze zastapilem fz30 -ka fz 50  -ka.
    > i zaluje ze nie ma juz fz 30 - jednak rysowala troche lepiej

    cos sie obcielo sorry

    byla troszke lepsza pod wzgl rysunku.

    ale mam te 50 tke i strzege jak zrenicy oka.

    Zitierten Text ausblenden -

  • 5. Data: 2009-11-17 09:56:25
    Od: Les <s...@p...fm>

    Witam,
    jedyne co mogę zarzucić, to że tło jest za mało rozmyte - ale to moje
    subiektywne stwierdzenie.

    Pozdrawiam
    Les

  • 6. Data: 2009-11-17 10:05:17
    Od: Jarek <j...@p...tezusun.pf.pl>

    Zegarmistrz wrote:
> [...]
    > Wiele zdjęć, na moje amatorskie oko, wygląda na doświetlane
    > lampą błyskową, czy masz jakiś "szczególny" patent na dyfuzor?

    1) Dyfuzor mobilny:
    Pudełko po tic-tacach (małe), obłożone podwójną warstwą papieru drukarkowego
    i oklejone 1 warstwą taśmy samoprzylepnej. Wododporny, mieści się w każdej
    kieszeni.

    2) Dyfuzor domowy
    Do dyfuzora mobilnego przymocowany skośnie i nieco chwiejnie daszek z
    plastiku wyłożony odbijającą warstwą folii aluminiowej, na to folia z
    pęcherzykami (rozprasza).

    3) Zdjęcia nocne robali (gąsienice erebia) doświetlone dodatkowo "czołówką"
    z czoła.

    Fotki dyfuzorów itp. jeszcze zamieszczę - przygotuję galerię "sprzęt" ;-)

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2009-11-17 10:07:26
    Od: Jarek <j...@p...tezusun.pf.pl>

    Les wrote:

    > Witam,
    > jedyne co mogę zarzucić, to że tło jest za mało rozmyte - ale to moje
    > subiektywne stwierdzenie.
    >
    > Pozdrawiam
    > Les

    Zgadzam się w przypadku większych owadów (ważki i duże motyle). Wówczas duża
    głębia ostrości hybrydy zaczyna działać na niekorzyść. Otwarcie przysłony
    na 3 powoduje spadek jakości (ostrości?) zdjęcia. Nie znam się, nie
    wnikałem czemu.
    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-11-17 10:16:22
    Od: Les <s...@p...fm>

    On 17 Lis, 11:07, Jarek <j...@p...tezusun.pf.pl> wrote:

> [...]
    > głębia ostrości hybrydy zaczyna działać na niekorzyść. Otwarcie przysłony
    > na 3 powoduje spadek jakości (ostrości?) zdjęcia. Nie znam się, nie

    Im dłuższa ogniskowa obiektywu, tym lepsze rozmycie - robię
    najczęściej przy 250-300 i jest OK.

    Pozdrawiam
    Les

  • 9. Data: 2009-11-17 10:23:52
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 17 Lis, 11:16, Les <s...@p...fm> wrote:

    niskowa obiektywu, tym lepsze rozmycie - robię
    > najczęściej przy 250-300 i jest OK.
    >
    > Pozdrawiam
    > Les

    Wszyscy dzialamy w jakims tle. W zdjeciach przyrodniczych waznym
    wydaje mi sie, jest srodowisko.
    Rozmyte tlo, to obrzydliwa maniera i niedostatek techniczny obiektywu.
    Moja subiektywna opinia-zaznaczam.
    Zdjecia bardzo dobre, i pouczajace. Dobra robota.
    StaM

  • 10. Data: 2009-11-17 10:29:26
    Od: Jarek <j...@p...tezusun.pf.pl>

    Les wrote:

    > Im dłuższa ogniskowa obiektywu, tym lepsze rozmycie - robię
    > najczęściej przy 250-300 i jest OK.
    >
    > Pozdrawiam
    > Les
    To wiem. Spada głębia ostrości, więc rozmycie większe. U mnie ze wzrostem
    ogniskowej wzrasta powiększenie fotografowanego obiektu (konwerter makro w
    użyciu). Odległość ostrzenia mam stałą (11 cm dla DCR-250 i 19 cm dla
    DCR-150), więc możliwości manewru niewielkie...

    Pozdrawiam.
    --
    Jarek