  • Data: 2009-10-15 20:47:50
    Temat: Re: dopasowanie impedancji
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Marek Lewandowski" napisał:
    > Chciałeś powiedzieć: aż się rozleci.
    > Prądnica 100W to taki pierdzielnik wielkości dynama rowerowego w
    > porywach do puszki coca-coli. Łożyska tej wielkości tracą tak z 10W
    > przy 60krpm i rozlatują się przy 100k. Wirnik straci kontakt z
    > rzeczywistością wcześniej. Żadna prądnica nie wytrzyma bez szwanku
    > dostarczenia do niej mocy znamionowej bez obciążenia. Im większa
    > prądnica, tym margines (procentowo) mniejszy.

    widzę ze zbyd doałownie wziąłeś słowo "cała moc" do siebie, ta moc zostanie
    wyprodukowana przeze mnie i nie odebrana przez prądnicę (poza jakimiś
    stratami mechanicznymi i magnetycznymi), po w takim przypadku cała moja moc
    zostanie stracona, poza tym straty prądnicy nie są stałe jak założyłeś, lecz
    proporcjonalne do obrotów, wiec jeśli będzie to porządna prądnica to sie nie
    rozleci, zacznie sieę kręcić z prędkością przy kturej moc strat zrówna sie z
    mocą dostarczaną i tyle, ale widzę ze gmatwasz bo nie potrafisz odpowiedzieć
    na proste pytanie, mianowicie jak obciążyć prądnicę zeby odebrać z niej
    maksymalną moc?:O)
    jeśli to dla ciebie za trudne to nie mąć dalej i nie odpowidaj:O)