  • Data: 2009-10-15 22:41:28
    Temat: Re: dopasowanie impedancji
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Papa Smerf napisał:
> [...]
    > zostanie wyprodukowana przeze mnie i nie odebrana przez prądnicę (poza
    > jakimiś stratami mechanicznymi i magnetycznymi), po w takim przypadku
    > cała moja moc zostanie stracona, poza tym straty prądnicy nie są stałe
    > jak założyłeś, lecz proporcjonalne do obrotów, wiec jeśli będzie to
    > porządna prądnica to sie nie rozleci, zacznie sieę kręcić z prędkością
    > przy kturej moc strat zrówna sie z mocą dostarczaną i tyle, ale widzę ze
    > gmatwasz bo nie potrafisz odpowiedzieć na proste pytanie, mianowicie jak
    > obciążyć prądnicę zeby odebrać z niej maksymalną moc?:O)

    Odpowiedź jest banalnie prosta: Prądnicę należy obciążyć optymalnie :-)

    > jeśli to dla ciebie za trudne to nie mąć dalej i nie odpowidaj:O)

    Chyba nie pozostaje Koledze nic innego, jak wkręcić jakąś prądnicę w
    imadło, podłączyć do niej watomierz i jakieś regulowane obciążenie,
    zamocować na osi korbę, wypić wspomnianego redbula... po dokonaniu serii
    pomiarów i ich opracowaniu zgłosić się po nagrodę Nobla.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

    P.S. Nie zniechęcać się. Einsteinowi też zarzucano, że tworzy jakąś
    "nową fizykę". Bo kto to widział, żeby nietykalną świętość jaką był czas
    rozciągać jak gumkę od kaleson.