  • Data: 2009-10-13 18:24:43
    Temat: Re: dopasowanie impedancji
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Papa Smerf napisał:

    > dokładnie, maksymalna moc i minimalne straty,
    > po to żeby maksymalnie wykożystać energię ze źródła:O)

    I tak będzie. Jeśli obciążysz źródło obciążeniem o rezystancji równej
    rezystancji wewnętrznej tego źródła, to na obciążeniu wydzieli się
    maksymalna możliwa moc. Straty w tym przypadku wyniosą 50%. Połowa mocy
    wydzieli się na rezystancji wewnętrznej źródła. Przy każdej innej
    rezystancji obciążenia wydzieli się na nim mniejsza moc. Jeśli chodzi o
    straty, to gdy rezystancja obciążenia będzie mniejsza od rezystancji
    źródła - straty będą większe od 50%. Gdy Ro > Rw -> straty będą mniejsze
    od 50%.
    Problem w tym, że akumulator ma bardzo małą rezystancję wewnętrzną
    (ułamki oma) i gdy obciążysz go tak małą rezystancją obciążenia, to
    popłynie bardzo duży prąd przekraczający wartość dopuszczalną
    doprowadzając bardzo szybko do zniszczenia akumulatora. Nie zmienia to
    faktu, że to co napisałem wyżej jest słuszne, ale w przypadku
    akumulatora... tylko przez chwilę :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz