    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: dokładne poziomowanie
    <LWJpO.116059$1Cac.32158@fx12.ams1> <vbafej$onq$1@news.chmurka.net>
    <28rCO.88708$hnMb.32316@fx12.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <VmsDO.114350$KKF5.50057@fx09.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9HBDO.133135$hnMb.56410@fx12.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <J05EO.19959$xaR4.2453@fx01.ams1>
    <1rcj7iy6x8ggs.ohapd5bwp82q$.dlg@40tude.net>
    <ga9EO.90299$Xpk5.66967@fx08.ams1>
    <rzp5peyxyg7d.yan6qqnxheyw$.dlg@40tude.net> <oqqEO.10$Xx4a.9@fx11.ams1>
    <17qrqr1305hx8$.1xt06szmw4qbn.dlg@40tude.net>
    Date: Sat, 14 Sep 2024 03:48:20 GMT

    On 2024-09-12, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Thu, 12 Sep 2024 00:17:24 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > A i tak mogą być. Albo trzeba korygować obrazki, albo linia horyzontu
    > będzie pofalowana i z dzióbkami. Ale bez przeskoków.

    Ufam, że nie, bo zniekształcasz poszczególne obrazy rozciągając bądź
    kurcząc raczej po pewnych liniach (części nakładające się) niż podług
    pewnych punktów. Punkty mają się zgadzac, ale nie na zasadzie, że
    chwycisz taki i przeciągniesz jak kisiel.

    > przestałem rozumiec. To oglądane w Chrome
    > https://tinyurl.com/2aftjbr4
    >
    > nie ma przeskoków na linii horyzontu?

    FF
    https://imgur.com/EkV3I7J.png

    Chrome
    https://imgur.com/NjuDCic.png

    Przeskoki są w obu, FF pofalowuje horyzont

    > czy horyzont od przeskoku do przeskoku linią prostą jest,
    > bo przyznaję, ze w FF lekka krzywizna zdaje się być - taka na piksel.
    > No i nie jest ta linia piozioma, tylko skośna, w kazdym fragmencie
    > inaczej.

    Może linuksowy bruździ co wynika z jakiś właściwosci sterowników i
    procedur dotyczących określonych transformacji graficznych?

    > Nie od dzis wiadomo, ze sferę sie trudno przenosi na płaskie obrazy,
    > a szczególnie prostokątne.
    > Więc musi to być ciekawie zapamiętane, i ciekawie prezentowane, tzn
    > przekształcane dla ekranu.

    Może nie aż tak bardzo. Ekran jest traktowany jak wycinek tej sfery. Są
    znieksztacenia bo nie jest, ale można to np. zrobić wyobrażając sobie
    ekran jako projekcję fragmentu sfery na postokąd. Nie wydaje się to być
    jakieś karkołomne obliczeniowo.

    --
    Marcin