    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: dokładne poziomowanie
    Date: Wed, 11 Sep 2024 06:17:21 +0200
    <LWJpO.116059$1Cac.32158@fx12.ams1> <vbafej$onq$1@news.chmurka.net>
    <28rCO.88708$hnMb.32316@fx12.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <VmsDO.114350$KKF5.50057@fx09.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9HBDO.133135$hnMb.56410@fx12.ams1>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <J05EO.19959$xaR4.2453@fx01.ams1>

    On Tue, 10 Sep 2024 23:56:25 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To zobacz to:
    > https://tinyurl.com/2aftjbr4
    >
    > Lepiej zdefiniowanej lini horyzontu trudno sobie wyobrazić.

    Singapur chyba nie .. Bali ?

    Ale to chyba nie są błędy poziomowania, które można skorygowac
    kalibracją. Przy kazdym zdjęciu inne - chwilowe przechyły ?

    > Nb. to jak wygląda panorama zalezy tez (w tym przypadku) od
    > przeglądarki. FF, przynajmniej linuksowy, jeszcze dodaje pofalowanie
    > horyzontu. Nie jest ono rzeczywiste. Ale to taki bonus, bo problem
    > głównie w przesunięciach.

    na windowsie FF i Egde jakby bardzo podobnie pokazuja.

    Tylko - w zaleznosci od kąta patrzenia, przeglądarka musi tu chyba
    zdeformować zdjęcia. No to może to robić inaczej. Choc to chyba jakis
    JS robi?
    Ale IMHO - przeskoków na linii horyzontu nie powinno to robic.
    Jakies załamania (dzióbki) tak.

    > Może by i nawet zręczna sfera wyszła z tylko niewielkimi dziurami.

    Ze sferą chyba gorzej. Walec to powinno dobrze skanowac

    > W tej
    > chwili najłatwiej, z bardziej budżetowych rzeczy, to aparatem typu
    > Insta360. Całkiem mu to dobrze nawet wychodzi, ale jakość dronowej
    > (jak nie spieprzy się składania) dużo lepsza.

    No wlasnie - składanie sfery chyba trudne?

    J.