    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: dokładne poziomowanie
    Date: Mon, 09 Sep 2024 01:41:09 GMT

    On 2024-09-06, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > We wtorek przywieźli mi pod dom chyba z tonę takiej. Pan majster wylał
    > to wszystko w kuchni. Miał taki fajny kolczasty wałek do debomblizacji.

    > O co chodzi z tą kalibracją i dlaczego konieczna do niej jest pozioma
    > powierzchnia? Jeśli poziomnica po odwróceniu jej o 180° daje ten sam
    > odczyt, ale z innym znakiem, to znaczy, że jest dobra. Jeśli dodatkowo

    Nie daje, bo najwyraźniej przyjęto tylko jedną powierzchnię pomiarową.

    > odczyt jest zerowy, to powierzchnia trzyma poziom. Czy ja czegos nie
    > rozumiem?

    Chodzi o gimbala drona i jak ten gimbal jest kalibrowany. Mam z jednym
    takim problem, a efekty są takie, że automatyczny soft do składania
    panoram robi mi ze zdjęć lekką masakrę. W praktyce, wyszło mi, że odchył
    od lini horyzontu na jakieś 0.2 deg jest już mocno widoczny więc
    chciałem mieć pewność, że ów gimbal jest skalibrowany w oparciu o
    rzeczywiście wypoziomowaną powierzchnię. A powierzchnia dlatego, że
    kalibruje się kładąc drona na płaskim.

    > Mam w telefonie apkę z waserwagą -- działa zaskakująco dobrze. Telefon
    > ma zwykłe tanie akcelerometry. Test opisany wyżej przechodzi. Majster
    > przyniósł poziomnicę laserową, która wyświetla na ścianach zielone
    > poziomice. Te pogibią się kilka sekund, później stają w miejscu.
    > Czujniki w środku pewnie te same, co w telefonie. Precyzja też. Tyko
    > prezentacja lepsza.

    Mam już w tej chwili dwie elektroniczne poziomice. Pokazują każda co
    innego.

    --
    Marcin