  • Data: 2012-04-07 15:13:39
    Temat: Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:1rpfjns3ixjax.1joy057dfu4fu$.dlg@40tude.net...

    > No właśnie. Panowie elektronicy, czas wziąść na ambit i na warsztat
    > zagadnienie. W sektorze w okolicy 100-500W brakuje takiego urządzenia na
    > rynku światowym.

    Od pewnego czasu myślę o czymś takim ale dla własnej instalacji 12V -
    24V. Tzn.
    położyć w domu instalację 12-24V (Napięcie tej instalacji to jeszcze otwarta
    kwestia.
    24V niby mniej grzeje kable przy tej samej mocy, jednak z 12V sporo urządzeń
    dało by się zasilać bez dodatkowej przetwornicy). Umożliwić zasilanie z
    dwóch źródeł jeden centralny zasilacz o dobrej sprawności podpięty do sieci
    230V i do tego jakiś system eco.
    Wbrew pozorom w domu jest sporo urządzeń zasilanych ze wszekiego rodzaju
    zasilaczy, które w ten sposób można by wyeliminować, w przypadku
    konieczności uzyskania niższego napięcia, to moduły przetwornic impulsowych
    o nat. 0,5 - 1A kosztują dosłownie kilka złotych, a do tego mniej jest
    kłopotu z separacją od sieci energetycznej.