  • Data: 2012-04-07 15:32:42
    Temat: Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:5052038248$20120407151631@squadack.com...

    > Jesli już, to 48V jest rozsadnym kompromisem.
    > [...]

    Tak, tylko 48V nie jest uważane za napięcie bezpieczne i przy zasilaniu
    czegokolwiek trzeba by było w myśl przepisów zapewnić separację, a tego chcę
    uniknąć. Tzn. zasilacze końcowe to mają być tylko przetwornice napięcia bez
    transformatorów separujących. Ja wiem, że ciężko się przekręcić od 48V, ale
    różnie to bywa... przypadki chodzą po ludziach, a prokuratorzy raczej nie są
    wyrozumiali :). Poza tym wiele gotowych modułów przetwornic niewielkiej mocy
    nie potrafi pracować z tak wysokim napięciem wejściowym. 24V strawi
    natomiast zdecydowana większość.