  • Data: 2012-04-07 17:27:15
    Temat: Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marcin Wasilewski napisał:

    > Powiem tak - do zasilania elektroniki 100W (8A) to baaardzo dużo. Jednak
    > do popędzania domowej instalacji oświetleniowej to już mizernie to wygląda.

    Ja wychodzę z tych samych założeń. Dla elektroniki, to w zasadzie wszystko
    jedno. A w oświetleniu standard się już ustalił i jest to 12V, więc po co
    dodatkowo kombinować? A skoro tak, to i routery się przy tym mają szansę
    pożywić.

    > Kilka halogenów, czy nawet 12 punktów oświetlenia reflektorkami LED (mam
    > np. 8W z tórych jestem bardzo zadowolony) i po naszej mocy. Tak więc chyba
    > trzeba by się było skusić na przewody 2-2,5 mm2.

    ...albo przetwarzać 230V/24V, a zaraz po tym 24V/12V. I to dla sporej mocy.
    Jak dla mnie, to trochę bez sensu. Nie warte zaoszczędzonej miedzi.

    > Ach te "chińczyki" i walka o każdy ułamek centa. :(

    Zawsze można rozważyć standard lotniczy -- 26V/400Hz. Transformatory
    mniejsze.

    --
    Jarek