eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydocieranie hamulcówRe: docieranie hamulców
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-m
    ail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: docieranie hamulców
    Date: Tue, 19 Jun 2012 00:49:40 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 29
    Message-ID: <jroaph$h0n$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <jrhtt3$qme$1@usenet.news.interia.pl>
    <jri2u1$cpj$82@usenet.news.interia.pl>
    <jri3dk$3pd$2@usenet.news.interia.pl>
    <jri3ls$cpj$83@usenet.news.interia.pl>
    <1...@4...net>
    <jrl3dt$cpj$147@usenet.news.interia.pl>
    <1nnqyxk1o1386.iztswke5igkc$.dlg@40tude.net>
    <jrl611$cpj$148@usenet.news.interia.pl>
    <u5wnhwa0znuv$.1p1wvu0sid2s7.dlg@40tude.net>
    <jrmruj$1j7$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    <cs3en2nfte29$.1casettgnb2rw$.dlg@40tude.net>
    <jro9no$gmt$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 149.156.186.66
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1340059250 17431 149.156.186.66 (18 Jun 2012 22:40:50 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Jun 2012 22:40:50 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Antivirus: avast! (VPS 120618-1, 2012-06-18), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2455359
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości:

    > Rozkład nacisku na opony (a tym samym przenoszenie sił poprzecznych)
    > podczas pokonywania zakrętów zależy od __kąta przechyłu bocznego__
    > pojazdu - on tutaj odgrywa kluczową rolę .
    > Prosty przykład: połóż sobie na stole zapałki na stole na boku o mniejszej
    > powierzchni - następnie zdmuchnij. Potem połóż większą powierzchnią
    > (większą szerokością) i zdmuchnij. Wynik doświadczenia każdy zna: Zapałki
    > położone na mniejszym boku mają mniejsze ramię działania pochodzące od
    > blatu stołu...podmuch powoduje zwiększenie kąta przechyłu bocznego i się
    > wywracają. Proste, co nie ;-) !
    >
    > W samochodzenie jak masz mniejszy rozstaw osi przedniej to siły styczne od
    > nawierzchni do kół powodują powstawania większego kąta przechyłu co
    > powoduje zmniejszenie obciążenia koła mniej obciążonego w skręcie.

    Kolejny przykład.
    Smart Fortwo:
    http://www.pawelmatysiak.com/ikm/smart/smartfortwo.p
    hp

    rozstaw kół przednich (mm) 1272
    rozstaw kół tylnych (mm) 1354

    Wg badań homologacyjnych samochody nie mogą być nadsterowne...dlatego w
    Fortwo przód jest węższy od tyłu pomimo tego że to RWD.

    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: