-
Data: 2012-06-19 00:31:38
Temat: Re: docieranie hamulców
Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
> To jest jakiś babol, zwłaszcza że napisano "reduces wheel load
> difference",
> co już na pierwszy rzut oka widać że jest odwrotnie.
Nie jest odwrotnie. Twoje założenie jest prawdziwe tylko wtedy gdy pojazd i
całe podwozie, nadwozie i zawias potraktujemy jako bryła *doskonale
sztywna*...a sam wiesz w rzeczywistości tak nie jest.
> Przy kładącym się na bok nadwoziu, im dłuższa oś tym większe różnice w
> skoku poszczególnych kół spowodowanych przechyłem.
> A im większe te różnice, tym większy "wheel load difference", a nie
> mniejszy.
Rozkład nacisku na opony (a tym samym przenoszenie sił poprzecznych) podczas
pokonywania zakrętów zależy od __kąta przechyłu bocznego__ pojazdu - on
tutaj odgrywa kluczową rolę .
Prosty przykład: połóż sobie na stole zapałki na stole na boku o mniejszej
powierzchni - następnie zdmuchnij. Potem połóż większą powierzchnią (większą
szerokością) i zdmuchnij. Wynik doświadczenia każdy zna: Zapałki położone na
mniejszym boku mają mniejsze ramię działania pochodzące od blatu
stołu...podmuch powoduje zwiększenie kąta przechyłu bocznego i się
wywracają. Proste, co nie ;-) !
W samochodzenie jak masz mniejszy rozstaw osi przedniej to siły styczne od
nawierzchni do kół powodują powstawania większego kąta przechyłu co powoduje
zmniejszenie obciążenia koła mniej obciążonego w skręcie.
> Jeżeli porówna się dwa przykładowe podwozia o rozkładzie mas 50/50 i
> identycznym zawieszeniu każdego koła.
> - jeden z rozstawem osi P/T 1600/1400
Nie mówimy o rozstawie osi tylko kół ;-)
> - a drugi odwrotnie P/T 1400/1600
> Oba będą przechylać się na zakrętach tak samo,
Nie będą tak samo. Bardziej przechylać się będzie auto (przy założeniu że to
FWD i silnik z przodu) o mniejszym rozstawie tyłu. Jeśli niedociążony tył
będzie miał dodatkowo mniejszy rozstaw kół to będzie miał tendencję do
większego przechyłu bocznego co spowoduje że koło tylne mniej dociążone i
opona na nim nie będzie generować odpowiednio dużej siły poprzecznej. Amen !
> O ile można się zastanawiać czy może szersza przednia oś nie poprawia
> zdolności do skręcania (przez odsuwanie punktu przyłożenia siły od środka
> ciężkości pojazdu), to jednak moim zdaniem mieszanie tego parametru z
> pod/nadsterownością jest błędem - chociaż tu to mogę ja się mylić, bo z
> różnymi stanowiskami w tej sprawie się spotykam.
Szersza oś przednia poprawia "skłonność" do utrzymania skrętu kół zadanego
przez kierowcę ;-(
Pozdr.
+
--
Bugatti
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.12 00:49 Bugatti
- 19.06.12 00:58 Tomasz Pyra
- 19.06.12 01:17 to
- 19.06.12 01:18 to
- 19.06.12 01:43 Bugatti
- 19.06.12 03:10 Tomasz Pyra
- 19.06.12 11:11 Lewis
- 19.06.12 11:32 Grzegorz Prędki
- 19.06.12 11:32 Bugatti
- 19.06.12 11:37 Bugatti
- 19.06.12 11:53 Lewis
- 19.06.12 15:03 to
- 19.06.12 15:05 to
- 19.06.12 20:41 to
- 20.06.12 00:38 Tomasz Pyra
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=