eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydocieranie hamulcówRe: docieranie hamulców
  • Data: 2012-06-19 00:49:40
    Temat: Re: docieranie hamulców
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Bugatti" napisał w wiadomości:

    > Rozkład nacisku na opony (a tym samym przenoszenie sił poprzecznych)
    > podczas pokonywania zakrętów zależy od __kąta przechyłu bocznego__
    > pojazdu - on tutaj odgrywa kluczową rolę .
    > Prosty przykład: połóż sobie na stole zapałki na stole na boku o mniejszej
    > powierzchni - następnie zdmuchnij. Potem połóż większą powierzchnią
    > (większą szerokością) i zdmuchnij. Wynik doświadczenia każdy zna: Zapałki
    > położone na mniejszym boku mają mniejsze ramię działania pochodzące od
    > blatu stołu...podmuch powoduje zwiększenie kąta przechyłu bocznego i się
    > wywracają. Proste, co nie ;-) !
    >
    > W samochodzenie jak masz mniejszy rozstaw osi przedniej to siły styczne od
    > nawierzchni do kół powodują powstawania większego kąta przechyłu co
    > powoduje zmniejszenie obciążenia koła mniej obciążonego w skręcie.

    Kolejny przykład.
    Smart Fortwo:
    http://www.pawelmatysiak.com/ikm/smart/smartfortwo.p
    hp

    rozstaw kół przednich (mm) 1272
    rozstaw kół tylnych (mm) 1354

    Wg badań homologacyjnych samochody nie mogą być nadsterowne...dlatego w
    Fortwo przód jest węższy od tyłu pomimo tego że to RWD.

    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: