  • Data: 2016-01-28 21:19:40
    Temat: Re: detektor 5V
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28.01.2016 19:59, t...@h...com wrote:

    > Facet ja pisałem o zwykłych a może nawet antycznych wrecz diodach prostowniczych. A
    tymi tu wyjezdzasz z jakimiś superspecjal szybkimi, o których jeno czytales a zapewne
    w reku nie miałeś.
    > A nie przyszlo Ci do glowy, ze w tej powlekanej szklem obudowie mogą się znajdować
    dwie struktury diodowe polaczone szeregowo?

    4001 to jest jedna dioda złączowa.

    > Kogo jak kogo ale Ciebie nie podejrzewałem, ze tak zajadle potrafisz walczyc z
    upowszechnianiem praw fizycznych. Ja jestem takim cwierc elektrykiem i
    trzycwierciowym fizykiem i wiem, ze kazda struktura typu szpilka, która dotkniesz do
    odpowiednio spreparowanego krysztalu kwarcu, ma te opisana przeze mnie wlasciwosc.
    Jeśli ta szpilka dotkniesz krysztalka galeny to uzyskasz diode pozbawiona tej wady.
    Bo tak Bozia dala i tego nie zmienisz.

    Jeżeli dotkniesz igiełką kryształka półprzewodnika to uzyskasz diodę
    ostrzową, a konkretnie diodę Shottky. Takie diody też mają silną
    zależność napięcia Uf od prądu If. W zakresie od 0.1 Imax do Imax będzie
    się zmieniać od 0,3 do 1 V.

    > Skoro jesteś taki do przodu i uważasz, ze się pograzam, to sruuu. Weź z szuflady
    pare diod i zmierz to napiecie. Chyba nie sprawi Ci to większego kłopotu. I zapodaj
    wyniki tych pomiarow tu, wszem i wobec.
    > Ja to mogę zrobić dopiero za miesiąc bo wszelki sprzet pomiarowy marznie mi
    gdzies w starej chałupie, w której go przed laty zlozylem. Wtedy tez mogę opisac
    metode pomiaru, która zapewne jest wam doskonale znana tyle, ze prawdopodobnie tego
    pomiaru nie wszyscy sami potraficie wykonać.

    Standardowo Uf powinno się zmierzyć przy prądzie równym 0,1 Imax.
    Jednakże ponieważ w opisanym przykładzie prąd może się zmieniać w
    szerokim zakresie (głównie z powodu braku rezystora) to musiałbyś
    zmierzyć Uf dla prądu od np. 1mA aż do przepalenia jej. Nawet mierząc w
    zakresie do Imax otrzymasz zmiany np od 0,4 do 1,1 dkla jakiejś diody
    niskonapięciowej sygnałowej (np 4148) co do której mozesz mieć pewność,
    że jest pojedyńczą.

    --
    pozdrawiam
    MD