  • Data: 2016-01-29 00:02:28
    Temat: Re: detektor 5V
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-28 o 21:18, t...@h...com pisze:

    > Potrzebowałem zasilacz stabilizowany do zasilania jakiejs pierdulki. Za chiny nie
    moglem nigdzie go kupic. Miałem zasilacz dajacy 5 V. Co bys zrobil?
    > Ja polutowałem lancuszek skladajacy się z 4 diod. I podlaczylem go do wyjścia
    zasilacza, przecinając jeden, plusowy przewod kabelka zasilajacego, bo obudowa była
    nierozbieralna.
    > Jakie to były diody w sensie napięcia pracy, nie wiedzialem. Ale na pewno nie były
    to diody wysokonapięciowe, gdyz pochodzily z prostownika innego zasilacza
    niskonapięciowego.
    > Nie zdziwilem się wcale, gdy na wtyczce do walkmana uzyskałem potrzebne napiecie
    około 3 V. Zasilacz pracowal długie lata. Jak to wytłumaczysz?

    Długo się zastanawiałem, z czym masz tu problem?
    Chodzi Ci o to, że nic się nie spaliło?
    Po prostu wszystko tu było OK - rolę opornika pełnił walkman.
    Pamiętaj, że hasło opornik jest tu tylko hasłem, zamiast niego można dać
    coś innego - ważne, żeby diody nie podłączać bezpośrednio do źródła
    napięcia.
    Sam czasem wykorzystuję diody tak jak opisałeś, no może nie aż 4, w
    swoich układach (choć też potrafią sprawić niespodzianki i przy poborze
    rzędu mikroamperów dać niespodziewanie niski spadek napięcia).
    Z tego, że wziąłeś diody z układu niskonapięciowego, nie oznacza, że nie
    były wysokonapięciowe. To tylko kwestia ceny (no, może nie całkiem, ale
    jak już zajrzałeś do pdf-a, to się dokładniej przyjrzyj - jest jeden dla
    diod od 50 do 1000V, a chakterystyki te same. Ciekawe, nie? A patrząc na
    ceny - no cóż. Nie jest niczym szczególnym użycie kilowoltowych diod w
    układach, gdzie nie ma więcej niż 5 czy 12V.

    Pozdrawiam

    DD