  • 151. Data: 2011-04-28 19:55:20
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-28 21:41, JanuszR pisze:
    > To oczywista oczywistość :) Może nie świadczyć pasma na p2p
    > JanuszR

    Ale chciałem aby mi niusy.pl odpowiedział ;-(

  • 152. Data: 2011-04-28 20:04:07
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-28 21:31, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Ziolko" <z...@i...pl>

    > Nie zadaję pytania o swoją wypowiedź tylko pytam którą z dwu swoich
    > wypowiedzi mam skomentować. Czytać chyba nie umiesz.
    nie ma to jak obrażac .....
    Rozwiń obie, nie ma problemu ....

    a także :
    spróbować odpowiedzieć na to pytanie.

    Ponawiam :

    ISP ma świadczy usługę P2P czy dostarczyć pasmo/przepustowość ??

  • 153. Data: 2011-04-28 20:13:31
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 21:47, ziolko pisze:

    > Przypomij o co chodziło z "niedasię" ??

    Niedasię określić parametrów jakościowych, minimalnego czy
    gwarantowanego transferu itp.

    > Wydaję sie raczej, że ISP wychodzą frontem do klienta i wprowadzają
    > np. 1 oferty dla ssaczy droższej czyli zbliżonej do zakupu,
    > oraz 2 oferty tańszej dla tych co NIE potrzebuja miec p2p 24/ dobe.
    >
    > Co o tym myslisz??

    Boję się takiego rozwiązania, bo to wyłom w dotychczasowej praktyce. Jak
    się rozpowszechni, to nagle okaże się, że Wy też możecie np. kupić łącza
    operatorskie z youtubem czy p2p albo bez.

    Ci "wielcy" tylko czekają na możliwość podniesienia cen. Przecież co i
    raz słychać, że Google czy YT powinien płacić operatorom Tier-1 czy -2
    za przesyłane treści. Cała "polityka peerengowa" tepsy sprzed 5-10 lat
    do tego się sprowadzała.

    To mi przypomina ubiegłoroczne zapasy z cenzurowaniem treści hazardowych
    i pedofilskich. Zamysł był jak najbardziej szlachetny (przynajmniej na
    papierze), ale jak już się wprowadzi mechanizm, to czemu go nie
    rozciągnąć na dopalacze, lżenie najważniejszych osób w państwie czy
    nawoływanie do obalenia przemocą ustroju Rzeczpospolitej Polskiej.

    Sugerowałbym więc szukać innego rozwiązania. Prezes UKE została niejako
    postawiona pod tablicą, wie że bywa źle (tu możemy wszyscy podziękować
    przede wszystkim komórkowcom za "21 Mb/s" przy osiągalnych 21 kb/s),
    jest tzw. presja społeczna (sam ją niejako też generuję), ale okazuje
    się, że niewidzialna ręka rynku po prostu nie działa.

    Sferia w swojej usłudze CDMA ma wprost wpisane zasady degradacji ruchu.
    Tu jest trochę opisane - str. 6 i 7

    http://www.sferia.pl/296,590,wyciag_z_cennika_uslug_
    dostepu_do_sieci_internet_od_1_01_2011_nowi_klienci.
    html

    Kiedyś były nie dwie, a cztery strefy, z dość precyzyjnie opisanymi
    regułami w zależności od pory dnia. Może to jest jakieś rozwiązanie?

  • 154. Data: 2011-04-28 20:27:30
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-28 22:13, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Niedasię określić parametrów jakościowych, minimalnego czy
    > gwarantowanego transferu itp.

    A cha.
    Miejmy nadzieje, ze uda sie uzyskać jakis konsensus.

> [...]
    > rozciągnąć na dopalacze, lżenie najważniejszych osób w państwie czy
    > nawoływanie do obalenia przemocą ustroju Rzeczpospolitej Polskiej.

    zawsze będą takie zapędy.
> [...]
    > jest tzw. presja społeczna (sam ją niejako też generuję), ale okazuje
    > się, że niewidzialna ręka rynku po prostu nie działa.
    Może za mało czasu upłyneło??

    > Kiedyś były nie dwie, a cztery strefy, z dość precyzyjnie opisanymi
    > regułami w zależności od pory dnia. Może to jest jakieś rozwiązanie?

    Piszesz o telefonach??
    Nie zastanawiałem sie nad takim rozwiązaniem.

  • 155. Data: 2011-04-28 20:27:31
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 22:13:31 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):
    /../
    > Niedasię określić parametrów jakościowych, minimalnego czy
    > gwarantowanego transferu itp.

    Tzn da się ale to kosztuje.

  • 156. Data: 2011-04-28 20:39:39
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Rafał Wilk" <rw@inet_CYFRA6_.pl>

    > Mam wrażenie, że kolega niusy.pl, nie musi się w tą rolę specjalnie
    > wczuwać... Jego roszczeniowe wypowiedzi i tak bardzo przypominają klienta,
    > który chciałby dostać łącze z super przepustowością, SLA, oczywiście bez
    > żadnych limitów i najlepiej jeszcze, żeby mu do tego łącza dopłacać, a na
    > poparcie swoich argumentów wywraca przysłowiowego kota do góry ogonem

    Pierdoły do kwadratu

    > (IMO: świadczyć usługę p2p != nie blokować usługi p2p, to tak nawiasem do
    > wcześniejszych wypowiedzi)

    To właśnie pisałem, że on jej nie świadczy a chce sprzedawać. Świadcząc tym
    bardziej będzie zainteresowany ograniczeniem dostępu do konkurencyjnych
    usług. W efekcie wszyscy "dostawcy" będą oferowali pakiety usług zamiast
    internetu.

  • 157. Data: 2011-04-28 20:41:53
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "ziolko" <z...@i...pl>

    > nie ma to jak obrażac .....

    Prawda kole w aureolę

  • 158. Data: 2011-04-28 20:42:33
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 22:27, ziolko pisze:

    > zawsze będą takie zapędy.

    i dlatego trzeba je tępić ASAP. Tak BTW, to Komisja Europejska znowu
    jakiś pasztet filtrowania nielegalnych treści szykuje

    > Może za mało czasu upłyneło??

    W odróżnieniu od straganu z warzywami ten biznes jest przywiązany do
    ziemi, jak chłop pańszczyźniany. Mieszkając w centrum Warszawy dopiero
    od roku mogę powiedzieć, że mam prawdziwą konkurencję, a do 2004 roku
    byłem skazany tylko i wyłącznie na tepsę. Wy narzekacie, że co chwilę w
    paradę Wam wchodzi wanna-be-provider, ale eksplorujecie te same, w miarę
    zyskowne tereny. A na prawdziwej wiosce zabitej dechami jest maksymalnie
    jeden i koniec.
    Zauważ, że podobny problem jest np. z cenami benzyny. Stacji nie buduje
    się przez miesiąc, trzeba mieć mnóstwo papierów, zgód itp. Stąd w
    większości miejsc istnieje faktyczny monopol. Jeżdżąc po Polsce widzę,
    że ceny paliw są z reguły najniższe w dużych miastach (nie dotyczy
    Płocka :-), a im dalej od cywilizacji, tym drożej. Ale tam stacja jest
    co 20-30 km, a nie co 500 metrów jak w Warszawie.

    > Piszesz o telefonach??
    > Nie zastanawiałem sie nad takim rozwiązaniem.

    Nie, o usługach.

    Ograniczenia przepływności dla taryf tranSFER mega i tranSFER giga -
    maksymalne możliwe do uzyskania przepływności
    w ruchu internetowym w sieci SFERIA podzielone na dwie kategorie
    (Strefy), dla których ustalone zostały
    odrębne maksymalne przepływności:
    Strefa 1 - poczta elektroniczna, strony WWW, komunikatory internetowe,
    transmisje strumieniowe - usługi powszechnie
    wykorzystywane przez większość użytkowników Internetu.
    Strefa 2 - wszystkie pozostałe usługi nie zaliczone do Strefy 1,
    obejmujące między innymi transmisje FTP, protokoły
    sieci P2P - usługi intensywnie wykorzystujące dostępne pasmo.

    i dalej w tabelce opis maksymalbego transferu

  • 159. Data: 2011-04-28 21:14:52
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > eksplorujecie te same, w miarę zyskowne tereny. A na prawdziwej wiosce zabitej
    dechami jest maksymalnie
    > jeden i koniec.
    To prawda. Nawet rozpatrywałem działanie 8.4. Doszedłem jednak do
    wniosku, że zbyt duże ryzyko. Po pierwsze nakładanie sobie na 3 lata na
    głowę hordy urzędników jest wysoce nierozsądne. Po drugie co zrobić z
    infrastrukturą nawet jeżeli kosztowała grosze a która może nie przynosić
    zysków. Zawsze są koszty stałe a to dzierżawa a to prąd itp. Rozsądny
    przedsiębiorca raczej wyzbywa się majątku zbędnego. Po trzecie zaś, to
    dziedzina bardzo szybko się rozwijająca. Jutro pojawi się możliwość,
    ktoś postawi tam jakiegoś DSLa, pojawi się paru pajęczarzy i żegnaj
    interesie, łatwo wysycą cały "rynek". Operując nawet w warunkach silnej
    konkurencji ale mając potencjalnych dziesiątki tysięcy klientów nie ma
    silnych aby nie wykroić dla siebie może skromnego ale za to pewnego
    kawałka tortu. Z drugiej strony wiem, że gros maluczkich operuje głównie
    na terenach mało zurbanizowanych, właściwie mają tam monopol. Tak więc
    tajemnica prawdopodobnie leży w umiejętnościach/doświadczeniach firmy.

    JanuszR

  • 160. Data: 2011-04-28 21:16:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ziolko,

    > hihi a jakie ma znaczenie dla Ciebie czy pizza waży 10 dkg czy 10 kg??

    Co za durne porównanie? Jak chcesz odnosić skalę 1:100 dla wagi w
    porównaniu do 1:1 dla transferu?

    > Uważasz, ze wszystkie pizze i w każdym miejscu powinny kosztować 10 PLN??

    Jeśli dostawca pizzy zawiera umowę, że za dostarczenie jednej małej
    pizzy bierze 1 PLN, to niech się łaskawie odp***li od anchois na tej
    pizzy i tego, na ile kawałków ta pizza jest pokrojona. Bo to nie jego
    pizza - jest tylko dostawcą.

    Miłe złego początki - najpierw dostawca narzeka, że anchois śmierdzi a
    potem dochodzi do tego, ze będzie tylko donosił margharitę w promieniu
    30 metrów od pizzerii, bo na tym najlepiej zarobi. Aż cuchnie uryną.

    Czytam cały ten wątek i jako żywo przypominaja mi się wielkie dyskusje
    z okolic roku 1994 - jaki to straszny ruch będzie generowała www i po
    co komu potrzebne tyle tej grafiki. Potem były żale o MP3 - że
    piracenie sieć zapycha. Teraz wielkie żale o P2P a zupełny brak
    zauważenia problemu, że na podobnej zasadzie działa Skype, Joost itd.
    a szykuje się jeszcze YouView ze swoimi rozwiązaniami. Też będziecie
    blokować?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl