  • 141. Data: 2011-04-28 17:04:12
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 15:33, B.Borkowski / borkow.org pisze:

    > Ale czy zrozumiałeś sens ?
    >
    > Sam w tym wątku wspominasz, że mamy nie tykać treści a zająć się
    > przesyłem... A ja pokazałem, że tworząc ofertę i różnicując ją pod
    > kontem z p2p lub bez p2p (ja tak nie robię, ale rozumiem idee)
    > dostarczenie usługi kosztuje mnie mniej kiedy p2p nie świadczę, na tej
    > samej infrastrukturze obsłużę więcej klientów i nie ponoszę dodatkowych
    > kosztów - dlaczego więc mam Tworzyć UNIWERSALNE oferty. Klient wie za co
    > płaci - oszczędza...

    Chyba tajemnicą jedynie pana Poliszynela jest wiedza, że wszyscy
    degradują ruch p2p tak, jak tylko jest to możliwe (i akceptowalne przez
    klienta), więc na czym miałaby polegać dodatkowa degradacja?
    Aha, i jeszcze jedno: jestem w stanie się założyć, że dla łącza "bez
    p2p" ceny nie zmaleją, a dla łącza "p2p premium" wzrosną, chociaz nic
    lub niewiele się na takim łaczu zmieni :-(

    > Co prawda cała ta rozmowa zrobiła się BAAArdzo OT... :-)

    Tak, bo jedni zaczęli od kryteriów jakości łącza z punktu widzenia
    klienta końcowego, a panowie ISP od niedasia. I im więcej jest eskalacji
    niedasia i podawania przykładów czego to klient nie wymyśli, tym
    bardziej się nie dogadamy. A debata już za 18 dni.

  • 142. Data: 2011-04-28 17:24:22
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 18:03:51 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    /..../

    > Jakie ma znaczenie dla dostawcy, czy 1 Mb/s jest p2p czy też pornol
    > ściągany z RedTube? Jak daleko chciałbyś się posunąć w ingerencję
    > pomiędzy dostawcę treści a jej konsumenta?

    Np. Jak masz drogę to tez nie na każdą TIR wjedzie.

  • 143. Data: 2011-04-28 17:29:31
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 28 Apr 2011 19:04:12 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    napisał(a):
    /.../
> [...]
    > jeszcze jedno: jestem w stanie się założyć, że dla łącza "bez p2p" ceny
    > nie zmaleją, a dla łącza "p2p premium" wzrosną, chociaz nic lub niewiele

    Degradują bo niedokładnie są w stanie opisać, co mogą klientowi
    zaoferować. A nie przypadkiem USA są pionierem blokowanie p2p

  • 144. Data: 2011-04-28 17:50:53
    Temat: Re: debata o jako ci - UKE - zapraszamy
    Od: wm <...@w...pn>

    Ale jaki CIR taka mapka ma pokazywać? Jak jestem w budynku to na którym
    piętrze, w piwnicy czy na dachu? W pokoju głównych czy w WC?
    Jeśli na zewnątrz to może być budynek między mną a nadajnikiem?
    Może na pustej przestrzeni gdzie nic nie ma dookoła? Ale raczej mało
    kiedy spędzam noce na pustkowiu więc mi taki CIR na nic.

    Ogólnie ja się zgadzam, że jest źle, że naciągają jak mogą ale jeśli mam
    do wyboru ściemniające telekomy i urzędników, biurokratów tworząc
    ustawy, przepisy, rozporządzenia na każde swoje widzimisię to wolę
    ściemniające telekomy.

    Bo teraz tak się właśnie stało, ważne ministerstwo nie mające pojęcia o
    temacie stworzyło ustawę nikogo nie pytając o zdanie. Teraz robi
    konsultacje jakby tu ją wdrożyć a potem wyśle albo nie do sejmu.
    Jutro każe prowadzić pełną księgowość, spisać wszystkie karaluchy w
    kanalizacji albo logować każdy bajt.

    Takie postępowanie jest znacznie bardziej niebezpieczne niż ściemniająca
    konkurencja. Z konkurencją to zawsze chociaż można powalczyć samemu ale
    z ministerstwem nie wygramy.

    A jeszcze co do CIR-a to raczej jestem pewien, że oni jak trzeba będzie
    wpiszą go do swoich umów. Nawet napiszą, że jest 0. Nic to nie zmieni,
    ci co potrzebują albo wierzą każdej reklamie kupią jak i teraz kupują.

    Informacja jak jest naprawdę jest dostępna bez najmniejszego wysiłku.
    Byle reklama kremu odmładzającego, odchudzającego czy upiększającego
    bardziej naciąga fakty.

  • 145. Data: 2011-04-28 19:28:14
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-28 15:02, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Nie tłumacz mi, proszę, zasady działania internetu, bo sądzę że znałem
    > ją nieco wcześniej do Ciebie :-)

    hmm skoro tak uważasz ;) , znów robisz założenie ........

    skoro znasz zasadę doboru łączy to czemuż to
    <cytat>
    Ale mój stan wiedzy podpowiada mi, że koszty te są stałe, niezalezne
    od kontentu.
    </cytat>

    > Narzekać.

    Ty możesz sobie pozwolić na narzekanie, ISP działa i rozwiązuje problem.

    A ty co proponujesz w/w sytuacji??
    Zachowałbyś tą samą cenę?? I proszę uzasadnij.

    > Kolega z KIKE pisał wczoraj, że najlepiej mu się działało, jak najtańsze
    > łącze w tepsie kosztowało 100zł. Wierzę, ale zdecydowanie nie współczuję.

    Nikt od Ciebie nie wymaga współczucia, raczej rozsądnego podejścia do
    sprawy.

  • 146. Data: 2011-04-28 19:31:18
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Ziolko" <z...@i...pl>

    > cytuję:
    > ">>> Że dostawcy nie świadczą usług P2P ? "
    >
    > Postawiłeś znak zapytania. Nie wspominam o "ŻE" na początku ...

    Nie zadaję pytania o swoją wypowiedź tylko pytam którą z dwu swoich
    wypowiedzi mam skomentować. Czytać chyba nie umiesz.

  • 147. Data: 2011-04-28 19:36:06
    Od: ziolko <z...@i...pl>

> [...]
    > ściągany z RedTube? Jak daleko chciałbyś się posunąć w ingerencję
    > pomiędzy dostawcę treści a jej konsumenta?

    hihi a jakie ma znaczenie dla Ciebie czy pizza waży 10 dkg czy 10 kg??

    Uważasz, ze wszystkie pizze i w każdym miejscu powinny kosztować 10 PLN??

  • 148. Data: 2011-04-28 19:41:34
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Buuuuuuuuuu i nikt mi nie odpowiedział. ;-P
    To oczywista oczywistość :) Może nie świadczyć pasma na p2p
    JanuszR

  • 149. Data: 2011-04-28 19:47:12
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-28 19:04, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Chyba tajemnicą jedynie pana Poliszynela jest wiedza, że wszyscy
    > degradują ruch p2p tak, jak tylko jest to możliwe (i akceptowalne przez
    > klienta), więc na czym miałaby polegać dodatkowa degradacja?

    Nie wszyscy, uogólniasz .....

    Jeśli klient akceptuje to znaczy , ze mu dobrze.
    Jak będzie źle to pójdzie do innego ISP. A ten zły padnie.

    > Aha, i jeszcze jedno: jestem w stanie się założyć, że dla łącza "bez
    > p2p" ceny nie zmaleją, a dla łącza "p2p premium" wzrosną, chociaz nic
    > lub niewiele się na takim łaczu zmieni :-(

    Znasz przypadki gdzie łącze "bez p2p" i "z p2p" mimo roznicy cen,
    oferują to samo??

> [...]
    > niedasia i podawania przykładów czego to klient nie wymyśli, tym
    > bardziej się nie dogadamy. A debata już za 18 dni.

    Przypomij o co chodziło z "niedasię" ??

    Wydaję sie raczej, że ISP wychodzą frontem do klienta i wprowadzają
    np. 1 oferty dla ssaczy droższej czyli zbliżonej do zakupu,
    oraz 2 oferty tańszej dla tych co NIE potrzebuja miec p2p 24/ dobe.

    Co o tym myslisz??

  • 150. Data: 2011-04-28 19:53:20
    Temat: Re: [ot] Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-04-28 15:00, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Pierwszy - narodowy - to cena, nie przystająca wówczas do jakości i
    > konkurencji, ale z powodu potrzeb (stałe IP) musiał być.

    Dzięki ISP, narodowy opuścił ceny.
    > Drugi po pół
    > roku nie był w stanie świadczyć tego, co obiecał, bo mu się druty
    > zbiodegradowały.

    i tu jest miejsce na lepszego ISP.

    > Trzeci - cena wysoka (nawet bardzo), jakość niezła, chociaż widać, kiedy
    > jest promocja i kiedy upgraduje prędkość starych użytkowników :-) -
    > wtedy wieczorami pasmo spada do 50-70%.

    tez w każdym momencie może sie pojawic jeszcze ktoś, kto będzie "lepszy"
    od trzeciego, ale biznes jest biznes i musi sie domykac ...