  • 161. Data: 2011-04-28 21:33:53
    Temat: Re: debata o jakości - UKE - zapraszamy
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > piracenie sieć zapycha. Teraz wielkie żale o P2P a zupełny brak
    > zauważenia problemu, że na podobnej zasadzie działa Skype, Joost itd.
    > a szykuje się jeszcze YouView ze swoimi rozwiązaniami. Też będziecie
    > blokować?
    Zapominasz o aspekcie prawnym. Był czas, u mnie też, że "źródłem"
    internetu był DSL, wolno było. Czasami czytam
    wypowiedzi kolegów, że dostali pismo od Sony. Zastanawia mnie, dlaczego
    Sony nie wysyłała tych pism do TPSA? ale ja nie o tym. Dzisiaj, kiedy
    jestem, przynajmniej w swoim mniemaniu, firmą posiadającą jakiś tam
    dorobek, własne know-how uczestniczenie w prawnie śliskich tematach mało
    mnie interesuje. TPSie nie podskoczą a małego zgnoją, taka jest praktyka
    lub będę "kapował". Ponieważ jak wspomniałem cenię sobie święty spokój
    nadstawianie tyłka za pryszcza za to aby mógł sobie na lewo ściągnąć
    "przedpremierowe" wydanie muzyczki nie jest moim priorytetem.

    JanuszR

  • 162. Data: 2011-04-28 21:42:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 23:33, JanuszR pisze:
> [...]
    > nadstawianie tyłka za pryszcza za to aby mógł sobie na lewo ściągnąć
    > "przedpremierowe" wydanie muzyczki nie jest moim priorytetem.

    Aspekt prawny jest prosty - art. 159 i następne. I żadna kancelaria
    adwokacka krzywdy Ci nie zrobi.

  • 163. Data: 2011-04-28 21:42:42
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    W dniu 2011-04-28 18:57, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
    > To może ktoś sprawdzi, jak to się robi w Chicago, czyli w ojczyźnie p2p?
    > Bo jakoś się robi, sieci działają i to na wyższych prędkościach i
    > niższych cenach, niż u nas.

    A te ceny skąd wziąłeś ? W PL klient płaci w złotówkach, ISP kupuje
    sprzęt za $ i EU. Porównaj zarobki i zrób sobie z tego proporcje...
    W PL okaże się, że net jest dużo tańszy...

    --
    Bartłomiej Borkowski

  • 164. Data: 2011-04-28 21:48:12
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    Ja nie degraduje, a jestem małym ISP powyżej 1k klientów...
    Ale jeśli przyjdzie klient i ponarzeka, że chce taniej i uznam, że da
    się zrobić taniej tylko, że bez p2p, rapidshare itd, to zrobię mu taką
    ofertę - on będzie zadowolony i ja też.

    --
    Bartłomiej Borkowski

  • 165. Data: 2011-04-28 22:09:06
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 23:42, B.Borkowski / borkow.org pisze:

    > A te ceny skąd wziąłeś ? W PL klient płaci w złotówkach, ISP kupuje
    > sprzęt za $ i EU. Porównaj zarobki i zrób sobie z tego proporcje...
    > W PL okaże się, że net jest dużo tańszy...

    Ze zboczenia zawodowego patrzę na tabelki z PPP :-)
    W poprzednich latach w PL było nieznacznie drożej,, teraz widać, że się
    wyrównało

    A w liczbach bezwzględnych:

    PL USA
    średnia 27,70 38,99
    średnia z PPP 37,96 38,99

    O wiele ciekawiej rozkłada się to dla poszczególnych przedziałów
    prędkości. Zresztą w ogóle polecam dane statystyczne OECD
    http://www.oecd.org/sti/ict/broadband

  • 166. Data: 2011-04-28 22:14:54
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Aspekt prawny jest prosty - art. 159 i następne. I żadna kancelaria
    > adwokacka krzywdy Ci nie zrobi.

    Może tak, może nie. Po co mam się boksować z adwokatami, marnować czas i
    pieniądze?

    JanuszR

  • 167. Data: 2011-04-28 22:18:41
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-29 00:14, JanuszR pisze:

    > Może tak, może nie. Po co mam się boksować z adwokatami, marnować czas i
    > pieniądze?

    W takim razie możesz boksować się z regulatorem lub UOKIKiem. Oni są
    bliżej i mają lepsze narzędzia.

  • 168. Data: 2011-04-28 22:24:21
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > W takim razie możesz boksować się z regulatorem lub UOKIKiem. Oni są
    > bliżej i mają lepsze narzędzia.

    UOKiK okiem nie mrugnie, brak przesłanek. Co do regulatora po to piszę
    aby ustawione było po mojej myśli :) Jak nie będzie można trudno, nie
    pierwszy raz postrzegam przepisy jako szkodliwe lub pozbawione sensu ale
    prawo jest prawem.

    JanuszR

  • 169. Data: 2011-04-28 22:25:49
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>

    W dniu 2011-04-29 00:09, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
> [...]
    >

    > O wiele ciekawiej rozkłada się to dla poszczególnych przedziałów
    > prędkości. Zresztą w ogóle polecam dane statystyczne OECD

    To widzę, że w USA jeszcze "rzetelniej" wypełniają te raporty niż my...

    http://www.broadbandinfo.com/time-warner-cable/road-
    runner-high-speed-internet/

    U nas 15 Mbps jest po 50zl brutto, oferta dla bloków...

    --
    Bartłomiej Borkowski

  • 170. Data: 2011-04-28 22:30:04
    Od: "B.Borkowski / borkow.org" <b...@b...org>