    Date: Sun, 23 Oct 2011 13:04:08 +0200
    From: Andrzej <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: dane na dyskach ssd

    Radosław Sokół wrote:

    > Jak dla mnie patologia. Oczywiście z tym częstym odtwarzaniem.
    > Przyznajesz się publicznie do niebezpiecznego i szkodliwego
    > sposobu korzystania z komputera.

    a co tu jest niebezpiecznego?
    a co szkodliwego?
    Ja uważam, że używanie programu antywirusowego jest szkodliwe,
    bo obciąża komputer, utrudnia pracę i w dodatku w sposób pośredni
    lub bezpośredni uderza nas po kieszeni!
    A czym jest program antywirusowy?
    To program, który nasłuchuje, prawda, kontroluje...
    wybacz, ale takie coś to nic innego jak wirus.

    > Ja też nie korzystam z programu antywirusowego, ale po prostu
    > tak używam komputera, by tych wirusów nie mieć,

    a myślisz, że ja celowo wpuszczam do komputera wirusy?
    Z komputerem jestem od samiśkiego początku, czyli od czasów XT
    i jeszcze na żadnego wirusa nie trafiłem.
    Raz miałem tylko podejrzenie, bo komputer bootowal się o 3 sek dłyużej
    niż zwykle.
    Odtworzyłęm z kopii i po problemie.
    A propos jeszcze tych kopii. Jak wspominałem, aż tak czesto nie
    odtwarzam,
    może co miesiąć i robie nie dlatego, bo mogę mieć jakiegoś wirusa,
    ale dlatego, że Windows lubi się sam zaśmiecać i dlatego dość czesto
    robie taką procedurę.

    > Normalni użytkownicy bardziej sobie cenią czas i nie mogą
    > raz na tydzień odtwarzać systemu,

    bez przesady.
    odtworzenie systemu trwa u mnie dokładnie 2.5 min :)

    > I co z tego? Herbata i tak mi się parzy trzy minuty, a zanim
    > jej nie zaparzę to nie podchodzę do komputera. W tym czasie
    > nawet stary AT zdążył się uruchomić z dyskietki.

    jeśli lubisz czekać, to nie ma problemu.
    Ja chcę mieć wszystko szybko.

    > Nowe okno przeglądarki otwiera się u mnie w pół sekundy.

    nowe okno tak, ale przecież kiedyś musiałeś program odpalić
    ten pierwszy raz - stawiam, że HDD trochę się przy tym urzęził :)

    > Aplikacji nie zamykam, bo po co. Z SSD byłoby szybciej?
    > Może, ale nawet gdybym oszczędził ćwierć sekundy to nic mi
    > to nie daje :)

    dla nie to ma znaczenie.
    Np. jak chcę dokonać szybkiej obróbki zdjęcia, by wysłać komuś
    fotkę mailem
    - otwarcie PS na HDD trwa na tyle długo, ze w wielu sytuacjach
    decydowałem się na to, że wysyłałem fotkę bez zmniejszenia.
    Przy SSD otwarcie PS to błysk i dlatego w podobnej sytuacji
    decyduje się już na jego otwarcie.
    To jeden z wielu przykładów, dzięki którym możemy powiedzieć,
    że SSD znacznie poprawia nam komfort pracy.