  • 11. Data: 2009-10-20 11:54:58
    Temat: Re: czy to bedzie dobry wybor?
    Od: John Smith <u...@e...net>

    adam napisał(a):
    > Użytkownik "aaaammmm" napisał
    >
    > To dość przyzwoite szkło ale jeśli ktoś ma pieniądze na 70-200/4 to nie
    > powinien się nad 70-300 zastanawiać.
    > Ja to doświadczyłem na swojej skórze - eLki dają to coś, czego tańszym
    > konstrukcjom po prostu brak. Jak powiem, że plastykę to mnie tu zaraz
    > zjedzą - "że co dają ?" ; )

    Moja generalna teza jest taka, że chodzi o minimalizację zjawiska LoCA
    (longitudinal chromatic aberration). Też mnie zjedzą pewnie, ale co tam. :-)

    --
    Mirek

  • 12. Data: 2009-10-20 12:32:18
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "John Smith" napisał

    > Moja generalna teza jest taka, że chodzi o minimalizację zjawiska LoCA
    > (longitudinal chromatic aberration).

    A to jest bardzo ciekawe spostrzeżenie.
    Może i tak faktycznie jest ?
    Lepszy kolor i na pierwszy rzut oka lepsza separacja motywu od tła być może
    zależy od występowania LoCA.
    Choć z drugiej strony kojarzę jakieś sample, chyba z którejś Leicy
    (obiektywu oczywiście) gdzie LoCA było dość dobrze mierzalne, a po paru
    samplach widać było, że plastyka (nie wierzę, że to powtórzyłem ; ) była z
    wysokiej półki.

    > Też mnie zjedzą pewnie, ale co tam. :-)

    Mam nadzieję być ciężkostrawny ; )

    adam

    ps.: Plastyka to jest to co ma zdjęcie wykonane 135L, a czego nie ma zdjęcie
    wykonane 135/2.8 ; ))))
    Miałem również zupełnie przyzwoite 18-55 (to bez IS), które generalnie
    dawało z 20D ostrzejsze obrazy niż 17-40, ale to właśnie 17-40 miało w sobie
    to Coś.
    Plastykę ; )

  • 13. Data: 2009-10-20 12:57:54
    Od: John Smith <u...@e...net>

    adam napisał(a):
> [...]
    > (obiektywu oczywiście) gdzie LoCA było dość dobrze mierzalne, a po paru
    > samplach widać było, że plastyka (nie wierzę, że to powtórzyłem ; ) była

    Ślisko jak cholera, ale co tam ;-)
    35/1.4 w pełni otwarty też ma spore LoCA (jak większość jasnych stałek)
    a ludzie chwalą. Jednak sample przy pełnej dziurze mi się najczęściej
    nie podobają, a po przymknięciu - owszem. Pewnie zależy to też od
    odległości ostrzenia (inna przy samplach, inna w pomiarach), i/lub
    koloru rozmywanych elementów tła (monochromatyczny prążek czy szersze
    widmo).

    > ps.: Plastyka to jest to co ma zdjęcie wykonane 135L, a czego nie ma
    > zdjęcie wykonane 135/2.8 ; ))))

    Podobnie 135/2L vs 85/1.8 :-)
    Ale tu już jestem pewien, że chodzi właśnie o LoCA.

    > Miałem również zupełnie przyzwoite 18-55 (to bez IS), które generalnie
    > dawało z 20D ostrzejsze obrazy niż 17-40, ale to właśnie 17-40 miało w
    > sobie to Coś.
    > Plastykę ; )

    17-40 nie miałem, ale ładna Plastyka (pozwolę sobie już z wielkiej
    litery, a co ;-) ) kita powstrzymywała mnie przed wymianą na coś lepszego.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek

  • 14. Data: 2009-10-20 17:23:56
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    > Jest swietny!
    > IMO same zalety...
    >
    > Pozdr.

    dzieki, ;-) zapytam jeszcze czy cos dokupic - jakies filtry oslony do tego
    kompletu?

    m,

  • 15. Data: 2009-10-20 17:25:37
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    Jeśli chodzi o tego kita - całkiem niezły.
    Mam - używam obecnie częściej niż Tamrona 28-75 2.8
    z dwóch powodów:
    1. Tamron często dla mnie jest jest za wąski,
    2. Tu było dla mnie zaskoczenie - z 400-tką Tamron gorzej łapie
    ostrość w złych warunkach i zbyt często nie trafia (bardzo częsty
    front focus) - i to również przy podpiętej 580 EX II i włączonym
    wspomaganiu. Może trafiłem na zły egzemplarz Tamrona (ale przejawia
    się to tylko z tą 400-tką. Z 350 nie było tak źle, a z analogową 5-tką
    z którą go używałem przez lata - trafiał w 95% - no ale to obiektyw
    przewidziany pod pełną klatkę). Za to mile zaskoczony byłem jakością
    nowszego kita, który kupiłem "na przeczekanie". Jeśli potrzebujesz coś
    budżetowego - bierz spokojnie (o ile nie przeszkadza ci duża
    plastikowość) :D

    Co do 70-200 - bardzo dobry wybór.

    bardzo dziekuje za odpowiedz, to w sumie juz rozwiewa moje watpliwosc,
    moglbym w zasadzie przyoszczedzic na modelu aparatu i zamiast 500d wziac
    450d i zmienic szklo
    ale skoro nie trzeba to nie bede przeplacac

    jednak nowy model bardziej mnie kusi ;-)

    pozddr.
    m.

  • 16. Data: 2009-10-20 17:28:17
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    > w zyciu nie kupie wiecej trzycyfrowego canona.
    > to byly wyrzucone pieniadze i strata czasu zeby wylamywac drzwi ,
    > ktore w innych modelach sa otwarte.
    > 70-200 jest b dobry reszta taka sobie.

    w zasadzie nie stac mnie na wiecej, musialbym zrecygnowac z 500d i zakupic
    uzywane 50d - czego wolalbym uniknac,
    czy na pierwsze lepsze strzaly lustrzanka (nie mam zbyt duzej praktyki jesli
    chodzi o typowe lustro) bedzie ta roznica odczuwalna?

    m.

  • 17. Data: 2009-10-20 17:29:21
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    > Jeśli ta ogniskowa jest Ci potrzebna, a światło nie przeraża to właściwie
    > nie ma alternatywy.
    > Ja się kiedyś biłem z tym samym problemem i wybrałem Tokinę 50-135 2,8.
    > Skusiło mnie światło i nieco niższa cena. Żałowałem jak cholera. 70-200
    > nawet na swojej pełnej dziurze było lepsze niż Tokina przymknięta do 4.
    > 70-200 z cyfrą z reguły wypada bdb i warto go mieć, nawet w najtańszej
    > wersji jest i tak lepszy niż cokolwiek w tych okolicach ogniskowych.
    > No i ma USM.
    >
    > Bierz - żałować nie będziesz.

    napiszcie moze gdzie mozna zakupic taki obiektyw - w sprawdzonym zrodle?

    m.

  • 18. Data: 2009-10-20 17:31:30
    Od: "sailling8" <s...@U...fm>

    > napiszcie moze gdzie mozna zakupic taki obiektyw - w sprawdzonym zrodle?
    >
    > m.

    chodzi o 70-200 canona,

    m.

  • 19. Data: 2009-10-20 22:10:33
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "sailling8" napisał

    > dzieki, ;-) zapytam jeszcze czy cos dokupic - jakies filtry oslony do tego
    > kompletu?

    Osłonę p-słoneczną powinieneś dostać w komplecie.
    Filtry sobie odpuść bo do niczego nie są potrzebne.
    Chyba, że wybierasz się w jakieś bardzo wysokie góry ; )

    > napiszcie moze gdzie mozna zakupic taki obiektyw - w sprawdzonym zrodle?

    Zapytaj tu:
    http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=1140499 - kupowałem u niego body.
    Półtora neutrala na 2900+ komentarzy oznacza, że człowiek poważnie traktuje
    swoją działalność. Świetny kontakt, towar i realizacja bez zarzutu.

    adam

  • 20. Data: 2009-10-21 06:00:15
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "sailling8" <s...@U...fm> napisał w wiadomości
    > dzieki, ;-) zapytam jeszcze czy cos dokupic - jakies filtry oslony do tego
    > kompletu?

    Oslone bedziesz mial w komplecie.
    Filtry warto miec:
    - polar
    - polowka
    - szary

    Z tym, ze w zasadzie dwa ostatnie kup wtedy gdy naprawde poczujesz taka
    potrzebe. Ja ich potrzebuje ale widze, ze dla wielu sa zbedne.

    Pozdr.